W pogoni za brzmieniem ...
: 2012-04-11, 06:58
Mi to spedza sen z oczu... mozna zrobic gitare ladna , mozna zrobic manualnie znakomita , mozna doprowadzic wykonczenie do idealu ... Ale to co zostaje w najwiekszym stopniu niewiadoma , to brzmienie.Opanowanie dopiero tego czynnika daje (inne wymienione wyzej wydaja mi sie oczywiste) perfekcje wykonania. Na rzecz sklada sie tyle niewiadomych , ze efekt koncowy zawsze zostaje w wiekszym lub mniejszym stopniu zagadka.
Temat normalnie jest tabu , gdyz nikt z lutnikow nie chce wydukac slowa na ten temat. Robiac jednak gitary zawsze natrafia sie na jakas , otwierajaca oczy kombinacje elementow (drewno - hardware, konstrukcyjny trick itd).
Rowniez w publikacjach lutniczych spotyka sie takie przepisy na brzmienie.
Pierwszy przyklad , ktory mi sie nasuwa:
Sound ruchomego tremola Floyd Rose daje wysoki nieprzyjemny timbr , ale zastosowanie w tym wypadku korpusu basswood kompensuje ten dzwiek.
Z mojego osobistego doswiadczenia wiem , ze nie zawsze odpowiednie rezultaty daje zastosowanie w basach "Ciezkiego i masywnego" mostka typu Badass. Znakomity i szybki atak wychodzi gdy do dechy jest przykrecony stosunkowo tani most Wilkinsona z aluminiowa podstawa.
W tym temacie chodzi wlasnie o takie pomysly. Od pewnego czasu zbieram rowniez"recepty brzmienowe" z roznych ksiazek i publikacji lutniczych. Chcialbym , zebyscie dokladali tutaj swoje trzy grosze.
W jednej z ksiazek natknalem sie np na stwiedzenie , ze im ciensza podstrunnica tym lepiej odzywaja sie tony wysokie. ... przygotuje zestaw takich teorii i prosze o pomoc , najlepiej gdy to zrobimy podajac teorie , publikacje i strone na ktorej rzecz zostala podana. Wlasne doswiadczenia i pomysly sa jak najbardziej mile widziane ...
Temat normalnie jest tabu , gdyz nikt z lutnikow nie chce wydukac slowa na ten temat. Robiac jednak gitary zawsze natrafia sie na jakas , otwierajaca oczy kombinacje elementow (drewno - hardware, konstrukcyjny trick itd).
Rowniez w publikacjach lutniczych spotyka sie takie przepisy na brzmienie.
Pierwszy przyklad , ktory mi sie nasuwa:
Sound ruchomego tremola Floyd Rose daje wysoki nieprzyjemny timbr , ale zastosowanie w tym wypadku korpusu basswood kompensuje ten dzwiek.
Z mojego osobistego doswiadczenia wiem , ze nie zawsze odpowiednie rezultaty daje zastosowanie w basach "Ciezkiego i masywnego" mostka typu Badass. Znakomity i szybki atak wychodzi gdy do dechy jest przykrecony stosunkowo tani most Wilkinsona z aluminiowa podstawa.
W tym temacie chodzi wlasnie o takie pomysly. Od pewnego czasu zbieram rowniez"recepty brzmienowe" z roznych ksiazek i publikacji lutniczych. Chcialbym , zebyscie dokladali tutaj swoje trzy grosze.
W jednej z ksiazek natknalem sie np na stwiedzenie , ze im ciensza podstrunnica tym lepiej odzywaja sie tony wysokie. ... przygotuje zestaw takich teorii i prosze o pomoc , najlepiej gdy to zrobimy podajac teorie , publikacje i strone na ktorej rzecz zostala podana. Wlasne doswiadczenia i pomysly sa jak najbardziej mile widziane ...