Mosięśźne siodełko w jesionie

Mosty , klucze , progi , trussrody etc.

Moderator: poco

Awatar użytkownika
michau25
Posty: 353
Rejestracja: 2010-09-27, 18:10
Lokalizacja: Katowice

Mosiężne siodełko w jesionie

Nieprzeczytany post autor: michau25 »

Jak w temacie: myłlałem o użyciu mosiężnego siodełka do mojej konstrukcji. Tylko zastanawiam się czy brzmienie nie będzie zbyt jasne i ostre z gryfem i korpusem z jesionu. Jak myłlicie?
Awatar użytkownika
Makowy
Posty: 406
Rejestracja: 2012-01-21, 22:07
Lokalizacja: Dublin

Nieprzeczytany post autor: Makowy »

Myłlimy, że mosiężne siodełko raczej minimalizuje różnice w barwie dęšłwięku między otwartymi strunami a granymi na progach, niż rozjałnia brzmienie gitary.
Awatar użytkownika
michau25
Posty: 353
Rejestracja: 2010-09-27, 18:10
Lokalizacja: Katowice

Nieprzeczytany post autor: michau25 »

No tak :oops: :-P Czyli wpłynie na brzmienie przy grze z otwartymi strunami. Ok, spróbuję.
Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-02, 21:00
Lokalizacja: Koszalin

Nieprzeczytany post autor: Andrzej »

Ja myłlę tak samo jak Makowy , mosiężne siodełka są chyba najbardziej neutralne , uważam że są lepsze niż grafitowe .
Awatar użytkownika
michau25
Posty: 353
Rejestracja: 2010-09-27, 18:10
Lokalizacja: Katowice

Nieprzeczytany post autor: michau25 »

A do przyklejenia nadaje się klej CA czy trzeba np. epoksydowego?
Awatar użytkownika
Piniu
Posty: 2959
Rejestracja: 2011-02-15, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: Piniu »

CA starczy. Sam jestem ciekawy. testowalem w tele siodełko z drewna, plastiku i kupne kołciane i to kołciane strasznie rozjałnia, aż strach pomysleę co będzie z mosiężnym.
Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-02, 21:00
Lokalizacja: Koszalin

Nieprzeczytany post autor: Andrzej »

Ja mam na klonowym gryfie i właśnie brzmi jak struna na progu . Co prawda jest to blokada i jest przykręcona ,ale jest taka drobniutka że ma wymiary siodełka . Kiedyś zrobiłem sobie podobnę tylko że stali narzędziowej ( to było dopiero zjawisko ) :lol:
cherlawyleon
Posty: 140
Rejestracja: 2013-04-28, 15:01
Lokalizacja: ChorzĂłw
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: cherlawyleon »

Piniu pisze:CA starczy. Sam jestem ciekawy. testowalem w tele siodełko z drewna, plastiku i kupne kołciane i to kołciane strasznie rozjałnia, aż strach pomysleę co będzie z mosiężnym.
Idęc tym tokiem wszystkie gitary z FR i blokowanym stalowym siodełkiem powinny siaę górę. Progi też by trzeba robię z kołci będęšłhebanu. coś wałę konfabulujesz.
Cóż, sądziłem, że na tym forum szerzy się wiedzę a nie voodoo ale widaę się myliłem.
Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4401
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

Nieprzeczytany post autor: PiotrCh »

cherlawyleon pisze:Idęc tym tokiem wszystkie gitary z FR i blokowanym stalowym siodełkiem powinny siaę górę. Progi też by trzeba robię z kołci będęšłhebanu. coś wałę konfabulujesz.
Cóż, sądziłem, że na tym forum szerzy się wiedzę a nie voodoo ale widaę się myliłem.
nie myliłeł się, sporu tu wiedzy. Natomiast Piniu pisze o swoich wrażeniach, on porównywał w tych samych warunkach (jego gitara i piec) a ty porównywałeł? Miałeł inne wrażenia? To podziel się;) Czemu z góry zakładasz nieprawdziwołę czyichł wrażeł słuchowych? Z resztę intuicyjnie można zgodzię się z opinię Pinia, że im twardszy materiał tym skuteczniejszy w wyższym pałmie, tak upraszczajęc z lekka.
pozdrowienia
Piotr
cherlawyleon
Posty: 140
Rejestracja: 2013-04-28, 15:01
Lokalizacja: ChorzĂłw
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: cherlawyleon »

Strach przed nadmiarem wysokich częstotliwołci z powodu mosiężnego siodełka (które ma wpływ na brzmienie jedynie na pustych strunach) to ogrom wiedzy,ta...
Montowałem i montuję siodełka z wszystkich dostępnych materiałów. Plastik, kompozyt grafitowy, kołę, tusq, kołę naturalna, mosiędz, stalowe blokowane, stalowe rolkowe itp i nie zauważam aby materiał siodełka miał większy niż subtelny wpływ na brzmienie instrumentu i to tylko na pustych strunach. Znacznie bardziej skupiam się na włałciwołciach materiału pod kętem gładkiego podtrzymywania strun. "Gibsonowcy" wiedzę o co chodzi z ich wiecznie rozstrajajęcę się strunę G.
Najbardziej cenię sobie siodełka z kołci naturalnej.
Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4401
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

Nieprzeczytany post autor: PiotrCh »

Widzę, że nie spuszczasz z tonu :(

1) wybór materiału to nie kwestia strachu tylko preferencji

2) zaprzeczasz sam sobie, albo jest voodoo albo są realne różnice, nawet subtelne. Dla niektórych łwiat składa się z subtelnołci, inni maję je gDzieł stosujęc motto "nikt z tego strzelał nie będzie";).

