Kształt LP
Moderator: poco
Re: Kształt LP
Nadszedł czas na otwory na klucze i logo.
Główkę przykleiłem do sklejki na taśmę malarską i CA. Wydrukowałem rysunek główki i nakleiłem go na nią.
Ustawiłem główkę w zdłuź osi i znalazłem punkt zerowy pod lupą, szpiczastym frezem.
Wszystko odbyło się bez kłopotów.
Jak frez jest nowy i ostry to w środku otworów takie cienkie i wysokie pręciki z drewna zostają
Logo oczyściłem, źeby niczego zbędnego w rowkach nie było.
To ostatnie zdjęcie mi się podoba. Ale niestety tylko pod tym kątem tak fajnie wygląda
Główkę przykleiłem do sklejki na taśmę malarską i CA. Wydrukowałem rysunek główki i nakleiłem go na nią.
Ustawiłem główkę w zdłuź osi i znalazłem punkt zerowy pod lupą, szpiczastym frezem.
Wszystko odbyło się bez kłopotów.
Jak frez jest nowy i ostry to w środku otworów takie cienkie i wysokie pręciki z drewna zostają
Logo oczyściłem, źeby niczego zbędnego w rowkach nie było.
To ostatnie zdjęcie mi się podoba. Ale niestety tylko pod tym kątem tak fajnie wygląda
Re: Kształt LP
Perfecto, chciałoby się powiedzieć jak CNC, ale nie pasuje.
Ładna główka!
Ładna główka!
pozdrowienia
Piotr
Piotr
Re: Kształt LP
Świetna robota, bardzo mi się podoba, moje wiosło chyba aż tak dokładnie nie będzie zrobione.
Re: Kształt LP
Ale może być równie fajne albo fajniejsze ta ostateczna fajność to wypadkowa wielu czynników i wtedy przykładowo brak dokładności jest zrekompensowane innymi walorami, dla każdego to będzie co innego. I to jest piękne w lutnictwo
pozdrowienia
Piotr
Piotr
Re: Kształt LP
Dzięki, ale nie podejrzewam źeby mi to zbyt dobrze wyszło w całości Mam zero doświadczenia w porównaniu z wami.
Niedawno zauważyłem że binding z jednej strony gryfu przy główce, bardziej wystaje niż z drugiej a gryf już jest zaokrąglony.
Widocznie jakieś nierówności były jak przekręcałem gryf podstrunnicą do góry lub do dołu, więc może się zeszlifuję dolna część bindingu do drewna, z jednej strony przy główce. Muszę ostrożnie szlifować jak do tego dojdę.
Literki z jasnego drewna właśnie oczyściłem, literkę R klejem posmarowałem i klei się do góry nogami, żeby na palisandrę wyciśnięty klej się nie wylał.
Niedawno zauważyłem że binding z jednej strony gryfu przy główce, bardziej wystaje niż z drugiej a gryf już jest zaokrąglony.
Widocznie jakieś nierówności były jak przekręcałem gryf podstrunnicą do góry lub do dołu, więc może się zeszlifuję dolna część bindingu do drewna, z jednej strony przy główce. Muszę ostrożnie szlifować jak do tego dojdę.
Literki z jasnego drewna właśnie oczyściłem, literkę R klejem posmarowałem i klei się do góry nogami, żeby na palisandrę wyciśnięty klej się nie wylał.
Re: Kształt LP
Piotr podtrzymuje nas na duchu w boju z zawiłościami konstrukcji LP - dzięki!
Re: Kształt LP
Tak jak kilka oryginalnych LP miałem okazję pooglądać i pomacać to każdy był inny a co dopiero takie autorskie wersje. Fajnie mieć wyjątkową gitarę, a do tego frajdę z robienia
pozdrowienia
Piotr
Piotr
Re: Kształt LP
Przekręcenie główki do góry nogami podczas klejenia literek, żeby klej na główkę nie wypłynął, nie wiele dało
Po ostrożnym szlifowaniu i 4 warstwach rzadkiej politury, wygląda nawet fajnie.
Po ostrożnym szlifowaniu i 4 warstwach rzadkiej politury, wygląda nawet fajnie.
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2010-03-14, 10:48
Re: Kształt LP
Dzięki.
Korzystam z Twojego pomysłu , żeby nadmiar pierwszej politury w tamponie wytrzeć na jakiejś desce.
Używam sklejki, która leży na zdjęciu. Bardzo dobry pomysł - dzięki.
Muszę skończyć wypełniać pory w mojej eksperymentalnej desce, to na niej będę nadmiar pierwszej politury wycierał
Wycieniowałem poprzeczny binding na końcu gryfu z 2mm na 1mm. Nawet fajnie się frezuje, jak masło
Te długie po bokach ręcznie muszę zrobić, papierem ściernym.
Fajnie by było je frezarką przefrezować, łatwo i szybko, ale trochę straciłem zaufanie że ten gryf leży idealnie w tym samym miejscu za każdym razem jak go zdejmuję, przekręcam, przykręcam itp, wiele razy.
Albo drewno się wygina jeszcze, pomiędzy frezowaniami.
Korzystam z Twojego pomysłu , żeby nadmiar pierwszej politury w tamponie wytrzeć na jakiejś desce.
Używam sklejki, która leży na zdjęciu. Bardzo dobry pomysł - dzięki.
Muszę skończyć wypełniać pory w mojej eksperymentalnej desce, to na niej będę nadmiar pierwszej politury wycierał
Wycieniowałem poprzeczny binding na końcu gryfu z 2mm na 1mm. Nawet fajnie się frezuje, jak masło
Te długie po bokach ręcznie muszę zrobić, papierem ściernym.
