Nowa jakołą z Micromesh

Tu można zareklamowaę swoje wyroby / pracownie / warsztaty / usługi.

Moderator: Jan

Awatar użytkownika
diadem
Posty: 114
Rejestracja: 2012-08-20, 20:30
Lokalizacja: Podlasie

Nieprzeczytany post autor: diadem »

Witam
Zastanawiam się na zakupem tych płócien łciernych, jednak aby nie kupię pochopnie czegoś, co nie do kołca rozumiem postanowiłem się dopytaę. Mianowicie Poco pisał, iż gramatura jest podana w calach, czyli aby uzyskaę gramaturę na 1cm2 należało by podzielię np. 12000 przez 6,45(co da około 1860). Papier łcierny o 2000, lub 2500 mogę pozyskaę w sklepie z akcesoriami lakierniczymi po 1,8zł za arkusz.
teraz pytanie do tych, którzy używali wyrobów micro, jak z żywotnołcię? Czy opłaci się, czy lepiej kupię kilka arkuszy papieru w lakierniczym?
micro4
Posty: 47
Rejestracja: 2013-12-04, 11:19
Lokalizacja: BorĂłwiec

Nieprzeczytany post autor: micro4 »

Pozwolę sobie odpowiedzieę Tobie jako pierwszy...
Podałem tu (na forum) tabelę konwersji ziarnistołci. Poniżej raz jeszcze :

https://micro-surface.com/images//CONVERSION_CHART.jpg

W sieci można odnaleęšłę różne tego typu tabele, ale każda z nich mniej więcej pokazuje to samo. Mniej więcej, ponieważ są różne algorytmy obliczeł.
Nie wiem skęd wzięłeł przelicznik 6,45 skoro cal to 2,54cm.
Tak więc płótna MM nie maję w swoich najwyższych wartołciach nic wspólnego z papierami wodnymi.
Jesli chodzi o trwałołę, to jest ona od kilku do kilkunastu razy większa przy o nieporównywalnej jakołci wykołczenia.
Myłlę, że jełli się tego nie spróbuje, to moje pisanie i tak niczego nie zmieni, ponieważ może to byę przyjęte jako tanie nacięganie.
Mam klienta (lutnik prowadzęcy serwis gitar ), który używa MM od lat. Jełli wyrazi zgodę, to zainteresowanym podam jego nr telefonu, by mogli dopytaę o szczegóły itp. Jak się zgodzi, to dam znaę.
Pozdrawiam,

Artur
poco
Moderator
Posty: 4627
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Nieprzeczytany post autor: poco »

Teraz, to już nie temat tylko o MM, ale w ogóle o papierach zaczyna się robię. Ale może i dobrze. Papiery do obróbki drewna, metalu - stali/kolorowych, tworzyw sztucznych, szkła, lakierów, gipsu itd., różnię się między sobę czasami w sposób znaczęcy.
Powiedzmy sobie szczerze, że informacja zwięzana z tym tematem zaczyna powoli docieraę do szerszych rzesz użytkowników, albowiem spułcizna okresu kołca XX w. nie stosowała takich podziałów. Panowało przekonanie, że do szlifowania wszystkiego nadaje się każdy papier łcierny. No może z oddzieleniem szkła i lakierów.
Jest to ważne, ponieważ elementy łcierne stosowane na nasyp maja różnę geometrię krawędzi tnęcych i twardołę. To samo dotyczy kleju spajajęcego i metod łęczenia ziarna z podłożem.
Przecież są to w większołci tlenki różnych metali lub zwięzki krzemu, a one różnie krystalizuję, różnie rozdrabniaję itd.
Ja spotkałem się z papierem na "mokro" w przemyłle meblarskim pracujęc w meblarskiej sp-ni.
Tam królował wprawdzie poliester, który szlifowano na sucho i często papiery wymieniano z powodu przyklejania się pyłu w postaci "smarków" :oops: :-D , które rysowały powierzchnię. Ale przed poliestrem i w trakcie do renowacji starych mebli używano lakieru nitro, który to był szlifowany papierem importowanym o ziarnie 400 , na podłożu papierowym ale zwilżany był naftę, która "natłuszczała" go i tym samym utrudniała przywieranie pyłu. Wtedy nie było takiego wyboru materiałów jak teraz, a efekty były super.
Inna sprawa, że stosowało się też dużo szelaku, a to jak większołci wiadomo inna bajka.
Dlatego też, zalecał bym stosowaę papier dedykowany, a nie traktowaę go uniwersalnie.
Efekty kołcowe takiego podejłcia do sprawy były by widoczne gdyby można było porównaę powierzchnie obrobione tę samę ziarnistołcię papieru o różnym przeznaczeniu i różnych materiałach użytych do jego wykonania.
Dołwiadczeni koledzy, już to pisali na forum, stosuję czasami "tępienie " nowego papieru polegajęce na przetarciu jego powierzchni po twardym, równym kancie. Usuwaję tym samym jakieł niedobitki ziaren wyższych niż powinny, zapobiegajęc powstawaniu rys.
To czy podłożem nasypu będzie celuloza, celuloza zbrojona, bawełna, wiskoza, pianka poliuretanowa, mata, siatka itd. decyduje przeznaczenie. Ono również okrełla trwałołę i pozostałe parametry.
Obecnie można kupię papiery na podłożu elastycznym perforowanym! Wielkołę tych perforacji dobrana jest tak, żeby powstałe wióry przelatywały poprzez nie nie powodujęc potrzeby "wydmuchiwania" i zmniejszajęc możliwołę zatykania powierzchni łciernej.
W punktach sprzedaży materiałów łciernych powinni dysponowaę wiedzę , próbkami i literaturę fachowę, z których to ęšłródeł trzeba korzystaę.
Dlatego też Twoje pytania, aczkolwiek zasadne nie znajdę jeszcze jednoznacznej odpowiedzi, a wynika to z tego co napisałem wyżej oraz bagażu dołwiadczeł odpowiadajęcych.
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
micro4
Posty: 47
Rejestracja: 2013-12-04, 11:19
Lokalizacja: BorĂłwiec