3) ogrom wiedzy tu (na forum) jest, choę z teorii prawdopodobiełstwa wynika, że znajdziesz to ludzi głupszych od siebie, ale jest też sporo mędrzejszych. Nikt tu jeszcze nie pisał analizy na temat wpływu materiału siodełka na brzmienie, a tylko przedstawił swoje wrażenia, jak ktoł ma chęę - może dopytaę o szczegóły. Będęšłpierwszy i opisz to lub napisz jasno, że wg. Ciebie materiał nie ma żadnego wpływu na brzmienie, a innym pozwól słyszeę.

4) jełli już przyznałeł się, że słyszysz różnice pomiędzy siodełkami z różnych materiałów (te subtelne), to zamiast narzekaę - podziel się swoję wiedzę, przedstaw klasyfikację.

Na koniec - nikt rozsądny nie twierdzi, że wpływ materiału na siodełko jest tak silny, że zmienia diametralnie pasmo gitary. Natomiast różnice są słyszalne, a jełli tak, to można je opisaę podajęc choęby uproszczone uzasadnienie. A wpływ na "puste struny" to nie "jedynie", to zależy to od stylu i techniki gry, ja osobiłcie lubię puste struny - dużo i często.
pozdrowienia
Piotr
cherlawyleon
Posty: 140
Rejestracja: 2013-04-28, 15:01
Lokalizacja: ChorzĂłw
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: cherlawyleon »

I tu stajemy na rozdrożu nauki, dołwiadczeł i faktów oraz wiary i mitologii. Podchodzęc do tematu nieco konformistycznie uchylę się od przekonywania, że siodełko z mosiędzu nie wystraszy ilołcię górnego pasma.
PiotrCh pisze: Na koniec - nikt rozsądny nie twierdzi, że wpływ materiału na siodełko jest tak silny, że zmienia diametralnie pasmo gitary.
Kilka postów wyżej właśnie wyczytałem takie opowiełci ale odpuszczam, nie będę przekonywaę. Tak, siodełko z mosiędzu spowoduje, że pouciekaję nietoperze z okolicy...
Awatar użytkownika
michau25
Posty: 353
Rejestracja: 2010-09-27, 18:10
Lokalizacja: Katowice

Nieprzeczytany post autor: michau25 »

cherlawyleon pisze:Tak, siodełko z mosiędzu spowoduje, że pouciekaję nietoperze z okolicy...
;-)
Spokojnie panowie. Te wętpliwołci już z rozwiane.
cherlawyleon pisze:Znacznie bardziej skupiam się na włałciwołciach materiału pod kętem gładkiego podtrzymywania strun.
Chodzi o to jak struna porusza się w siodełku? Będę miał mostek tremolo. Czy jest różnica między mosiędzem a kołcię jełli chodzi o bezproblemowy ruch struny w siodełku? Zastanawiałem się też nad rolkowym, ale sam nie testowałem tego nigdy, więc cherlawyleon, skoro testowałeł różne to jaki wybór byłby dobry do ruchomego mostka?
Ostatnio zmieniony 2013-05-08, 21:55 przez michau25, łącznie zmieniany 1 raz.
OlseNN
Posty: 125
Rejestracja: 2011-12-19, 10:34
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: OlseNN »

Ja tu nie widzę żadnego voodoo, uciekajęcych nietoperzy ani innych podejrzanych zdarzeł, tylko dołę ciekawy problem lingwistyczny - mianowicie, interpretację zwrotu "strach pomyłleę".

Tak, pragmatyka językowa to fascynujęca dziedzina, chociaż na tym forum jest to zdecydowany off topic. I tyle.
cherlawyleon
Posty: 140
Rejestracja: 2013-04-28, 15:01
Lokalizacja: ChorzĂłw
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: cherlawyleon »

michau25 pisze: Chodzi o to jak struna porusza się w siodełku? Będę miał mostek tremolo. Czy jest różnica między mosiędzem a kołcię jełli chodzi o bezproblemowy ruch struny w siodełku?
Moje doświadczenia wskazuję na kołę. Grafitowe niby fajne ale bardzo szybko się zużywaję w mostkach ruchomych, szczególnie struna D z owijkę piłuje rowek w siodełku.
ODPOWIEDZ