Fajnie by było je frezarką przefrezować, łatwo i szybko, ale trochę straciłem zaufanie że ten gryf leży idealnie w tym samym miejscu za każdym razem jak go zdejmuję, przekręcam, przykręcam itp, wiele razy.
Albo drewno się wygina jeszcze, pomiędzy frezowaniami.
Re: Kształt LP
Jak na razie postępu brak. Nie mogę rozgryźć sztuki szelakowania. Oglądam filmy, czytam i szukam wiadomości.
Robię dokładnie to samo co z moją małą tabliczką z logo.
Nakładam szelak na główkę przez tydzień i z dnia na dzień coraz gorzej wygląda, widać coraz więcej rys na powierzchni, matowe pola się robią i kończy się że zeszlifowywuję wszystko.
Jak szlifuję papierem 1200 to widać że przy wszystkich kantach robi się matowe. Pewnie dlatego że tam najwięcej szelaku się osadza i tylko najwyższe punkty szlifuję.
Ale jak próbuję posmarować warstwę szelaku, to tampon robi się brązowy, więc gdzieś do drewna się przeszlifowałem.
Już nie wiem teraz co mam zrobić, bo tampon robi się brązowy a środek główki się błyszczy.
Szlifować dalej, żeby całość się zrobiła matowa, czy nakładać szelak, żeby matowe zaczęło się błyszczyć...
Nie chciał bym przeszlifować palisandry na wylot przy kancie. I tak jest cienka.
Kiedyś miała 1mm grubości ale szlifuję ją cały czas.
Tu po przeszlifowaniu papierem 1200 na sucho, kanty robią się matowe:
Tu trochę więcej zeszlifowane:
I na koniec jeden raz przeciągnłem wzdłuż szelakiem "1lb cut"
Mimo że niektóre miejsca są matowe, to jak się patrzy na główkę z boku, to widać odbicie lustrzane w palisandrze, na tych matowych polach teź.
Robię dokładnie to samo co z moją małą tabliczką z logo.
Nakładam szelak na główkę przez tydzień i z dnia na dzień coraz gorzej wygląda, widać coraz więcej rys na powierzchni, matowe pola się robią i kończy się że zeszlifowywuję wszystko.
Jak szlifuję papierem 1200 to widać że przy wszystkich kantach robi się matowe. Pewnie dlatego że tam najwięcej szelaku się osadza i tylko najwyższe punkty szlifuję.
Ale jak próbuję posmarować warstwę szelaku, to tampon robi się brązowy, więc gdzieś do drewna się przeszlifowałem.
Już nie wiem teraz co mam zrobić, bo tampon robi się brązowy a środek główki się błyszczy.
Szlifować dalej, żeby całość się zrobiła matowa, czy nakładać szelak, żeby matowe zaczęło się błyszczyć...
Nie chciał bym przeszlifować palisandry na wylot przy kancie. I tak jest cienka.
Kiedyś miała 1mm grubości ale szlifuję ją cały czas.
Tu po przeszlifowaniu papierem 1200 na sucho, kanty robią się matowe:
Tu trochę więcej zeszlifowane:
I na koniec jeden raz przeciągnłem wzdłuż szelakiem "1lb cut"
Mimo że niektóre miejsca są matowe, to jak się patrzy na główkę z boku, to widać odbicie lustrzane w palisandrze, na tych matowych polach teź.
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2010-03-14, 10:48
Re: Kształt LP
Nakładać i robić przerwy. Nie dopuszczać do zatrzymywania się tamponu. Jak przecierasz warstwę papierem 1200 to zastanów się jak ona jest cienka i ile jeszcze takich cienkich warstw jest potrzebnych. Cierpliwości.
Życzę miłego dnia
Rafał
Rafał
- Waldzither9
- Posty: 1172
- Rejestracja: 2018-04-18, 23:05
Re: Kształt LP
Na warstwę szelaku pokrywającego drewno, następne warstwy można "ubogacić" dodana do szelaku kropelką oleju parafinowego oczyszczonego, bezpośrednio na gałganek, co sprawi że powierzchnia będzie bardziej lustrzana. Gdyby szelak rozpuszczał warstwy poprzednie to oznacza ,że stężenie jest złe tzn za dużo alkoholu.Po wyschnięciu olej wyjdzie po przetarciu flanelą lub czymś podobnym.
Olej bezpośrednio na drewno nasączy je czyli źle, jednak na warstwach szelaku zwiększa napięcie powierzchniowe co powoduje gładkość.
Olej bezpośrednio na drewno nasączy je czyli źle, jednak na warstwach szelaku zwiększa napięcie powierzchniowe co powoduje gładkość.
Pozdrawiam Andrzej
- SebastianL
- Posty: 749
- Rejestracja: 2020-06-16, 08:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kształt LP
To ja tylko przypomnę, jako że od dawna nic nie pisałem, że główkę polituruje się trudno i sesja powinna się składać z kilku zaledwie pociągnięć tamponem nie nasączonym zbyt mocno roztworem oraz bez dociskania, delikatnie.
Główkę najlepiej politurować przy okazji politurowania większej powierzchni, na przykład wierzchu. Politurując wierzch, tuż przed dodaniem szelaku do tamponu, przeciągam nim kilka razy wzdłuż główki i to wszystko.
Ostatnio nie udzielaniem się bo jestem na wakacjach w Bretanii. Wrócę 24 sierpnia i wtedy będę mógł pisać więcej.
Główkę najlepiej politurować przy okazji politurowania większej powierzchni, na przykład wierzchu. Politurując wierzch, tuż przed dodaniem szelaku do tamponu, przeciągam nim kilka razy wzdłuż główki i to wszystko.
Ostatnio nie udzielaniem się bo jestem na wakacjach w Bretanii. Wrócę 24 sierpnia i wtedy będę mógł pisać więcej.