Strona 2 z 3

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-08, 16:59
autor: PiotrCh
A może być i japończyk:) Taki wymuskany - metro:D
Piniu nie bejcuj jesiona, wtopisz i będzie pozamiatane. Lakier barw jak już. A najlepiej to olejem go. Miałeś już ptrzecież jesionowego telka z białą płytką i wyglądał super bez żadnych bejc.

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-08, 17:37
autor: PiotrCh
To akurat jest proste - siła wyobraźni:)
A propos tej pół.d z za krzaka - to niektórzy jeszcze na takiej olejowanej połówce fajnie brzmią;) https://www.youtube.com/watch?v=AAlULeo5Zmw

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-08, 18:29
autor: PiotrCh
No jak trzonek:) fajny styl, taki surowy. Ale co kto lubi - Pinia kusi świecący strat z idealną szybą na korpusie to dla równowagi podsyłamy alternatywy 4;)

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-09, 06:56
autor: Piniu
Nie chce oleju. Chce połysk i już. Co do tamtego telka Piotrze to był bejcowany właśnie i to bardzo :) Po drugie - ja nakładam lakier ręcznie więc trudno mi przybarwić gitarę barwionym lakierem, po trzecie - rygle mają wyjść a to już wymaga troszku bejcy - tak myślę ;) Jak się mylę to poprawcie.

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-09, 07:22
autor: PiotrCh
Pioter - już na poważnie teraz - chodziło mi o bejcowanie ciemnym kolorem i zeszlifowanie go w celu przyciemnienia tylko samego rygla . To jest zabójstwo dla niego, nie uwydatnianie. To wygląda jedynie fajnie z daleka i to najlepiej na zdjęciu. Rygiel daje efekt zmiany kontrastu włókien ciemne-jasne w zależności od kąta patrzenia i to jest jego najsilniejszy urok, a nie to, że są paski jak u zebry na grzbiecie. Wyżej opisana technika zabija ową dynamikę tworząc płaski statyczny rysunek.

Czym innym jest bejcowanie transparentnym lekkim kolorem całości - na równo, a potem lakier bezbarwny - tego się nie czepiam bo to nie zabija dynamiki połysku rygla. Ty właśnie tak bejcowałeś pierwszego telka, dobrze go pamiętam bo mi się bardzo podobał właśnie kolorystycznie, mimo, że nie było żadnej fali poza delikatnej na główce chyba.

Jeśli chcesz zrobić burst - to bejcuj - akurat w Twojej desce rygiel koncentruje się wokół osi korpusu, więc możesz próbować przyciemniać krawędzie. Pamiętaj o otwartych jesiona porach, porób testy na ścinkach.

Nic tak nie ożywia rygla jak lniany nierafinowany olej - takie moje zdanie. Głębia rośnie, połysk, kolor się ociepla. Ale jak nie chcesz olejować - to odpada.

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-09, 13:28
autor: Piniu
Tamten telek pierwszy był bejcowany cały właśnie tą metodą którą odradzasz :)
Zrozumiałem wszystko co napisałeś i dziękuję za rady. Póki co to i tak nasze dywagacje bo tak naprawdę dopiero po obróbce i sklejeniu będzie o czym rozmawiać :)

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-09, 13:41
autor: PiotrCh
Piniu - ale ty tam nie miałeś rygla przecież, chciałeś - jak sądzę - uwydatnić słoje, podnieść kontrast. Teraz mówimy o tym, że ludzie powszechnie stosują ten zabieg do uwydatniania rygla, a moim zdaniem to nie tędy droga. Rygiel nie jest kontrastem późnego i wczesnego drewna tylko falą poskręcanych przyrostów - to oczywiste. Ale każdy robi jak lubi:)

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-09, 14:41
autor: Piniu
Aaaa no widzisz... czlowiek sie ciagle uczy... myslalem ze fale sie tak samo traktuje.

Wysłane z Tapatalk

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-09, 15:16
autor: PiotrCh
W przeciwieństwie do słoi (są ciemne oraz jasne) pojedynczy rygiel, fala czy jak to zwać - nie jest ani ciemny ani jasny ostatecznie, tzn jest ciemny lub jasny względem sąsiada - w zależności od kąta patrzenia. Kiedy bejca zaleje doliny fali - to one zawsze już będą ciemne w stosunku do górek i co wtedy? I klops. Fajnie to wygląda na fotce bo kontrast podbity. Ja raz tak zrobiłem w mojej drugiej ukulelce...raz i nigdy więcej psucia fali.

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-09, 19:53
autor: Paramonov
Można by nowo naostrzona cyklina przejechać po szlifowaniu. Szlifowanie zostawia rysy a cyklina rozrywa komórki na pół i zaczynają błyszczeć to podkreśla fale. Spróbujcie
Tak jak piszecie. Olej lniany lekko rozcieńczony terpentyna i wytarty podkreśla. Tylko czy pod nitro można natłuszczać?

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-13, 09:38
autor: PiotrCh
https://www.mandolincafe.com/forum/show ... r-No/page4

Zobacz Piniu jaka jest różnica pomiędzy lakierem a olejem w uwydatnianiu połysku słoi.
Na pierwszej stronie wątku zobaczyć można polski akcent lutnictwa, nie żeby od razu polskie lutnictwo;)

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-24, 20:33
autor: Piniu
No wiem wiem... ale nie chce o l eju, lubie nitro na lustro.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-24, 21:17
autor: PiotrCh
Jasna sprawa:) Myślę, że do oleju trzeba być przekonanym na 110% bo inaczej po chwili żal nadejdzie, że jednak nie lakier na błyszcząco...a już pozamiatane:)

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-25, 19:43
autor: Piniu
Tymczasem drewno zostało obrobione i sklejone. Korpusik wstępnie wycięty.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Strata czas zacząć...

: 2017-05-25, 20:00
autor: PiotrCh
ależ ładny ten jesion - cieszy oko:)