Nieprzeczytany post autor: micro4 »

Ryszardzie...chylę czoła.
Miło przeczytaę tak ogólne i kompleksowe ujęcie tematu.

Dodam tylko tyle, że technologia materialów łciernych (tych z wyższej półki) pracuje nad tym aby takie "przecieranie", o którym wspomniałeł, nie było konieczne a wręcz niemożliwe! Dlaczego? Ano dlatego aby wyeliminowaę wtórne zarysowania wykruszajęcymi się z powierzchni papieru drobinami łciernymi. Podczas szlifowania, a tym bardziej polerowania ma powstawaę tylko pył obrabianej powierzchni a nie pyłu i ziaren łciernych.

Pozdrawiam,
Artur
micro4
Posty: 47
Rejestracja: 2013-12-04, 11:19
Lokalizacja: BorĂłwiec

Nieprzeczytany post autor: micro4 »

diadem pisze: Mianowicie Poco pisał, iż gramatura jest podana w calach, czyli aby uzyskaę gramaturę na 1cm2 należało by podzielię np. 12000 przez 6,45(co da około 1860).
Przepraszam,
Wczoraj byłem już chyba zmęczony. Oczywiłcie 6,45 to cal na cal :). Nie wiem co mi się stało.

Tak czy owak przeliczeł ziarnistołci dokonuje się trochę inaczej.
micro4
Posty: 47
Rejestracja: 2013-12-04, 11:19
Lokalizacja: BorĂłwiec

Nieprzeczytany post autor: micro4 »

Dla chętnych i znajęcych techniczny jęz. angielski do poczytania o konwersji ziarnistołci:

http://www.uama.org/Abrasives101/101Standards.html

Wyjałnienie ziarnistołci po Polsku brzmi tak (w uproszczeniu):

Podstawowe parametry klasyfikacji ziaren łciernych
Wielkołę ziarna (ziarnistołę, granulacja)â?? to podstawowy parametr okrełlajęcy ziarna łcierne. Ziarna materiału łciernego w wyniku rozdrobnienia pękaję zawsze według okrełlonych płaszczyzn łupania. Maję w zwięzku z tym kształty zbliżone do graniastosłupów o podstawie trójkętnej lub czworokętnej, ostrosłupów o takiej samej podstawie, ołmiołcianów oraz szełcianów.
Wielkołę ziarna okrełlana jest umownie i ujednoliconę normę międzynarodowę FEPA (Stowarzyszenie Europejskich Wytwórców Wyrobów łciernych) oraz oznaczana literę â??Pâ?? na podkładzie przed numerem granulacji. Spełnianie przez ziarno normy FEPA oznacza, że jego wielkołę dla danej granulacji nie jest większa niż okrełlona w normie. W praktyce oznacza, że szlifujęc granulację â??P80â?? uzyskujemy stały i jednakowy poziom zarysował szlifowanej powierzchni.
W Polsce w tym zakresie obowięzuje norma PN-76/M-59107. Za charakterystyczny wymiar przyjmuje się szerokołę ziarna podanę w milimetrach. Jest ona kryterium kwalifikacji ziarna do okrełlonej wielkołci i grupy. Natomiast numer ziarna, czyli ziarnistołę materiału łciernego, jest wielkołcię umownę, np. symbol â??P80â?? oznacza zakres charakterystycznych wymiarów ziaren od 212 mikronów do 180 mikronów.
Pełny zakres oferowanych ziarnistołci materiałów łciernych zawiera się w granicach od P12 do P5000.
W tab.1 przedstawione jest typowe zestawienie numerów ziaren stosowanych do produkcji materiałów łciernych elastycznych nasypowych. Każdy numer ziarna jest podporzędkowany dopuszczalnemu przedziałowi wielkołci ziarna okrełlonej w mikrometrach.

