Hagstrom Viking Deluxe Baritone

Opisy interesujęcych rozwięzań , komentarze tychże itd...

Moderator: Jan

Awatar użytkownika
michau25
Posty: 353
Rejestracja: 2010-09-27, 18:10
Lokalizacja: Katowice

Hagstrom Viking Deluxe Baritone

Nieprzeczytany post autor: michau25 »

Konstrukcja może nie rewolucyjna, ale z całę pewnołcię ciekawa. Semi-hollow z menzurę 28" (po takiej spodziewałbym się bardziej rzeęšłnickiej gitary :D ). Na tym filmiku pięknie mruczy :-D Pozostaje pytanie czy nie lepiej byłoby zrobię sobie siódemkę. Jak szaleę to szaleę ;-)
popik10

Nieprzeczytany post autor: popik10 »

Konstrukcja bardzo ciekawa, i prócz menzury jest tam jeszcze ciekawe wzmocnienie gryfu.
Link >
Takie rozwięzanie zapewnia bardzo stabilny gryf.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Piniu
Posty: 2959
Rejestracja: 2011-02-15, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: Piniu »

Włałnie chciałem o tym napisaę, ale mnie ubiegłeł. To jest specyficzny truss opatentowany przez Hagstrom właśnie i od jakiegoł czasu stosowany. Zapewnia stabilizację i mozliwołę ustawienia bardzo niskiej akcji strun. Ciekawe jak to umieszczaję. Jakił frez specjalny?
poco
Moderator
Posty: 4627
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Nieprzeczytany post autor: poco »

Prawdopodobnie gryf jest sklejany z dwóch lub trzech częłci i obie są frezowane tym samym frezem, a następnie po włożeniu kształtownika zamknięte na klej. W ten sam sposób firma Rickenbacker wykonuje po dwa kanały na trusa w jednym gryfie. Można też jednym frezem kształtowym i potem wcisnęę na klej ten metalowy element.
Mnie zastanawia co innego, a mianowicie jak działa tam regulacja krzywizny trussrodem, zwłaszcza, że jest to pojedynczy drut i na przekrojach pokazane jest wypełnienie otworu na całym jego przekroju.
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
popik10

Nieprzeczytany post autor: popik10 »

jak działa tam regulacja krzywizny trussrodem
O ile w ogóle jest potrzebna :-D
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
michau25
Posty: 353
Rejestracja: 2010-09-27, 18:10
Lokalizacja: Katowice

Nieprzeczytany post autor: michau25 »

Obrazek
poco
Moderator
Posty: 4627
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Nieprzeczytany post autor: poco »

No właśnie, o ile będzie /jest potrzeba. Z tego stwierdzenia wyłania się następny temat, a mianowicie koniecznołę obliczenia tejże już na etapie doboru materiały lub nikt się tam jakimił krzywiznami nie zajmuje ustalajęc gryf jako równę powierzchnię i już lub z doswiadczenia wiadomo, że po sprężeniu tej wkładki siłę X-Nm przy pomocy pręta po założeniu strun gryf ulegnie deformacji od A-B, gdzie ten przedział jest np. 1mm.
Reszta, to akcja na siodełku i mostku. To by załatwiało sprawę ingerencji z zewnętrz przez niepowołanych lub zabezpieczenie idiotoodporne. Gwarancja, gdy pozostaję ustawienia fabryczne. A może ta wkładka jest dzielona? Nie znam na tyle angielskiego aby zrozumieę, co tam marudzi na filmiku ten facio. :lol:
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Awatar użytkownika
James_Bond
Posty: 27
Rejestracja: 2011-02-19, 02:25
Lokalizacja: Kielce

Nieprzeczytany post autor: James_Bond »

Pan na filmiku nic konkretnego nie mówi, oprócz tego, że dzięki temu "szyjka nie skręci się i nie wygnie, a podstrunnica jest ze specjalnego kompozytu" w skrócie.

Przekopałem internet i jest zaskakujęco mało informacji, chyba, że ktoł zna szwedzki, to znalazłem opis patentowy :P
http://was.prv.se/spd/pdf/8Zawo9617tL%2 ... 0125.C.pdf

Na logikę: jest szyna, w niej luęšłno chodzęcy pręt, a z obu nagwintowanych stron szyny łruby, które sobie ten pręt popychaję...?
poco
Moderator
Posty: 4627
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Nieprzeczytany post autor: poco »

007. ;-) :-D Miałbył rację, gdyby było wiadomo, że kształtownik jest rozdzielony gDzieł tam. Wtedy taka interakcja łrub powodowała by wygięcie gryfu - oł otworu i łruby jest powyżej osi geometrycznej gryfu, ok.
Myłlę jednak, że jeżeli podstrunnica jest z kompozytu + wkładka z Al+ pręt + klejony gryf, to ten układ bardzo mało jest podatny na deformacje zwięzane z siłami nacięgu strun oraz zmian temperatury i wilgotnołci i pewnie jest tak wyliczone, że wygięcie jest ustawione z matematyczna precyzję. Szwedzi są znani z takich dokładnych konstrukcji - Grippen, Volvo itd.... :mrgreen:
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
ODPOWIEDZ