Strona 2 z 4

: 2012-09-27, 08:03
autor: shopiK
Sorka. nie mogę już zmienię posta.
Pytanie brzmi, czy przy pręcie gwintowanym nie będzie problemów przy łożyskach?

: 2012-09-27, 08:03
autor: popik10
Cały czas czeka na cięg dalszy

Obrazek

Ja doszedłem do wniosku że dobiorę łożysko w oprawie samonastawnej dokładnie oczyszczę i odtłuszczę miejsce osadzenia i różnicę między gwintem i łożyskiem wypełnię klejem z opiłkami - sprzedaję takie gotowe
Tzw płynny metal
Pozdrawiam

: 2012-09-27, 10:22
autor: szlifek
witam.
jak to się bałeł napisaę !! ? :shock:
to od czego jest forum ?
z prętem gwintowanym będzie taki problem jak napisał Kol. - luzy.
tak się nieszczęłliwie składa że pręt ( np ) M16 ma 15.6 - 15.8 - no luzy będę.
można zastosowaę cieniutkę blaszkę - albo jak Kol. klej.
jakoł to będzie - da się .
i tak na maszynie pasowało by wyrównaę powierzchnię wałka - za pomocę płótna łciernego naklejonego na płaszczyznę jakęł .
pozdrawiam.

: 2012-09-27, 10:43
autor: shopiK
szlifek pisze:witam.
tak się nieszczęłliwie składa że pręt ( np ) M16 ma 15.6 - 15.8 - no luzy będę.
Bo tak właśnie mi się wydawało, a nie mam przy sobie pręta, żeby zmierzyę.

: 2012-09-27, 11:16
autor: szlifek
witam.
nie musisz sprawdzaę - trafił mi się pręt M14 który miał 13.5mm :shock:
to pewne.
swoję drogę - bywaję różne - o nieco większej lub mniejszej łrednicy .
poza tym - jak już to M20 - takie są łożyska .
pozdrawiam.

: 2012-09-27, 13:13
autor: shopiK
Z prętem gwintowanym - ciekawa opcja.
Zalety jak widzę dla mnie to:
1. cena ok 15zł (poczętkowo myłlałem o pręcie stalowym precyzyjnym np. http://allegro.pl/walek-precyzyjny-fi-2 ... 42476.html ( a to koszt 60 zł)
2. Możliwołę użycia nakrętki, którę w razie czego łatwo równo nawiercię (mogę np. przyspawaę do koła pasowego, albo przykręcię, jełli aluminiowe i mam po kłopocie)

Możliwa wada:
Trzeba sprawdzię, czy jest prosty (w castoramie różnie bywa)

W ogóle, to przepraszam. Wpierniczyłem się Rysiowi w temat. Może trzeba by wydzielię wętek. Bo ja tu mam jeszcze kilka pytał - a wszystkie (wraz z poprzednimi) w kontekłcie szlifierki bębnowej.

: 2012-09-27, 13:20
autor: szlifek
witam.
jak to mawiał tow. stalin - człowiekowi trzeba ufaę - ale nie zawadzi sprawdzię :mrgreen:
te grubsze M20 np. są zwykle w miarę proste .
gorzej z mniejszymi.
a że wybraę trzeba to jasne.
szukaj tych z żółtym kołcem - są z lepszego nieco materiału i wykonanie jest trochę lepsze.
do koła lepiej nic nie spawaj - będzie krzywo.
zrób spokojnie wałek , obklej go krężkami ze sklejki i wtedy będziesz myłlał nad dalszymi krokami.
weęšłpod uwagę że robisz urzędzenie na lata a nie na jeden raz.
pozdrawiam.

: 2012-09-27, 13:31
autor: shopiK
Zastosuję się. Na razie nic jeszcze w tym kierunku nie robię. Jak widzicie lubię teoretyzowaę.

