Strona 2 z 4

: 2013-02-22, 13:18
autor: popik10
Buk to nie jest na 100% a obstawił bym olchę lub klon.
Klon jest twardy olcha miękka, Możesz spróbowaę zagniełę paznokciem, olch podda się bardzo łatwo i ma bardziej czerwony odcieł, klon raczej białawy.
Dał był do łapki to bym ci powiedział.
Pozdrawiam

: 2013-02-22, 14:10
autor: Esperal
Stawiam na olchę.

: 2013-02-22, 14:16
autor: bishop
No też tak myłlalem, że to nie jest buk, bo w bukowym Defilu frezowalem dziury na przetworniki to drewno bylo strasznie twarde, tutaj natomiast dołę miękkie. To jest korpus Czechoslowackiej Jolany Grasioso z poczętku lat'60. W necie nic nie znalazlem konkretnego odnołnie drewna z jakiego wykonano korpus, natomiast wynika z opisu podobnej gitary;
http://cheesyguitars.com/resonet_gracioso.html
że stosowano buk i klon. Może to inne drewno? W demoludach robiono chyba z tego co bylo pod rękę, nie trzymano się jednej specyfikacji.
Jełli nie jest to buk to polowa sukcesu, bo podobno to drewno się nie nadaje na deski do gitar, ze względu na slabe wlałciwołci brzmieniowe, a jełli to olcha, albo klon, to może po remoncie dobrze zabrzmi, bo w kołcu drewno wiekowe, rozegrane.
Gitara jeszcze niedawno byla pokryta lakierem poliestrowym po wczełniejszym zabejcowaniu przez poprzedniego wlasciciela, który chyba bardzo kochal socjalistyczne meblołcianki i nalal warstwę ok 1mm. Stwierdzilem, że lepsza będzie emalia nitro, nie będzie tak tlumię brzmienia.
PS; Emalia nitrocelulozowa na 100% się nadaje po wczełniejszym pokryciu kaponem?

Przepraszam za cięglę pisownie "ly",
mam uszkodzonego laptopa.

: 2013-02-22, 14:24
autor: popik10
Tryłnij Vidaronem to dobry twardy lakier nitro. Można go barwię bejcami spirytusowymi np.

Pozdrawiam

: 2013-02-22, 14:55
autor: bishop
Tzn. lakier już kupilem Barwol Emalia Nitro biala dwie puchy po 100ml(pojadę do mieszalni to mi pigment dodadzę żeby uzyskaę odpowiedni kolor, chcę uzyskaę coś jak "surf green", albo "sea foam green" ala Fender) oraz kapon 0,5l. Nie chcę aby drewno bylo widoczne(korpus zrobiony z 4 kawalków, ęšłle będzie wyględaę), a rozumiem że ten Vidaron jest bezbarwny i widaę fakturę drewna? Będe malowal pistoletem i tu mam pytanie;
Dlaczego kaponu nie mogę klałę pistoletem(tak jest na puszce napisali)?
Czy emalie nitro mogę rozciełczyę nitrem(rozpuszczalnikiem, takim jak się używa w branży samochodowej)?,
ile ona schnie?,
ile daę warstw?,
jakie odstępy czasowe pomiędzy warstwami, mokro na mokro, czy po wyschnięciu szli i kolejna warstwa?
200ml wystarczy (chcę żeby się robily przetarcia dołę szybko ala relic)?
Muszę wypelnię dziury po łrubach. Czym to najlepiej zrobię? Szpachla? Zapalki wkleię na wikol? Gryf zalożylem z innej gitary, musialem powiększyę gniazdo na gryf, wyszlo mi nieco za duże, są szczeliny. Czym wypelnię? Myłlalem zeby wkleic fornir, zeszlifowaę go potem, tak aby gryf wchodzil sztywno z oporem

PS; Obawiam się że zadalem zbyt dużo pytał, nie adekwatnie do dzialu, zbyt polecialem w temat lakierowania jakby co przepraszam proszę o przeniesienie :-) .

: 2013-02-22, 23:16
autor: Ender
Po przestruganiu byłoby prołciej. Ale skoro mówisz, że nie jest równie twarde jak buk, to klon odpada. Poza tym klon jest jałniejszy.
Bardzo trudno ocenię gatunek po takich zdjęciach (zabrudzenia, przypalenia itd.), skłaniałbym się jednak do czegoś olchowatego.

: 2013-03-13, 01:21
autor: bishop
Witam serdecznie!

Już sam nie wiem czy reanimacja tej gitary warta jest zachodu, jedyne co przemawia za tym to fakt że jest to korpus gitary z poczętku lat '60, ale żywię pewne obawy, a mianowicie Czechoslowacy co Jolany robili mogli robię coś w stylu Polaków robięcych Defile, tzn stosowaę drewno jakie w tartaku dostali, jedyne co trzyma mnie w wierze to to że nie jest to buk :roll: . Dziadek, lełnik emerytowany stwierdzil, że olcha to bardziej idzie w pomarałcz, że to lipa prędzej ale na lipę za ciężkie. Może klon...
Chyba się przejdę z tym do lutnika, aczkolwiek już calołę, prócz gniazda gryfu pomalowana kaponem, więc może byę problem z rozpoznaniem. Dziękuję kolegom z forum za pomoc w temacie, dalsze swoje wętpliwołci zamieszczam w dziale lakiery-nitro kolor :-)

Pozdrawiam,
Bishop

: 2013-03-13, 18:13
autor: Wasyl
bishop pisze:Witam serdecznie!

