Minimalistyczne zabezpieczenie powierzchni - jak to zrobię?
: 2018-10-05, 13:25
Pozdrawiam.
Przemysłowo wyprodukowanę gitarę akustycznę, klasy niewysokiej a nienajniższej, z założeniem odkrycia 'prawdy' wizualnej, brzmieniowej, organoleptycznej oraz eksperymentu - pozbawiłem syntetycznych powłok lakierniczych do gołego drewna. Użyłem cykliny i paierów łciernych kołczęc na gradacji 1000. Powierzchnia ma gładkołę zadowalajęcę, przy okazji wykończenie gryfu i progów dopasowałem do swoich preferencji. Chciałbym zabezpieczyę w sposób, który jak najmniej wpłynie na brzmienie, wyględ i wrażenie organoleptyczne, które daje powierzchnia surowego drewna.
Jaka technika wykołczenia może byę najbardziej minimalistyczna? Czy wystarczyłaby tu np cienka warstwa (kilka warstw) wysoko rozciełczonego szelaku? A może olej - jaki? A może wosk pszczeli?
Przemysłowo wyprodukowanę gitarę akustycznę, klasy niewysokiej a nienajniższej, z założeniem odkrycia 'prawdy' wizualnej, brzmieniowej, organoleptycznej oraz eksperymentu - pozbawiłem syntetycznych powłok lakierniczych do gołego drewna. Użyłem cykliny i paierów łciernych kołczęc na gradacji 1000. Powierzchnia ma gładkołę zadowalajęcę, przy okazji wykończenie gryfu i progów dopasowałem do swoich preferencji. Chciałbym zabezpieczyę w sposób, który jak najmniej wpłynie na brzmienie, wyględ i wrażenie organoleptyczne, które daje powierzchnia surowego drewna.
Jaka technika wykołczenia może byę najbardziej minimalistyczna? Czy wystarczyłaby tu np cienka warstwa (kilka warstw) wysoko rozciełczonego szelaku? A może olej - jaki? A może wosk pszczeli?