łwierk i jodła z polskich gór - szukam adresu sprzedawcy
Moderator: Jan
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
Palisandrowe podstrunnice w klasykach graję czasem lepiej niż heban. Masz tyle drewien pod rękę że głowa puchnie i piszesz , że nie wiesz z czego zrobię tył i boczki...? Jełli mogę coś podpowiedzieę to Ziricote pięknie wyględa na klasyku i nie jest wcale gorsze od palisandru...
podstawa to dokĹadnoĹÄ
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
To wyszlo troche spontanicznie , przez te Wasze zdjecia instrumentow klasycznych przychodzi ochota wydlubac cos takiego. Juz kiedys podchodzilem do klasyka wg Torresa (siedem belek w abanico) mam plyte wierzchnia ale brak czasu zabil projekt. Na gryf mam lekki mahon (cedrela) i zastanawiam czy z jednego kawalka czy pokombinowac z przeklejaniem .
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
W Polsce nie słyszałem żeby ktoł do instrumentu klasycznego dawał Jatobę na podstrunnicę. To odmiana czerełni jełli się nie mylę.... Bardzo twarde i stabilne podobno i doskonałe na podlogi. Lepiej chyba nie kombinowaę... Ja wychodzę z założenia, że jak już się staje do budowy klasyka trzeba robię tak żeby to zagrało. Co do boczków i podłogi można wybieraę w drewnach bo to ma mniej wpływu na brzmienie. Natomiast jełli chodzi o podstrunnice używam tylko trzech drewien. Heban, Palisander, Wenge.
podstawa to dokĹadnoĹÄ
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska