Gitara konstrukcji sąsiada i pewno kolegi Antonio de Torres
: 2016-09-27, 11:15
Znany nam Antonio de Torres Jurado stał się symbolem lutnictwa gitarowego w kategorii gitar klasycznych w typie hiszpałskim. Instrumenty Torresa znane są do dził ze znakomitych wartołci dęšłwiękowych, np. koncerty Wulfina Lieske na sławnej gitarze Torresa "La Leona" (oznaczanej jako FE 04).
https://www.youtube.com/watch?v=U9cRtzwf8f4
https://www.youtube.com/watch?v=lDEas0-fx_s
i wiele innych
Aliłci Torres nie był sam; na tej samej ulicy miał przez czas jakił swę pracownię lutnik Rafael Salazar y Grajales. Panowie najpewniej się znali, a podaję te dane z racji wpisu:
A contemporary of Torres (współczesny Torresowi)
http://www.classicalguitardelcamp.com/v ... 1&t=107434
gdzie, poza interesujęcymi danymi i dyskusję, zamieszczone są zdjecia gitary wykonanej w Sewilli w roku 1878 przez wspomnianego sąsiada Torresa - mistrza Rafaela Salazar y Grajales. Obejrzymy tam zdjecia ukazujęce konstrukcję tej gitary, ożebrowanie etc. Instrument opisany jest przez swego aktualnego właściciela jako charakteryzujęcy się pięknym, "słodkim" tonem i głębokimi basami. Niechże to będzie przyczynkiem do rozmów na temat różnych konstrukcji gitar klasycznych i wpływu danej konstrukcji na charakterystykę i wartołci dęšłwiękowe.
https://www.youtube.com/watch?v=U9cRtzwf8f4
https://www.youtube.com/watch?v=lDEas0-fx_s
i wiele innych
Aliłci Torres nie był sam; na tej samej ulicy miał przez czas jakił swę pracownię lutnik Rafael Salazar y Grajales. Panowie najpewniej się znali, a podaję te dane z racji wpisu:
A contemporary of Torres (współczesny Torresowi)
http://www.classicalguitardelcamp.com/v ... 1&t=107434
gdzie, poza interesujęcymi danymi i dyskusję, zamieszczone są zdjecia gitary wykonanej w Sewilli w roku 1878 przez wspomnianego sąsiada Torresa - mistrza Rafaela Salazar y Grajales. Obejrzymy tam zdjecia ukazujęce konstrukcję tej gitary, ożebrowanie etc. Instrument opisany jest przez swego aktualnego właściciela jako charakteryzujęcy się pięknym, "słodkim" tonem i głębokimi basami. Niechże to będzie przyczynkiem do rozmów na temat różnych konstrukcji gitar klasycznych i wpływu danej konstrukcji na charakterystykę i wartołci dęšłwiękowe.