Klasyka klasyki...
Moderator: Jan
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Klasyka klasyki...
A to już trochę wyższa półka i ostatnie moje dziecko. Cedr na palisandrze z klonowym gryfem. Profesjonalna menzura 660 mm gryf przy siodełku 52 mm. Całość w naturalnej politurze.
Ostatnio zmieniony 2012-01-14, 21:55 przez palisander, łącznie zmieniany 2 razy.
podstawa to dokładność
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Obśliniłem się jak osesek. Gęba mi się uchachała na sam widok. Nie żebym się czepiał, ale na przedostatnim zdjęciu ukazującym klucze wygląda jakby brakło politury na polakierowanie wnęk w główce. Taki inny odcień, nie żółty. Jak sobie wyrychtuję pracownię na cacy, to tez takie będę klecił. Tak, że bój się trochę, bo pytań będzie w pytę. , Ale najpierw ES. Ten futerał, to typowy, czy na zamówienie?, że się tak nieśmiało zapytam. Zacności. Pozxdrawiam, Ryszard
Ostatnio zmieniony 2012-01-14, 16:50 przez poco, łącznie zmieniany 1 raz.
via vita curva est
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
To typowy futerał drewniany Kisielewskiego. Jeden z niewielu w który gitara o menzurze 660 wchodzi i czuje się bezpiecznie... Od szczytu główki do końca pudła ma 1 metr długości więc futerał w środku dla bezpieczeństwa musi mieć te 105 cm. Standardowa menzura 650 wejdzie w każdy. Politury nie brakło Ryszardzie... Bierze się to stąd, że jest tam zbyt małe pole do manewru żeby ją nałożyć jak na reszcie instrumentu. Przy wykończeniu chemicznym np. nitro - natrysk ten problem nie istnieje raczej. kwestia dokładności. Tu sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Zauważyłeś pewnie, że jasny , klonowy gryf przyciemniony został rubinową politurą... z lekkim cieniowaniem i przecierkami żeby było vintage, dostojnie i aby instrument robił wrażenie trochę reliktu oraz zabytku... jeśli to tak można nazwać. Do tego lekki zapaszek terpentynki , oraz terpentyki weneckiej oraz innych żywic zawartych w politurze i na koniec instrument oprócz oka cieszy rownież przez jakiś czas nos... pachnie bowiem świętością.... hahahaha
podstawa to dokładność
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Teraz intensywnie pracuję nad dwoma instrumentami. Jedna klasy mistrzowskiej czyli cedr na palisandrze także z klonowym gryfem, natomiast druga która narodzi się wcześniej Będzie zbudowana z jesionu na boczkach oraz tyle. Płyta wierzchnia będzie świerkowa natomiast żeby wydobyć troszkę środkowych harmonicznych podstrunnica będzie z wenge. Strunociąg z Orzecha Amerykańskiego, siodełko heban. Menzura standard 650. Wykończenie chcę zrobić hybrydowe to znaczy płyta wierzchnia politura natomiast cała reszta w wykończeniu chemicznym nitro. Jednak znając siebie zrobię pewnie całość w politurze... Już nie pierwszy raz mam takie zamiary i nic z tego nie wychodzi hehehehe.... jakoś nie lubię tych szklących cacek jakie daje chemia. Kojarzą mi się zawsze z tymi ze sklepu. Przy politurze widać że ktoś się napracował i drewno wygląda najpiękniej. Wyciąga jego całe piękno i dodaje dostojności. Jak będzie gotowa zostanie Wam przedstawiona w postaci paru fotek zanim pójdzie do nabywcy...
podstawa to dokładność
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Ryszard śliny nie ma się co pozbywać... przydać się może jeszcze... Gitarę ze zdjęć można będzie posłuchać o tu...http://www.festiwalgitarowy.krynica-zdroj.pl/
Mnie niestety tam nie będzie bo kupa kilometrów, a roboty trochę mam. Bardzo żałuję jednak bo chętnie bym odpoczął i trochę na deskach poszusował przy okazji... hehehehe .
Będzie na niej grał jeden ze studentów Akademii Muzycznej w Krakowie.
Mnie niestety tam nie będzie bo kupa kilometrów, a roboty trochę mam. Bardzo żałuję jednak bo chętnie bym odpoczął i trochę na deskach poszusował przy okazji... hehehehe .
Będzie na niej grał jeden ze studentów Akademii Muzycznej w Krakowie.
podstawa to dokładność