Strona 1 z 1

Parker - archtop

: 2012-12-11, 13:29
autor: popik10
Kwestii estetyki nie podnoszę, może się nie podobaę.
Nie zmienia to faktu jednak, że te gitary > wnoszę coś nowego.
Dwie podstawowe sprawy to mocowanie gryfu i otwór rezonansowy.
Ja osobiłcie jestem fanem takich kształtów - w tym wypadku niekoniecznie brzmienia.
Nie wiem czy na podstawie filmów z YT można ocenię brzmienie, ale wydaje mi się bardziej suche i ostre. Mniej w nim ciepła typowego archtopa.
Przykład >
Pozdrawiam

: 2012-12-11, 13:43
autor: Zenek_Spawacz
Mi sie bardzo podoba... I jakos nie widze problemu typu , taki design czy tradycyjny. Oba mi leza z tym ze ten pokazany przez Ciebie wnosi nowe tchnienie (czy jak to nazwac). Piekne drewna , nowoczesnosc i wysoka jakosc wykonania , czego trzeba wiecej?

: 2012-12-11, 13:59
autor: Piniu
Bardzo pieknie wyeksponowane drewno. Mnie się tez podoba prawie wszystko poza gryfem zamontowanym na jednym kołku - jakoł to do mnie nie przemawia. Ciekawe strunocięgi :)

: 2012-12-11, 14:13
autor: Zenek_Spawacz
W tym montowaniu gryfu chodzi o odciazenie plyty wierzchniej , chociaz faktycznie rzecz nie wyglada najsolidniej....

: 2012-12-11, 15:15
autor: poco
Mnie zastanawia temat zwięzany z połęczeniem gryfu i jego regulacja, bo na tym facet "coś kręci> i coś w ten sposób uzyskuje, tylko nie za bardzo wiem co prawdopodobnie pochylenie do akcji, ale co tam jest napędzane i czym?.
http://www.youtube.com/watch?v=vaT2mnsa7uQ
Na innym linku z tego podanego przez popika jest opis tego połęczenia, ale mój angielski jest żaden.
http://www.kenparkerarchtops.com/kenparkerarchtos.html
Może ktoł to rozkmini
Pozdrawiam, Ryszard

: 2012-12-11, 15:33
autor: popik10
Wydaje mi się że to do wysuwania gryfu w górę ta łruba. Innego uzasadnienia nie wiedzę.
Ale kto tam zajrzał do łrodka, na bank patent chroniony przez firmę
Pozdrawiam

: 2012-12-11, 18:10
autor: hubertus
ładne to no...Ciekawy pomysł... ale osobiłcie bym sobie takiej nie kupił... za "nowa" dla mnie :-)

: 2012-12-11, 20:54
autor: Wasyl
A mi się wydaje, że już nie maję czego wymyłlaę

: 2012-12-12, 10:56
autor: popik10
Ciekawe jest też to, że jak wynika ze zdjęę boki gitar to również kompozyt węglowo drewniany. Jak widaę carbon zaczyna coraz szerzej wchodzię w takie konstrukcje. Bardzo jestem ciekaw czy to się wygrzewa. Po wygrzaniu laminatu w ponad 100 stopniach całołę znacznie się utwardza.
Pozdrawiam

: 2012-12-12, 13:02
autor: Piniu
Pisze,ze połęczenie gryfu z pudlem jest węglowo-kompozytowe i że ma lepsze pzrenoszenie drgał. Pisze też,ze jest bardzo mocne a regulacja dziala tak,ze można sobie dowolnie obniżac akcję i nie tzreba przestrajaę instrumentu. coś tam jeszcze o mostku ciekawego pisze, ale już mi się nie chciało rozkminiac

: 2012-12-12, 14:04
autor: Zenek_Spawacz
popik10 pisze:Ciekawe jest też to, że jak wynika ze zdjęę boki gitar to również kompozyt węglowo drewniany. Jak widaę carbon zaczyna coraz szerzej wchodzię w takie konstrukcje. Bardzo jestem ciekaw czy to się wygrzewa. Po wygrzaniu laminatu w ponad 100 stopniach całołę znacznie się utwardza.
Pozdrawiam
No wlasnie nie widze tego kompozytu w boczkach... Przejrzalem rowniez opisy i nie ma nic na ten temat . Gdzie to jest? Ten detal mnie interesuje.

: 2012-12-12, 15:45
autor: popik10
W pewnym sensie to ja się domyłlam. Ale nie sądzę żeby inaczej.

Obrazek

Tutaj widaę przekrój łcianki.
Na zewnętrz klon w środku węgiel i znowu ciełszy klon.
Schemat jak widaę się powtarza

Obrazek

Obrazek

Widaę tez doskonale strukturę węgla w łęczniku gryfu z korpusem.

Ciekawe też, że nie widaę przynajmniej na płycie spodniej kerfingu.

A to co pisze sam Parker może dostarczyę do pudła inny zapasowy gryf. I poprzez jego wymianę możemy uzyskaę np gitarę barytonowę. Czyli zmiana menzury wchodzi w grę.
Strunocięg to jak mi się zdaje 2 kawałki blachy odpowiednio powyginane i znitowane.

Konstrukcja ma zmienny radius przy siodełku 10,3", na 12 progu 13" i przy 22 progu 14".

Chyba z czystym sumieniem można napisaę że ten człowiek tworzy "nowe lutnictwo"



Pozdrawiam