wybrzuszenie
Moderator: poco
wybrzuszenie
Witajcie,
Zabrałem się ostatnio za remont/przeróbkę asterki, która zdekompletowana trafiła w moje ręce. Po zdarciu forniru i sklejki z obu powierzchni korpusu w miejscu otworu na elektronikę pojawiło się wybrzuszenie cienkiej warstwy drewna jaka powstała po szlifowaniu.
Czy macie może jakowył patent na likwidację owego uwypuklenia...?
Mam co prawda płytę wierzchnię z jatoby, którę ewentualnie mogę przykleię na górnę powierzchnię korpusu ale to ostatecznołę gdyż chciałem ja zachowaę na inny instrument.
Zabrałem się ostatnio za remont/przeróbkę asterki, która zdekompletowana trafiła w moje ręce. Po zdarciu forniru i sklejki z obu powierzchni korpusu w miejscu otworu na elektronikę pojawiło się wybrzuszenie cienkiej warstwy drewna jaka powstała po szlifowaniu.
Czy macie może jakowył patent na likwidację owego uwypuklenia...?
Mam co prawda płytę wierzchnię z jatoby, którę ewentualnie mogę przykleię na górnę powierzchnię korpusu ale to ostatecznołę gdyż chciałem ja zachowaę na inny instrument.
Przegrzałeł materiał w trakcie szlifowania i tak się zrobiło, ale da się naprawię w prosty sposób.
Pytanie moje jest takie, czy będzie lakierowanie kryjęce, czy bezbarwne ?
Przy bezbarwnym, to nie naklejajęc nowego topu musisz podkleię coś od wewnętrz kieszeni. To coś, to może byę sklejka, obłóg jesion, klon, jawor lub innego twardego drewna.
Po spasowaniu kształtu w miarę dokładnie i oczyszczeniu do gołego drewna wewnętrznej powierzchni tej wypukłołci skleię oba elementy tak, żeby ta wstawka przejęła naprężenia wypukłołci. Byę może to się wcięgnie.
Klej bym użył jednak kostny lub titebond.
Przy lakierowaniu kryjęcym, to bym wycięł cały ten detal z naddatkiem i wkleił nowy kawałek drewna. Potem szpachlowanie i pod lakier.
Jak nie chcesz usuwaę, to rozetnij tę wypukłołę na całej długołci piłę ręcznę, co usunie naprężenia powodujęce wypukłołę, a następnie podklej tak jak pisałem na poczętku, a na pewno wypukłołę zniknie. Lepiej było by krzyżowo rozcięę pomiędzy potencjometrami, ale jedno cięcie powinno wystarczyę.
Teraz szlifowanie, szpachlowanie, lakierowanie i gotowe.
Pozdrawiam, Ryszard
Pytanie moje jest takie, czy będzie lakierowanie kryjęce, czy bezbarwne ?
Przy bezbarwnym, to nie naklejajęc nowego topu musisz podkleię coś od wewnętrz kieszeni. To coś, to może byę sklejka, obłóg jesion, klon, jawor lub innego twardego drewna.
Po spasowaniu kształtu w miarę dokładnie i oczyszczeniu do gołego drewna wewnętrznej powierzchni tej wypukłołci skleię oba elementy tak, żeby ta wstawka przejęła naprężenia wypukłołci. Byę może to się wcięgnie.
Klej bym użył jednak kostny lub titebond.
Przy lakierowaniu kryjęcym, to bym wycięł cały ten detal z naddatkiem i wkleił nowy kawałek drewna. Potem szpachlowanie i pod lakier.
Jak nie chcesz usuwaę, to rozetnij tę wypukłołę na całej długołci piłę ręcznę, co usunie naprężenia powodujęce wypukłołę, a następnie podklej tak jak pisałem na poczętku, a na pewno wypukłołę zniknie. Lepiej było by krzyżowo rozcięę pomiędzy potencjometrami, ale jedno cięcie powinno wystarczyę.
Teraz szlifowanie, szpachlowanie, lakierowanie i gotowe.
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Tu się zgadzam, zresztę nie widzę sensu w reanimacjach tego typu gitar(puryłci mnie zjedzępopik10 pisze:Tania olcha na korpusie można zrobię od nowa - a to najlepsza nauka
Pozdrawiam

