Strona 2 z 2
					
				
				: 2013-09-27, 14:39
				autor: shopiK
				Ale to już chyba przerost formy nad trełcię. Przecież i drewniane i plastikowe wałki można podeprzeę (jełli akurat nie leżę już płasko na podstawie). Podparcie w niczym nie będzie przeszkadzało.
			 
			
					
				
				: 2013-09-27, 14:42
				autor: Piniu
				jaka pusta przestrzeł? one są na płycie przykręcone z boków i od spodu też - nie ma prawa pracowaę. kije z casto okręgłe chyba sosnowe. dodatkowo przeszlifowane i polekierowane ochronnie. mam kupę darmowych desek sosnowych i z tego robie. Tylko podkład jest z płyty laminowanej co by sie ładnie tasma dwustronna kleiła.  cdn.
			 
			
					
				
				: 2013-09-28, 18:45
				autor: Piniu
				Jakbym chciał Piotruł wydawaę kase na to to bym kupił sobie rurki alu albo jeszcze lepiej chromowane metalowe, których w casto mnóstwo.  Poza tym pręciki które pokazałeł są za krótkie 
 
Ok, my tu gadu gadu a tymczasem dzisiaj zrobiły się płozy radiusowe. Dużo czasu mi na to zeszło, ale to kluczowy element ustrojstwa i musi byę dokładnie. To już wykonałem ze sklejki 8mm.
 
			 
			
					
				
				: 2013-10-05, 15:54
				autor: Piniu
				No i prawie skołczone. Jest już wózek do którego przykręcamy frezarkę oraz szablony do radiusów. Wszystko zrobione tak, żeby można było szybko złożyę i rozłożyę będęšłwymienię szablon. Pozostało dorobię ograniczniki oraz dodatkowy wózek - prowadnicę, który będzie miał możliwołę blokowania wózka z szablonami w celu wzdłużnego frezowania.
			 
			
					
				
				: 2013-10-05, 16:55
				autor: poco
				Piniu napisał , cyt.
 Pozostało dorobię ograniczniki oraz dodatkowy wózek - prowadnicę, który będzie miał możliwołę blokowania wózka z szablonami w celu wzdłużnego frezowania. 
I tutaj pojawię się problemy zwięzane ze stabilnołcię prowadnic drewnianych wykonanych z drewna litego - lepsza była by sklejka. Chodzi o ich sztywnołę wzdłużna, a raczej odpornołę na wyboczenie, a także "pracę z wodę" - wilgotnołę zmienna. 
Ta ostatnia może powodowaę po pewnym czasie deformację tych wałków i nietrzymanie wymiarów - nie pomoże mocowanie wałków do podstawy.
O ile radiusowaniu to nie szkodzi w znaczęcy sposób, to już prowadzeniu wzdłuż niekoniecznie.
Dlatego na stoły i wszelkiej małci prowadnice stosuje się metal lub materiały kompozytowe ( żeliwo jest najlepsze, ale ciężkie;stal podobnie; aluminium lekkie, ale podatne na uszkodzenia i temperaturę).
Gdyby to był jakił "ezgotyczny" kawałek, to insza inszołę, np. masaranduba, ipe.
Tak, że Piniu przemyłl jeszcze raz swoję koncepcję z drewnianymi prowadnicami i może zamieł je na stalowe profile zamknięte - rura /z-g prostokętne -kwadratowe, ewentualnie aluminiowe dostępne w marketach w odcinkach metrowych. Wszak produkcji masowej nie będziesz uskuteczniał, a stabilnołę jest konieczna. Wzorniki i cała reszta nie ulega zmianie.
Pozdrawiam, Ryszard
			 
			
					
				
				: 2013-10-05, 18:58
				autor: molu
				A nie wystarczę rury pcv? Tałsze, nie tak ciężkie jak stalowe.
T.
			 
			
					
				
				: 2013-10-05, 21:30
				autor: Piniu
				darek pisze:Brakuje mi w tym urzędzeniu systemu mocowania gryfu lub samej podstrunnicy. W tałmę dwustronnę nie bardzo wierzę bo mnie już niejednokrotnie zawiodła.
Trafne spostrzeżenie. W sumie nie wiem jak to będzie frezowaę radius na przyklejonej podstrunnicy. Frezowanie kształtu przyklejonej podstrunnicy do szablonu jej idzie mi bezproblemowo, ale tutaj będzie z czoła więc... Jakieł pomysły ??
poco pisze:Tak, że Piniu przemyłl jeszcze raz swoję koncepcję z drewnianymi prowadnicami i może zamieł je na stalowe profile zamknięte - rura /z-g prostokętne -kwadratowe, ewentualnie aluminiowe dostępne w marketach w odcinkach metrowych. Wszak produkcji masowej nie będziesz uskuteczniał, a stabilnołę jest konieczna. Wzorniki i cała reszta nie ulega zmianie. 
No wiesz... myłlałem o tym ale 16zł za jednę metrowę rurkę alu o pasownej łrednicy zadecydowało o wyborze czegoś innego. Poczekamy - zobaczymy. U mnie w piwnicy jest bardzo ciepło takze o wilgotnołę i wode się nie martwię, prędzej mi się coś rozeschnie niż wypaczy od wilgoci 

 Poza tym jak pisałem polakierowane są dodatkowo troszkę no i   zawsze mogę te rurki wymienię jak coś 

 
			 
			
					
				
				: 2013-10-06, 07:19
				autor: poco
				Z tym "trzymaniem" podczas obróbki, to można sobie poradzię na kilka sposobów,
Mnie nasuwaję się takie; 1/ podkład na klocku blacha Al, tałma dwustronna + czołowo łapki z pazurkami; 2/ drewniany docisk boczny w stylu imadła, gdzie "szczęki" są z papieru łciernego; 3/w miejscu markerów otwory na wylot i przykręcenie do podstawy + tałma.
Użycie tałmy jest korzystne, ze względu na jej udział w zapobieganiu "falowania" na długołci.
Na YT pokazywane gDzieł jest nawiercanie podstrunnicy na kołcach i blokowanie na stalowych kołkach z gwoęšłdzi.
Każdy powinien wypracowaę swoja własnę metodę, bo na odległołę, to możemy sobie tylko pogadaę.
Równie dobrze będzie, kiedy na tak krótki czas obróbki zgrubnej przykleimy podstrunnicę klejem kostnym , a potem łatwo się odspoi. Klej jeszcze będzie żelował, ale nie da się przesunęę detali względem siebie. Dobrze też się usuwa z powierzchni sklejanych.
Pozdrawiam, Ryszard
			 
			
					
				
				: 2013-10-06, 18:51
				autor: Piniu
				kleię to nie będę ale na pomysł z czołowymi łapkami wpadłem już też i to będzie chyba dobre rozwięzanie.
			 
			
					
				
				: 2013-10-06, 20:59
				autor: shopiK
				Chyba zaczynacie kombinowaę nad miarę. Ponieważ nie mam grubołciówki - równałem moje dwie podstrunnice za pomocę frezarki na szynach, czyli coś jak w tym jig'u. Deski przyklejane były na tałmę dwustronnę TESA. Nie ma opcji, żeby się odkleiło. Odrywajęc deski musiałem uważaę, bo trzeba sporej siły  - istniało ryzyko połamania. Myłlę, że przy jednostkowej produkcji tałma spokojnie wystarcza.
			 
			
					
				
				: 2013-10-07, 12:03
				autor: Piniu
				Powiem tak - wyjdzie po pierwszych testach 
