WIP: Gibson SG

Dyskusje na temat budowy gitar elektrycznych.

Moderator: poco

sczmur
Posty: 115
Rejestracja: 2010-04-23, 16:15

Nieprzeczytany post autor: sczmur »

A mnie nurtuje taki problem... Gryf odchylony jest w dół... Przez to struna nie idzie równolegle do korpusu wiec menzura rzeczywista jest dłuższa niż ta na papierze z rzutu z góry... I teraz pytanie... Czy trzeba to liczyę z Pitagorasa czy można przyjęę takie drobne zaokręglenie i potem to dopracowaę mostkiem?
poco
Moderator
Posty: 4627
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Nieprzeczytany post autor: poco »

Nie będęšłmałostkowy. Takiej różnicy nie wychwyci ludzkie ucho. Poza tym, menzurę ustalasz pomiędzy siodełkiem i mostkiem i jak biegnę struny, czy gryf jest przekrzywiony to nie jest ważne. To może mieę tylko wpływ na komfort gry gdybył nie ustawiał akcji strun. Jak nie wierzysz, to zatrudnij tego pietię golasa i zobaczysz co wyjdzie. Zrób gitarę zgodnie z planami i wtedy pogadamy. Teraz to jest gdybanie i szukanie dziury. :wink: Pozdrawiam Ryszard
via vita curva est
sczmur
Posty: 115
Rejestracja: 2010-04-23, 16:15

Nieprzeczytany post autor: sczmur »

No żeczywiłcie przy odchyleniu 3 cm i menzurze na planie 640cm w rzeczywistołci wychodzi 640,007 wiec nie gra roli taka niedokładnołę... A tak swoję drogę to jak znajdę czas to pozbieram wszystkie przydatne informacje z forum i zrobie jakęł paczke w stylu poradnik...
Jedidan12
Posty: 54
Rejestracja: 2011-01-16, 19:45
Lokalizacja: Bielsko-Bia

Nieprzeczytany post autor: Jedidan12 »

Uuu... łada rozmowa się tu wy indukowała podczas mojej nieobecnołci. :)
palisander, Tyrciusz, poco- Dzięki wam!
Co do drewna to znalazłem jesion tylko trzeba by kleię trzy kawałki i jełli nie znajdę czegoś w Katowicach lub Krakowie to go użyję.
sczmur- A! To jest nas dwóch. Ja także chce iłę na architekturę. Jeżeli tak planujesz to nie zawracaj sobie nawet głowy blenderem. Ja kupiłem 3ds'a co co prawda było zabójcze dla mojego budżetu ale i komfort, i jakołę pracy są nieporównywalne. Zapraszam na polskie forum 3d max3d.pl

pzdr. Daniel

P.S. Jesion może byę też na szyjkę czy nie bo ja już się zaczynam gubię :P
Ostatnio zmieniony 2011-01-28, 15:02 przez Jedidan12, łącznie zmieniany 2 razy.
"Do or do not. There is no try." Yoda
donkirk24
Posty: 253
Rejestracja: 2010-04-18, 15:31

Nieprzeczytany post autor: donkirk24 »

Jesion raczej się nadaje, brzmienie masz opisane na stronce lootnicka, faktem jest to ze po wykonaniu gryf będzię nieco cięższy niż pozostałe:d
ale ja zrobiłęm z jezionu i cieszy oko.
Pozdrawiam
Jedidan12
Posty: 54
Rejestracja: 2011-01-16, 19:45
Lokalizacja: Bielsko-Bia

Nieprzeczytany post autor: Jedidan12 »

Aha, no to na 99% będę miał jesion. :)
"Do or do not. There is no try." Yoda
Jedidan12
Posty: 54
Rejestracja: 2011-01-16, 19:45
Lokalizacja: Bielsko-Bia

Nieprzeczytany post autor: Jedidan12 »

Ciekaw jestem jak będzie wyględał finish z trzech kwaków bo chciałbym pomalowaę go na transparentny czerwony.
A właśnie, jak rozmawiałem z gołciem z tartaku koło Tarnobrzega to mówił, że w suszarni drewno ma 8% wilgotnołci, a po wyjęciu potrafi nacięgnęę do 12%. Zależy mi na tym jesionie więc czy ta różnica 4% może byę, hmm... niebezpieczna?

