ukulele soprano
Moderator: Jan
ukulele soprano
Witam,
pierwsze koty za płoty;)
może i jest mała, ale brzmi bardzo ładnie jak na takie pudełko, a praca przy niej dała mi sporo satysfakcji. Zdjęcia są jakie są, ale może i lepiej, bo nie widać niedociągnięć;)
model - soprano
materiał:
pudełko - jawor falisty (sezonowany)
gryf - klon (niesezonowany, suszony)
podstrunnica - heban
główka (nakładka) - wenge
binding - wenge
ożebrowanie - balsa
rozetka - heban/orange
mostek - cocobolo
strunnik - heban
siodełko - grenadil
progi - białoruskie
klucze - standard
wykończenie - jasna politura
klej - żelatyna na gorąco
pozdrowienia
pierwsze koty za płoty;)
może i jest mała, ale brzmi bardzo ładnie jak na takie pudełko, a praca przy niej dała mi sporo satysfakcji. Zdjęcia są jakie są, ale może i lepiej, bo nie widać niedociągnięć;)
model - soprano
materiał:
pudełko - jawor falisty (sezonowany)
gryf - klon (niesezonowany, suszony)
podstrunnica - heban
główka (nakładka) - wenge
binding - wenge
ożebrowanie - balsa
rozetka - heban/orange
mostek - cocobolo
strunnik - heban
siodełko - grenadil
progi - białoruskie
klucze - standard
wykończenie - jasna politura
klej - żelatyna na gorąco
pozdrowienia
pozdrowienia
Piotr
Piotr
dziękuję wszystkim za skomentowanie,
odpowiedni przekrój (nawet) balsy daje wzrost sztywności. Dla pewności jako wzmocnienie pod mostkiem dałem lipę. Zauważ, że tak niewielkie rozmiary pudła ukulele w stosunku do grubości ścianek (nawet <mm) zapewniają już sporą sztywność. Jednak w projektach soprano ożebrowanie jest, więc i ja wykonałem. Palisander pisał, że nawet w gitarach klasycznych robi się ożebrowanie z balsy wzmacniając je włóknem węglowym. Natomiast już zupełnie spokojny byłem o te trójkąciki w narożnikach (usztywnienie połączeń płyta-bok), które bardzo wzmocniły konstrukcję nie zwiększając zbytnio masy.
pozdrawiam
odpowiedni przekrój (nawet) balsy daje wzrost sztywności. Dla pewności jako wzmocnienie pod mostkiem dałem lipę. Zauważ, że tak niewielkie rozmiary pudła ukulele w stosunku do grubości ścianek (nawet <mm) zapewniają już sporą sztywność. Jednak w projektach soprano ożebrowanie jest, więc i ja wykonałem. Palisander pisał, że nawet w gitarach klasycznych robi się ożebrowanie z balsy wzmacniając je włóknem węglowym. Natomiast już zupełnie spokojny byłem o te trójkąciki w narożnikach (usztywnienie połączeń płyta-bok), które bardzo wzmocniły konstrukcję nie zwiększając zbytnio masy.
pozdrawiam
pozdrowienia
Piotr
Piotr