Jak widaę z tych opisów nie ma większego znaczenia czy ziarno jest na 1cm2 czy na 1cal2.
Liczy się norma, którę musi spełnię ziarno po przejłciu przez sito o odpowiednim oczku.
W europie są po prostu inne standardy ziaren niż w USA stęd też różnice w tzw. ziarnistołci.
Do tego dochodzi taki parametr jak grubołę usuniętej warstwy mierzonej w mikronach itp., itd.

Jeżeli popełniłem gDzieł błęd, to proszę o wyprostowanie :)

Papier wodny P2500 będzie odpowiadał płótnu Micro Mesh w przedziale 2400-3200. Różnica jednak polega na tzw. hologramie wynikajęcym z zastosowania zupełnie innej technologii. Jak wspomniał Ryszard kłaniaję się tu stosowane spoiwa, żywice, kleje i sposób ich nakładania. To temat rzeka...

Myłlę, że wystarczy już tej teorii :)
Zastosowanie w praktyce pokazałem na tych moich filmikach poględowych. A jest to kropla w morzu jełli chodzi o zastosowanie MM w życiu codziennym.

Pozdrawiam,

Artur
micro4
Posty: 47
Rejestracja: 2013-12-04, 11:19
Lokalizacja: BorĂłwiec

Nieprzeczytany post autor: micro4 »

tomasszz pisze:Och Ty w życiu ale lusterko :D Takę polerkę podstrunnicy strzelię nawet dla "popisu" to niezły patent ;) A jak to działa na już polakierowanej powierzchni? Na przykład przy naprawianiu punktowego ubytku w lakierze?
Już miałem sam się w to zabawię, ale ten zapewne wszystkim znany pan zrobił to za mnie.
Co prawda, w mojej ocenie, przed użyciem Micro Mesh 8000 powinien przepolerowaę wczełniej jeszcze 4000 i 6000. Pewnie normalnie tak robi jednak na potrzeby skrócenia filmu przeskoczył ten etap. ;-)

http://youtu.be/rTVScFJoe24

Pozdrawiam,
Artur
micro4
Posty: 47
Rejestracja: 2013-12-04, 11:19
Lokalizacja: BorĂłwiec

Nieprzeczytany post autor: micro4 »

Witam,

Widzę, że kurz po bitwie już opadł i przykrył to i owo :)
I dobrze...

Mam nadzieję, że wolno mi opułcię już karnego jeżyka i dołęczyę znów do forumowiczów.

Zacznę niełmiało od propozycji...
Może ktoł z Was na bazie przedstawionego w tym wętku materiału, ma jakieł pytania, wętpliwołci, spostrzeżenia lub uwagi. A może jakieł propozycje czy pytania dotyczęce możliwołci zastosowania MM w Waszych pracach. Chętnie odpowiem i może nawet nakręcę jakił filmik ;)

Pozdrawiam,

Artur...już inny Artur
Awatar użytkownika
Piniu
Posty: 2960
Rejestracja: 2011-02-15, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: Piniu »

Od siebie mogę napisaę, że przy kolejnym projekcie na pewno skorzystam z micro ;)
Awatar użytkownika
tomasszz
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-01, 01:39
Lokalizacja: CiechanĂłw
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: tomasszz »

Pytał generalnie nie mam, bo przedstawione materiały pokrywaję zakres mojej ciekawołci ;) Podobnie jak Piniu przy następnym projekcie zapewne nabędę dorogę kupna nieco artykułów MM. Natomiast mam jedno małe pytanko. W jednej z gitar mam maskownice z kwasówki i już nieco się porysowała od kostki i zmatowiła. Czy w tym przypadku zestaw papierów MM odłwieży połysk, czy raczej polegaę na pastach polerskich itp?
micro4
Posty: 47
Rejestracja: 2013-12-04, 11:19
Lokalizacja: BorĂłwiec

Nieprzeczytany post autor: micro4 »

tomasszz,

Przepraszam, że tak póęšłno odpowiadam. Wczoraj miałem cały Dzieł wycięty z życiorysu.

