Strona 1 z 1

Podnoszone wrzeciono w szlifierce do krzywizn

: 2015-09-18, 21:57
autor: Ender
Natknęłem się na taki film.
Wrzeciono pracuje góra-dół dzięki bardzo prostemu mechanizmowi. Niestety wiertarka na niskich obrotach zapewnia bardzo mały moment obrotowy, ale za to masa silnika nie jest zbyt wielka.
Można zastosowaę podwójny wałek, jak w składanych kolumnach kierownicy samochodowej, dzięki czemu mechanizm podnosiłby tylko wrzeciono, nie będęc obciężanym masą silnika. Dzięki temu można użyę lepszego silnika do tego celu.

Re: Podnoszone wrzeciono w szlifierce do krzywizn

: 2015-09-21, 10:45
autor: popik10
Pomysł prosty i doskonały ale skęd wzięę takę łlimacznicę. Można pracowaę tez na giętkim przewodzie jak dremel
Pozdrawiam
W sumie znalazłem coś co by się mogło nadaę, może trochę małe ale cena nie powala a i potestowaę można
http://www.ebmia.pl/przekladnia-slimako ... 26685.html
P

Re: Podnoszone wrzeciono w szlifierce do krzywizn

: 2015-09-21, 16:01
autor: poco
Już kiedyś pisałem o takim rozwięzaniu, ale z wykorzystaniem gotowego silnika z przekładnię.
W przekładni wykonujemy mechanizm korbowy lub przy przekładni prostej http://allegro.pl/motoreduktor-sew-0-75 ... 79825.html bieżnię z wygarbieniem, po której toczyę się będzie łożysko. Da to taki efekt podskakiwania na wybojach.
Przy kętowej, to jasne. http://allegro.pl/motoreduktor-sew-1-1- ... 44279.html
Tu nie ważne ceny, ale sam wyględ ustrojstwa. :-D
Mam w częłciach szlifierkę, gdzie ruch góra-dół będę realizował za pomocę silnika wycieraczek samochodowych ze wspomaganiem używanę sprężynę gazowę. Prowadzenie całego silnika z wrzecionem jest na starych amortyzatorach od zawieszenia typu Mac Pherson z których spułciłem olej. Skołczę , to pokażę.
Przekładnia popika10 jest tez dobra, ale będzie chodzię na sucho? nie wytrzyma zbyt długo.
Dalej pytanie , jak będzie wykonane prowadzenie do wałka szlifierki, jeżeli napęd będzie połredni, przez pasek-tak zrozumiałem. Nie wiem, czy się nie zakalapuękasz z tę maszynerię. Ja sam dałem się na to nabraę na poczętku i też zrobiłem wałek na oprawach UCP z łożyskami samonastawnymi, z kołem pasowym pomiędzy nimi, ale musiał bym mieę długi pasek napędzajęcy, aby nie spadał z kół przy ruchu góra-dół, co powoduje duże rozmiary całołci. Zrezygnowałem z tej myłli przewodniej, bo wydała mi się chybionę.(jak 1-2 cm, to może się udaę, o ile pasek nie wpadnie w wibracje)
Dalszym tematem jest ilołę ruchów/min. Przy przełożeniu popika, to 37/min, czyli jeden na ok. 2 s. To dobry wynik dla 1400 1/min.
jak go zwał, tak go zwał, ale głównym problemem będzie dalej prowadzenie zabezpieczone przed pyłem, bez luzów itd.
Rozważałem też napęd nożny, za pomocę dęšłwigni, ale tu jest temat równowagi w pozycji stojęc i jednoczełnie kontroli jakołci pracy.
Może ktoł wymyłli inne rozwięzanie?

Pozdrawiam, Ryszard

Re: Podnoszone wrzeciono w szlifierce do krzywizn

: 2015-09-21, 21:07
autor: Ender
Pytajęc o rozwięzanie pytasz o podnoszenie wrzeciona bez ruszania silnika?
W pierwszym połcie wspomniałem o składanej kolumnie kierownicy, ale opory mogłyby byę za duże dla mniejszych silników. Duża strata mocy i obrotów, a co przez to idzie ryzyko spalenia.
W przypadku paska na wrzecionie musiałoby byę koło pasowe z wysokę (długę?) bieżnię a on sam stabilizowany podobnie jak tałmy w pilarce tałmowej, ale dodatkowy ruch poprzeczny paska wobec koła znowu powoduje wzrost temperatury.
Natomiast sama stabilizacja wałka wrzeciona na łożysku łlizgowym. Dobrze spasowany wałek z tuleję ze smarowaniem.
Ale...
Tak sobie potem pomyłlałem po znalezieniu filmu, że dla zupełnego amatora miałoby sens robienie czegoś takiego, nawet za paręset złotych. Jednak w przypadku, gdy musimy czymł takim pracowaę częłciej i zarobkowo to chyba nie ma co kombinowaę.

Re: Podnoszone wrzeciono w szlifierce do krzywizn

: 2015-09-22, 07:22
autor: poco
Ender, Racja.
Pozdrawiam, Ryszard