Program do sprawdzania akustyki instrumentów akustycznych

Dyskusje na temat narzędzi używanych w lutnictwie.

Moderator: poco

Awatar użytkownika
Hefu
Posty: 13
Rejestracja: 2019-08-17, 19:51

Program do sprawdzania akustyki instrumentów akustycznych

Post autor: Hefu » 2019-08-18, 11:44

Witam,
przejrzałem forum i nie znalazłem podobnego wątku, jeśli się mylę proszę o sprostowanie. Jestem nowy i nadal studiuję wpisy.
Zastanawiam się czy istnieje / znacie jakiś zaawansowany program do sprawdzania odpowiedzi drgań, rezonującego pudła w instrumentach akustycznych?
Program taki musiałby brać pod uwagę wiele zmiennych, obliczenia prowadzone być może przy użyciu metody elementów skończonych. Modelowanie pudła przy pomocy paneli budując przestrzenne bryły, nadając charakterystyki geometryczne i materiałowe.

Skomplikowana sprawa ale tym sposobem można by mocno zoptymalizować rezonujące drewniane pudełka. :-)
popik10

Re: Program do sprawdzania akustyki instrumentów akustycznych

Post autor: popik10 » 2019-08-18, 13:27

Ale że jak?
Robisz gitarę wyłącznie ręcznie (przynajmniej tak deklarujesz) a programem chcesz załatwić .... co?
Strojenie? optymalizację? To ma sens przy powtarzalnej produkcji. A program taki już istnieje. Nazywa się praca i doświadczenie.
Drewno to nie klocki. Nie ma stałej. Świerk, świerkowi nie równy. Itp itd.
Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4398
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Program do sprawdzania akustyki instrumentów akustycznych

Post autor: PiotrCh » 2019-08-18, 14:00

Hefu pisze:
2019-08-18, 11:44

Zastanawiam się czy istnieje / znacie jakiś zaawansowany program do sprawdzania odpowiedzi drgań, rezonującego pudła w instrumentach akustycznych?
Odpowiedź pudła sprawdza się uchem albo mikrofonem, a potem ocenia się tę odpowiedź w programach do analizy sygnału w dziedzinach czasu i częstotliwości. Wystarczy smartfon z programem mającym zaimplementowany algorytm FFT.
Hefu pisze:
2019-08-18, 11:44