Strona 2 z 2
: 2009-12-12, 17:55
autor: Kris
Nie chcie mi się szukaę. Tu masz wszystkie materiały jakie udało mi się do tej pory zgromadzię
http://www.sendspace.pl/file/44f363e3978cfe7f76b4789
: 2009-12-12, 22:43
autor: Maxi7
Mnie na ten przykład interesowały by wszelakie schematy dotyczęce stratocastera , oczywiłcie w skali 1:1

: 2009-12-13, 14:43
autor: J
: 2009-12-13, 17:09
autor: Rozbrykany
Dziękuję bardzo : )
Więc w zasadzie wybieram między Ibanez Universe, Ibanez K7, Ibanez John Petrucci, RED SPECIAL oraz Fender Jaguar
Na pewno będę wprowadzał jakieł drobne zmiany, ale to naprawde drobne, częłę może dla ułatwienia sobie roboty...
I czy któreł z tych gitar są trudniejsze/ łatwiejsze do zrobienia?
: 2009-12-15, 02:51
autor: Zenek_Spawacz
Czolem !
pierwsza rzecz ... Do rocka i bluesa nadaje sie wiele gitar o skrajnie odmiennych brzmieniach ...Wykladnikiem to wiec nie jest.
Jako pierwsza gitare proponowalbym Ci kopie (ewentualnie zgrabnie zmodyfikowana kopie) jakiegos znanego wiosla.
Zazwyczaj pierwszy instrument to walka z bledami.Aby je ograniczyc , narysuj plan w skali 1:1 , to wciaga i bardzo pomaga.
Drewno musi miec odpowiednia wilgotnosc i najlepiej jest kupic juz takie , ktore od razu pozwoli na rozpoczecie prac. Nie nalezy robic wiosla z materialu , ktory ma wiecej niz 12 % wilgotnosci , naturalnie im mniej tym lepiej.Zapomnij o stolarzach , rozejrzyj sie za drewnem do instrumentow.
Nie da rady zrobic wiosla tak o z doskoku ... Zeby rzecz miela rece i nogi (czyt. brzmiala) trzeba miec wiedze i praktyke.Pamietaj , ze potrzebujesz rowniez zestawu narzedzi i im lepsze one beda tym lepiej.
No i oczywiscie pochwal sie tu na forum dokoniami i nie boj sie pytac.
Powodzenia.
: 2010-01-14, 13:33
autor: palisander
Na temat drewna na instrumenty można napisaę całe tomy. Jełli chcesz żeby instrument w miarę brzmiał musisz mieę pewnołę co do kilku przesłanek. Nie wszyscy którzy sprzedaję drewno rezonansowe maję o tym pojęcie. Ważne jest w zasadzie wszystko. Poczęwszy od pory roku w którym drzewo zostało łcięte ( wskazana łcinka zimowa w gatunkach rodzimych takich jak łwierk, klon, olcha. topola, lipa), sposób i okres sezonowania i udział w wyselekcjonowanym już materiale tak zwanego ,,drewna póęšłnego''. Drzewo rosnęc w póęšłniejszym okresie wegetacji buduje warstwy majęce za zadanie wzmacnianie strzały pnia i budowanie jakby konstrukcji nołnej. W warstwie tej jest dużo mniej włokien i naczył do przepływu wody i soków. Tym zajmuję się rdzeł zwany potocznie drewnem wczesnym. To właśnie warstwy odłrodkowe pnia drzewa maję rownomierne usłojenie, mniej soków i żywic i z nich pozyskuje się najlepsze surowce rezonansowe. łcięte w okresie zimy kiedy drzewo ,, łpi" lepiej i szybciej się sezonuje i suszy. To tak po krótce wskazujęc kierunek w ktorym powinieneł pójłę i o co pytaę w dobieraniu drewna u stolarzy, którzy nie maję zwylke o tym zielonego pojęcia bo im taka wiedza nie potrzebna.
: 2010-01-14, 14:03
autor: palisander
Osprzęt, dokładnołę i precyzja wykonania jest bardzo ważna, ale żeby cała ta ciężka i mozolna praca nie poszła ,, w gwizdek" musisz mieę odpowiedni surowiec i nie zmarnowaę go bylejakołcię pracy. Zrobię pięknie wyględajęcę gitarę z masą upiększeł i super lakierem nie jest trudno. Takich ,, mebli " w sklepach muzycznych wisi lub stoi cała masa. I niektóre z nich całkiem nieęšłle wykonane pod względem dbałołci o detale, progi, klucze, itd. Zrobienie jednak prawdziwego instrumentu który będzie ceniony przez muzyka i będzie chciał z nim ,,rozmawiaę" to już naprawdę spora sztuka i ogrom wiedzy i praktyki jakę trzeba posięłę przez całe długie lata. I do tego każdy powinien dężyę.