Generalnie się da, ale...

Przy obróbce ręcznej można popełnię parę byków i efekt może byę daleki od oczekiwanego. Poza tym to siermiężna robota, wymagajęca czasu i dokładnołci. Oczywiłcie można się pobawię, jednak po pierwsze użyłbym do tego celu MM z oznaczeniem MX (do metali, twardych stopów i twardego drewna), a po drugie zaczęłbym od ziarnistołci gDzieł około 240MX lub 320MX (ziarnistołę odpowiednio 2400 i 3200) albo jeszcze wyżej. To zależy, czy rysy są tylko od kostki, czy od sygnetów z trupię czachę :mrgreen: . Tzw. włoskowate rysy bez problemu usuniesz pastę polerskę do stali nierdzewnej, w przypadku głębszych rys, takich wyczuwalnych pod palcem lub paznokciem, zawsze warto przed pastę zmniejszyę ich głębokołę.
Inaczej się ma mechaniczna obróbka nierdzewki tym bardziej przemysłowa, gdzie ustawia się precyzyjnie, prędkołę obrotowę, prędkołę przesuwu i siłę nacisku. Wtedy przy pomocy MM można uzyskaę chropowatołę powierzchni poniżej 0,02 mikrometra (Ra).

Zdjęcia pokazuję obróbkę kwasówki przy pomocy Soft Touch Pad -MX. Zrobiony jest tylko mały kwadracik, myłlę jednak, że zauważalny. Wczełniej wyględał on jak to po bokach. Na zdjęciach tego nie widaę, ale niestety jest widoczny hologram po MM-MX. Specjalna pasta załatwiłaby ten problem wypełniajęc mikropory :)
Załączniki
Efekt MM i stan pierwotny.JPG
Kawałek obrobiony przez MM
Kawałek obrobiony przez MM
micro4
Posty: 47
Rejestracja: 2013-12-04, 11:19
Lokalizacja: BorĂłwiec

Nieprzeczytany post autor: micro4 »

Witam,

Mam do Was ogromnę prołbę o podpowiedęšłjak w miarę szybko usunęę tę wierzchnię warstwę z gitary ? Poprzednik robił to na goręco przy pomocy opalarki i dłuta. Jest może inny, szybszy i mniej hardcorowy sposób na to coś ?
Szukałem na forum, ale nie mogłem nic znaleźć.
Pomoże ktoł ?
Załączniki
_DSC2746.JPG
Awatar użytkownika
tomasszz
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-01, 01:39
Lokalizacja: CiechanĂłw
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: tomasszz »

Możesz spróbowaę preparatu do usuwania starych powłok lakierniczych z mebli. W większołci sklepów malarskich powinno byę dostępne. Ina opcja poza opalarkę i dłutem to papier łcierny, odkurzacz i maska przeciwpyłowa ;) Ale ta ostatnia opcja jest mordercza :P wiem z własnego doświadczenia :)

na przykład takie coś :)
http://www.leroymerlin.pl/farby-lakiery ... l1164.html
micro4
Posty: 47
Rejestracja: 2013-12-04, 11:19
Lokalizacja: BorĂłwiec

Nieprzeczytany post autor: micro4 »

Już tego próbowałem i nic. Lakier nawet nie zmiękł. Zero reakcji, dosłownie zero.

:(
poco
Moderator
Posty: 4627
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Nieprzeczytany post autor: poco »

Jest temat na forum na ten problem.
Ale tak na biegu, to opalarka (palnik gazowy), węska szpachelka i do przodu.
Zasada podstawowa, tak jak w szlifowaniu - nie wykonujemy operacji przy zatrzymanym narzędziu. Musi się ono przemieszczaę, aby nie zrobię zbyt mocnego miejscowego przegrzania korpusu, a jedynie nagrzaę lakier. Grzejemy lakier przed szpachelkę, nawet kosztem przegrzania tej ostatniej.
Dłuto, to najgorszy z możliwych narzędęšł. :-D
Jest też metoda chemiczna - wejdęšłdo mieszalni lakierów i tam zapytaj. Nie podam nazwy, bo nie ona jest najważniejsza, każdy producent ma swoję. Ja stosowałem onegdaj -nie na gitary- Remosol.
Pozdrawiam, Ryszard
popatrz tutaj
http://index.forum.gazeta.pl/szukaj/usu ... arej+farby
via vita curva est
ODPOWIEDZ