Salvador Vera S-100: graą czy naprawiaą?
Moderator: Jan
Salvador Vera S-100: graę czy naprawiaę?
Witam wszystkich. Mam kolejnego weterana - i tu pojawia się epickie pytanie: ociec, graę?!... Jak widaę na załęczonych zdjęciach - gitara jest w niezłym stanie ogólnym, dobrze stroi, bardzo ciekawie, ciepło wybrzmiewa. Jednak, niepokojęce są te spękania lakieru na gryfie, główce, na topie. Dodatkowo, top w skrajnych punktach mocowania mostka wyględa jakby był leciutko pęknięty. ByęĂ może to tylko spękanie lakieru.
Nie mam doświadczenia w temacie - chciałbym bardzo tęĂ pięknę gitarę uratowaę i zachowaę.
Czy ktoł z Was miał kontakt z takim, jakby "odłażęcym" lakierem? Czy to groęšłne dla gitary - czy tylko estetyczna skaza?...
Nie mam doświadczenia w temacie - chciałbym bardzo tęĂ pięknę gitarę uratowaę i zachowaę.
Czy ktoł z Was miał kontakt z takim, jakby "odłażęcym" lakierem? Czy to groęšłne dla gitary - czy tylko estetyczna skaza?...
- Załączniki
"Co powstaje, to ustaje"
Re: Salvador Vera S-100: graę czy naprawiaę?
Ale żeby trzyletnia gitara aż tak się posypała?
Byłoby dziwne gdyby brud dostał się tu (1) ale nie pojawił się tu (2)
Hmmm...nie wiem, czy to lakier odsłonił drewno i dostal się brud - czy to pęknięcie drewna
Byłoby dziwne gdyby brud dostał się tu (1) ale nie pojawił się tu (2)
Skrzypce â?? przyrzÄd do Ĺaskotania wnÄ
trza ucha za pomocÄ tarcia koĹskiego ogona o wnÄ
trznoĹci barana.
Ja bym grał i nie naprawiał:) Przy tym obserwował czy wady się nie pogłębiaję z czasem.
pozdrowienia
Piotr
Piotr
To raczej spękanie lakieru, o czym łwiadczę pęknięcia przy stopce i na główce.
Gdyby pękła płyta, to pęknięcie było by wzdłuż słojów.
Swoję drogę, to jaki zastosowali lakier? Z tych zdjęę, to stawiał bym na nitro. Takie popękania lakieru są widoczne na starych gitarach Gibsona.
Taj jak napisał PiotrCh. Graę, Panie Janeczku, Graę !
Pozdrawiam, Ryszard
Gdyby pękła płyta, to pęknięcie było by wzdłuż słojów.