Daniel
"Do or do not. There is no try." Yoda
Jedidan12
Posty: 54
Rejestracja: 2011-01-16, 19:45
Lokalizacja: Bielsko-Bia

Nieprzeczytany post autor: Jedidan12 »

O, faktycznie nie widaę :)
Co do klangu to chcę żeby jedynie wyględał jak SG, a co z tego wyjdzie to dopiero zobaczymy.
"Do or do not. There is no try." Yoda
Jedidan12
Posty: 54
Rejestracja: 2011-01-16, 19:45
Lokalizacja: Bielsko-Bia

Nieprzeczytany post autor: Jedidan12 »

No biorę się za podstrunnicę. Dziadek wykonuje teraz korpus.
Kupiłem za jakieł 4zł klepkę Merbau. Wierzch klepki jest idealnie równy i chciałbym go przykleię na koniec do podstrunnicy lecz jest on lakierowany. Mogę bez obaw kleię czy będę musiał to zeszlifowaę?
A i jak to jest z tę kolejnołcię bo słyszałem różne wersje. Najpierw wycinamy progi i potem radius czy na odwrót?
"Do or do not. There is no try." Yoda
Tyrciusz
Posty: 132
Rejestracja: 2009-05-31, 20:33

Nieprzeczytany post autor: Tyrciusz »

no to zależy od twojego gustu jednak z sa przypadki po przeszlifowaniu podczas nacinania może dojłę do wyrwania włókna drewna i potem trzeba kombinowaę. a tak masz pewnołę ze gdy włoski po cieciu jakieł tam odstaję to przy radiacji na pewno już ich nie będzie :)
Jedidan12
Posty: 54
Rejestracja: 2011-01-16, 19:45
Lokalizacja: Bielsko-Bia

Nieprzeczytany post autor: Jedidan12 »

Ok. :) A jak z tym lakierem?
"Do or do not. There is no try." Yoda
Tyrciusz
Posty: 132
Rejestracja: 2009-05-31, 20:33

Nieprzeczytany post autor: Tyrciusz »

radził bym zedrzeę ale jesli masz obawy ze nie utrzymasz równosci to wez papier scierny o dużej granulacji (60-80) i pozadzieraj obydwie strony które bedziesz kleił. wtedy będziesz miał pewna i mocna spoinę chyba ze zjedziesz lakier na szlifierce szerokotałmowej wtedy masz dokładnosc do 0,01mm
poco
Moderator
Posty: 4627
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Nieprzeczytany post autor: poco »

Tyrcjusz ma rację. ęšłĽadna powierzchnia lakierowana nie będzie się dobrze sklejaę z innę. W klejeniu bowiem chodzi o jak najciełszę warstwę spoiwa i kontakt materiału klejonego, a przetarcie drewna-nie lakieru-papierem powoduje zwiększenie powierzchni styku klejonych elementów. Podstrunnicę zrób trochę grubszę niż potrzeba / ale z czuciem, bo będziesz miał potem w ciul szlifowania radiusem/ i natnij rowki na głębokołę docelowę /- (o,5-0,8) mm/, bo na kołcu dotniesz po radiusie dokładnę głębokołę. Przy sklejaniu częłci korpusu pamiętaj o odwracaniu sąsiednich kawałków stosownie do układu słojów. Pewnie już masz sklejone, bo dziadek coś rzeęšłbi.Wilgotnołcię się nie przejmuj, a najlepiej gdybył w miarę szybko polakierował, nawet b. cienka warstwę ochronnę całołę, to nie będzie tak chłonęę wilgoci i nie będzie się brudzię. Przed ostatecznym malowaniem przetrzesz papierem lub cyklinę i będzie git. Sprzęcicho się kroi jak ta lala. Tylko się nie spiesz. Pozdrawiam Ryszard
via vita curva est
ODPOWIEDZ