Lutniczy headless

Miejsce na zdjęcia i opisy zbudowanych instrumentów

Moderator: Jan

easylord
Posty: 3
Rejestracja: 2012-03-29, 06:05
Lokalizacja: Olsztyn

Lutniczy headless

Post autor: easylord » 2012-04-01, 19:45

Witam! na wstepie chciałem powiedzieć że jestem totalnym laikiem. Posiadam basik lutniczy, w tej chwili mam około 30lat. Było to moje pierwsze wiosło, mam je od 11-12lat, w raz z ubiegiem czasu (i moim dorastaniem) znudziły mi sie "szatany" na desce i postanowiłem je usunąć (jakies 3 lata temu). Rysunek zniknął a w raz z nim mój zapał :oops: Postanowiłem w tym roku go ogarnąć.
Całość jest wykonana z klonu. Przetworniki Ścierańskiego, naprawione przez Merlin Pickups.
Z mostów usunąłem rdze i resztki niklu.

Co bym chciał zrobić?

Wizję mam taką, żeby wybielić drewno ( może ktoś mi poleci jakiś impregnat, który podkreśli słoje, a za razem wybieli drewno). Problem mam ze znaleźieniem kremowych/beżowych puszek na pickupy. Wymyśliłem również żeby mosty zrobić na "złoto", pięknie by to wyglądało z wybielonym drewnem, tylko niebardzo wiem kto mógłby to zrobić?
Kolejne pytanie, czym pokryć podstrunnice? najlepiej czymś matowym.

Śruba w gryfie jest dokręcona maxymalnie, akcja strun nie jest zadowalająca.. co mógłbym zrobić zeby ją obniżyć?
Załączniki
mostek.jpg
mosty
gryf.jpg
tak wygląda gryf obecnie
stary2.jpg
po "zdarciu" szatana...;p stan z przed 3 lat
img354.jpg
tak wyglądał kiedyś
poco
Moderator
Posty: 4626
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Post autor: poco » 2012-04-01, 21:02

Witamy się w innym dziale, to tak na marginesie i myślę, że się poprawisz.
Ad rem. Po co chcesz wybielać deskę, skoro jest w naturalnym kolorze super?
Rozjaśnianie wykonuje się nadtlenkiem wodoru, czyli perhydrolem, czyli woda utlenioną stężoną. :-P :-D