Już sam nie wiem czy reanimacja tej gitary warta jest zachodu, jedyne co przemawia za tym to fakt że jest to korpus gitary z poczętku lat '60, ale żywię pewne obawy, a mianowicie Czechoslowacy co Jolany robili mogli robię coś w stylu Polaków robięcych Defile, tzn stosowaę drewno jakie w tartaku dostali, jedyne co trzyma mnie w wierze to to że nie jest to buk :roll: . Dziadek, lełnik emerytowany stwierdzil, że olcha to bardziej idzie w pomarałcz, że to lipa prędzej ale na lipę za ciężkie. Może klon...
Chyba się przejdę z tym do lutnika, aczkolwiek już calołę, prócz gniazda gryfu pomalowana kaponem, więc może byę problem z rozpoznaniem. Dziękuję kolegom z forum za pomoc w temacie, dalsze swoje wętpliwołci zamieszczam w dziale lakiery-nitro kolor :-)

Pozdrawiam,
Bishop
olcha jak malowana, nawet chyba łlady po muchówce są i plamki rdzeniowe widzę

: 2013-03-13, 21:15
autor: bishop
Witam serdecznie!
Bylaby sposobnołę glowę koledze Wasylowi zawrócię, też jestem z miasta stolecznego, bym pokazal na żywo i raz na zawsze utracil wętpliwołci dotyczęce tej deski?
Pozdrawiam,
Bishop

: 2013-03-14, 00:08
autor: Wasyl
Napisałem Ci pw. ale jest limit 1zdjęcia w wiadomołci. Dlatego tu napiszę co o tym myłlę

Zaznaczyłem plamki rdzeniowe, co zawęża nam obszar poszukiwał bardzo mocno, rozpatrywana może byę tylko brzoza/olcha
dalej zasugerowałem się już kolorem (chociaż powinienem dostaę za to ochrzan ;d) i słojami, ciężko dostrzec promienie drzewne ale i bez tego stwierdzam olchę.

Takie jest moje zdanie.

E: jak odzyskam swój olchowy korpus zrobię więcej porównał, bo teraz nie mam czego zrobię zdjęę

: 2013-03-14, 01:06
autor: bishop
Dzięki za pomoc, z brzozy by raczej nie robili, jak olcha wiekowa, to może to będzie zacnie gadaę :-) .

: 2013-03-14, 01:13
autor: Wasyl
oj, ze wszystkiego już chyba gitary widziałem :P zarówno gryfy jak i korpusy brzozowe również, zresztę olcha jest z tej samej rodzinki co brzoza ;)

ale to olcha na 100%

: 2013-03-14, 01:28
autor: bishop
Jak się okaże że brzoza to się mocno zawiodę, a decha na opal pójdzie :-P

: 2013-03-15, 23:37
autor: bishop
Witam serdecznie!

Deska opalem nie zostanie. Dził mily Pan z Raszyna powiedzial mi że to olcha, także koledzy mieli racje. Dziękuję Koledzy za wypowiedzi i przepraszam że taki trochę niedowiarek jestem, ale finalnie happy end, drewno stricte gitarowe.

Pozdrawiam,
Bishop

Rodzaj drewna w gitarze

: 2013-12-25, 21:58
autor: tygryseks
Witam,

Kupiłem niedawno gitarę Epiphone Les Paul Studio nr seryjny wskazuje na fabrykę w Czechach prawdopodobnie ok 2000r sprowadzona z Angli.
Nie znam specyfikacji fabrycznej gitary i nie mogę takich informacji odnaleęšłę w internecie.

Od poczętku nurtuje mnie pytanie z jakiego drewna wykonany jest tył korpusu i szyjka tej gitary.
Na pierwszę myłl przychodzi mahoł bo to standard ale tu nie jestem tego taki pewny.
Gdy ję otrzymałem moję uwagę zwróciły słoje, nie znam się na drzewie ale jakoł tak mało "mahoniowo" to jak dla mnie wyględa.
Odkręciłem łrubkę od paska i w otworze zauważyłem bardzo jasne drewno, mi się zawsze wydawało że mahoł jest raczej w kierunku bręzu lub beżu.
Po wykręceniu przetwornika pod gryfem myłlałem że jest ok bo pod Top'em było "jakby ciemniejsze drewno" niestety to chyba tylko farba bo gdy odkręciłem przetwornik przy mołcie zobaczyłem dużo jasnego drewna - nie pomalowanego - tak jak na zdjęciach.
Wiem, że jest wiele "odmian" mahoniu ale czy to możliwe żeby był taki jasny i z takimi słojami?

Gitara jest bardzo ciężka waży 4,5 kg.

Szukałem w google i na tym forum ale nie mogę odnaleęšłę odpowiedzi.
Nie mam doświadczenia z wieloma gitarami a tym bardziej z LP i trudno mi wypowiedzieę się na temat brzmienia, nie mam też niestety możliwołci porównania jej bezpołrednio z jakimł Gibsonem.
Jełli ktoł wie coś na tej gitary lub orientuje się w temacie drewna to proszę o pomoc w ustaleniu rodzaju materiału.

Link do galerii zewnętrznej gdyby nie chodziły zdjęcia stęd Zdjęcia