Capon z Castoramy póki co. Na razie nim się bawię Położyłem dwie warstwy normalnie i kilka warstw rozcieńczonych rozpuszczalnikiem i jest gładko praktycznie bez szlifowania. Wiem, capon tylko dla pierwszych warstw a potem normalne nitro ale próbuje sobie. Kiedyś był tylko Capon i sie tym wszystko malowało. Sam nie wiem czy ten capon taki fajny, czy moze pędzel czy to,ze przetarłem testowe kawałki acetonem technicznym w celu odtłuszczenia a nie benzyną ekstrakcyjną. Benzyna wydała mi się za tłusta na takie rzeczy. Ktos tam gdzieś pisał,ze też był mile zaskoczony działaniem acetonu.kibic pisze:Powiedz mi Piniu jakiego to lakieru Nitro używasz, że tak go sobie chwalisz?
Les Paul Goldtop 1952
Moderator: poco
Piniu co to za niedomówienia? Konkretnie jaka nazwa? Jak jest coś dobrego to proszę dzielić się tym z innymi. Po to chyba jest to forum.....Piniu pisze:Capon z Castoramy póki co.
Wczoraj kupiłem nitro jak na zdjęciu poniżej choć w sumie jeszcze nie zdecydowałem czym będę malował
No i wyfrezowałem do końca kieszenie na pickupy.
Przyszedł czas na zrobienie strunociągu. Jak pisałem wcześniej mam tylko mostek (oryginał) oraz zaczep i nakrętki ozdobne z chińskiego strunociągu. Trzeba dorobić ramię strunociągu, nakrętki oraz podpórki.
W tym celu zakupiłem pręt 4mm ze stali nierdzewnej na ramię strunociągu. (na koniec wystarczy ramię wypolerować i będzie się świecić jakby było chromowane - taki podstęp )
Najpier trzeba było pręt przyciąć na odpowiednią długość a końcówki nagwintować. Potem powyginać-wyprofilować. Dwie śrubki mocujące mostek w strunociągu pochodzą z chińskiego strunociągu. Musiałem je rozwiercić i nagwintować na M4 (były M3).
Po zmontowaniu czas na przymiarki.
W tym celu zakupiłem pręt 4mm ze stali nierdzewnej na ramię strunociągu. (na koniec wystarczy ramię wypolerować i będzie się świecić jakby było chromowane - taki podstęp )
Najpier trzeba było pręt przyciąć na odpowiednią długość a końcówki nagwintować. Potem powyginać-wyprofilować. Dwie śrubki mocujące mostek w strunociągu pochodzą z chińskiego strunociągu. Musiałem je rozwiercić i nagwintować na M4 (były M3).
Po zmontowaniu czas na przymiarki.
- Załączniki
Jest jeszcze inaczej (zgłębiałem ten temat)Esperal pisze:Mała uwaga - w tym modelu śruby mostka osadzane są bezpośrednio w korpus, bez tulejek.
W LP z trapezowym strunociągiem podpórki mostka w ogóle nie wchodzą w korpus tylko sobie na nim leżą. (jak na zdjęciach) Niestety obecnie podobne podpórki nie są dostępne. Można kupić oryginały ale kosztują ponad 500zł więc sobie odpuściłem.
http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 1410541926
Inna sprawa, że doszedłem do wniosku, że jeśli mostek zyska solidne podparcie na podpórkach wkręcanych w korpus być może zwiększy się stabilność strunociągu. Po to m.in. dokładnie ustawiłem położenie mostka strojąc struny bo w moim rozwiązaniu nie będzie już możliwa regulacja jego położenia. W originalnym modelu było to teoretycznie możliwe choć jak pokazała praktyka użytkownicy PRZYKLEJALI ! podpórki do korpusu bo boczne drgania (ruchy) mostka były nie do zniesienia.
- KrzysiekGl
- Posty: 107
- Rejestracja: 2014-06-17, 19:48
- Lokalizacja: Głogów