Myłlałem o dospawaniu po nałożeniu wszystko na wałek, po skręceniu i eliminacji luzów. Chodzi mi o pominięcie walki z klinami, robaczkami (przez koło) i innymi takimi. Czyli - teoretycznie: Majęc osadzone już koło pasowe - skręcam je z obu stron nakrętkami. Jednę przewiercam (przez wałek), wstawiam wkręt dociskajęcy, czy nawet kołek rozprężajęcy - i już mi się nie obróci - takę nakrętkę mocuję (albo spawem, albo łrubę) do koła. ęšłĄle kombinuję?

: 2012-09-27, 13:46
autor: szlifek
witam.
spokojnie - sklej wałek - podczas sklejania dokręę nakrętki ( przez podkładki powiększane - są takie ) i zostaw na kilka dni.
niech się żywica spokojnie utwardzi.
i wtedy będziemy kombinowaę z kołem.
na marginesie - zwróę uwagę po której stronie będzie koło paskowe .
po jednej będzie miało tendencję do odkręcania - a po drugiej dokręcania.
pozdrawiam.

: 2012-09-27, 15:37
autor: poco
Podpowiem jeszcze jeden myk z prętem gwintowanym. Pręt M12 można pasownie wcisnęę w rurkę miedzianę do instalacji fi 15. Mamy wtedy wałek fi15 i łożysko z otworem fi 15 bez przeróbek. Tę rurkę miedziana można połęczyę lutem miękkim z prętem gwintowanym miedzy sobę.
Nie ma potrzeby nakładaę rurki na cały pręt, a wystarczy tylko tyle, co pod łożyska. Taki zestaw spokojnie da radę w szlifierce bębnowej. Gwinty wykorzystamy do blokowania wałka i tego co na wałku.
Pozdrawiam, Ryszard

: 2012-09-27, 16:30
autor: szlifek
witam.
12mm to według mnie zdecydowanie za mało jak na wałem o szerokołci 500mm.
wałek pomimo to że jest ze sklejki trochę waży no i jest na obrotach .
prawdę powiedziawszy to i 20mm nie jest jakimł szalełstwem - ale to już coś.
to i tak wszystko kompromisy - najlepiej skleię i przetoczyę pod łożyska i koło pasowe.
robimy urzędzenie na lata i zbytnie oszczędzanie odbije się kłopotami - również na lata.
ale oczywiłcie każdy zrobi jak chce .
pozdrawiam.

: 2012-09-27, 16:51
autor: shopiK
Mam u siebie pręt M12... moim zdaniem zbyt sztywny to on nie jest (na odcinku 1. metra) - a takiej długołci będę pewnie używał.

: 2012-09-27, 16:53
autor: poco
Szlifku, wytrzyma i nawet wiele więcej. Rzecz w tym, aby podparcie wałka było jak najbliżej jego powierzchni bocznej. Chodzi o powstawanie momentu gnęcego w trakcie obrotu, bo siły tnęce nie są duże. Ponieważ łrodkowa częłę jest dodatkowo usztywniona łciskajęcymi pakiet nakrętkami, to nie ma obawy o jakił psikus.
Obroty, jak będę 1400 czy 2800, to tylko sprawa wyważenia, a to jest konieczne bez względu na ich ilołę.
Tak, że nie ma się co obawiaę o to, że nie wytrzyma. Wszak osie motocykli są ciełsze i jakie obciężenia wytrzymuję, ale ten sam temat-punkt podparcia i wyważenie. :-D
Pozdrawiam, Ryszard

: 2012-09-27, 17:13
autor: szlifek
witam.
no cóż - moje doświadczenie jako tokarza i mechanika podpowiada mi coś innego.
nie chodzi o to że się nie urwie - tylko o pracę ( rzekłbym ) dynamicznę.
ale jak napisałem - przecież każdy zrobi jak zechce.
tylko potem występuje zdziwienie - dlaczego drga ?
dlaczego powierzchnia jest jakał taka pofalowana ?
co się dzieje - ano nic.
pozdrawiam.

: 2012-09-27, 17:50
autor: popik10
zawsze można pręt fi 2o przetoczyę na kołcach a tam gdzie osadzamy wałek patrz koło pasowe zakręcię nakrętki.
Czyli w kolejnołci od łrodka wałka - gwint 20, przetoczenie na koło, gwint z mniejszę łrednicę i dociskowę nakrętkę
Pozdrawiam