łwierk i jodła z polskich gór - szukam adresu sprzedawcy
Moderator: Jan
- palisander
 - Posty: 1003
 - Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
 - Lokalizacja: Polska
 
Palisandrowe podstrunnice w klasykach graję czasem lepiej niż heban. Masz tyle drewien pod rękę że głowa puchnie i piszesz , że nie wiesz z czego zrobię tył i boczki...? Jełli mogę coś podpowiedzieę to Ziricote pięknie wyględa na klasyku i nie jest wcale gorsze od palisandru...
			
			
									
						
							podstawa to dokĹadnoĹÄ
			
						- 
				Zenek_Spawacz
 
- palisander
 - Posty: 1003
 - Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
 - Lokalizacja: Polska
 
- 
				Zenek_Spawacz
 
To wyszlo troche spontanicznie , przez te Wasze zdjecia instrumentow klasycznych przychodzi ochota wydlubac cos takiego.  Juz kiedys podchodzilem do klasyka wg Torresa (siedem belek w abanico) mam plyte wierzchnia ale brak czasu zabil projekt. Na gryf mam lekki mahon (cedrela) i zastanawiam czy z jednego kawalka czy pokombinowac z przeklejaniem .
			
			
									
						
										
						- palisander
 - Posty: 1003
 - Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
 - Lokalizacja: Polska
 
- palisander
 - Posty: 1003
 - Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
 - Lokalizacja: Polska
 
W Polsce nie słyszałem żeby ktoł do instrumentu klasycznego dawał Jatobę na podstrunnicę. To odmiana czerełni jełli się nie mylę.... Bardzo twarde i stabilne podobno i doskonałe na podlogi. Lepiej chyba nie kombinowaę... Ja wychodzę z założenia, że jak już się staje do budowy klasyka trzeba robię tak żeby to zagrało. Co do boczków i podłogi można wybieraę w drewnach bo to ma mniej wpływu na brzmienie. Natomiast jełli chodzi o podstrunnice używam tylko trzech drewien. Heban, Palisander, Wenge.
			
			
									
						
							podstawa to dokĹadnoĹÄ
			
						- 
				Zenek_Spawacz
 
- palisander
 - Posty: 1003
 - Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
 - Lokalizacja: Polska