Mój 1szy axe
Moderator: poco
Mój 1szy axe
Witam
W sprawach lutniczych jestem laikiem. Mam zamiar zrobię gitarę mahoniowę(mahoniowo-klonowy gryf, mahoniowy korpus). Gryf neck-thru sklejany - z zewnętrz klon, łrodek mahoł. Myłlałem u menzurze 680mm. Kształt dołę nietypowy ale wrzuce kiedy indziej. Podstrunnica heban. Przetworniki HH aktywne Merlina. Mam kilka pytał
1. Jakiej szerokołci powinny byę paski klonowe?
2. Jaki najlepiej wsadzię do niej mostek?
3. Czy jest jakał konkretna odległołę przetworników od siebie?
4. Jaka jest standardowa odległołę strun od siebie?
5. Czy można wyszlifowaę podstrunnice w takie jakby J?(nie trzeba aż tak wyginaę nadgarstka)
Ti chyba wszystko. Jak coś mi się przypomni to dopisze.
W sprawach lutniczych jestem laikiem. Mam zamiar zrobię gitarę mahoniowę(mahoniowo-klonowy gryf, mahoniowy korpus). Gryf neck-thru sklejany - z zewnętrz klon, łrodek mahoł. Myłlałem u menzurze 680mm. Kształt dołę nietypowy ale wrzuce kiedy indziej. Podstrunnica heban. Przetworniki HH aktywne Merlina. Mam kilka pytał
1. Jakiej szerokołci powinny byę paski klonowe?
2. Jaki najlepiej wsadzię do niej mostek?
3. Czy jest jakał konkretna odległołę przetworników od siebie?
4. Jaka jest standardowa odległołę strun od siebie?
5. Czy można wyszlifowaę podstrunnice w takie jakby J?(nie trzeba aż tak wyginaę nadgarstka)
Ti chyba wszystko. Jak coś mi się przypomni to dopisze.
No to troszkę odłwieżę bo wpadłem na łwieże pomysły.
Mam zamiar wykorzystaę wiedzę fizycznę przy rozmieszczaniu przetworników, a mianowicie:
1. Bridge ma byę umieszczony w miejscu strzałek najwyższych alikwot (w przybliżeniu), a więc alikwot 5, 6 i 7 a zarazem jak najdalej strzałek alikwot niższych.
2. Neck ma byę umieszczony w miejscu strzałek niższych alikwot czyli 1, 2, 3 i 4 a zarazem najbliżej węzłów wyższych.
Dzięki temu na kanale Neck będziemy mieli basowę barwę dęšłwięku, na Bridge piskliwę barwę, a na Neck+Bridge będziemy słyszeę w miarę czysty dęšłwięk ze wszystkimi alikwotami.
I od razu pytanie. Czy menzura 640mm będzie dobra na gitarę typowo pod solówki rockowe/metalowe?
PS Jakby ktoł chciał mogę przesłaę prostę aplikację z wykresem w Excelu pokazujęcę w przybliżeniu węzły i strzałki alikwot.
I od razu pytanie: Czy menzura 640 mm będzie dobra do gitary elektrycznej nastawionej na granie so
Mam zamiar wykorzystaę wiedzę fizycznę przy rozmieszczaniu przetworników, a mianowicie:
1. Bridge ma byę umieszczony w miejscu strzałek najwyższych alikwot (w przybliżeniu), a więc alikwot 5, 6 i 7 a zarazem jak najdalej strzałek alikwot niższych.
2. Neck ma byę umieszczony w miejscu strzałek niższych alikwot czyli 1, 2, 3 i 4 a zarazem najbliżej węzłów wyższych.
Dzięki temu na kanale Neck będziemy mieli basowę barwę dęšłwięku, na Bridge piskliwę barwę, a na Neck+Bridge będziemy słyszeę w miarę czysty dęšłwięk ze wszystkimi alikwotami.
I od razu pytanie. Czy menzura 640mm będzie dobra na gitarę typowo pod solówki rockowe/metalowe?
PS Jakby ktoł chciał mogę przesłaę prostę aplikację z wykresem w Excelu pokazujęcę w przybliżeniu węzły i strzałki alikwot.
I od razu pytanie: Czy menzura 640 mm będzie dobra do gitary elektrycznej nastawionej na granie so
lol
Alikwoty - składowe harmoniczne. Odsyłam do http://pl.wikipedia.org/wiki/alikwoty
Zależy mi na wypowiedzi kogoł w miarę obeznanego z tematem i pojawia się nowe pytanie. Czy przetwornik odbierajęcy głównie WYęšłĽSZE harmoniczne będzie wystarczajęco głołny.
PS coś się popieprzyło z linkami.
Zależy mi na wypowiedzi kogoł w miarę obeznanego z tematem i pojawia się nowe pytanie. Czy przetwornik odbierajęcy głównie WYęšłĽSZE harmoniczne będzie wystarczajęco głołny.
PS coś się popieprzyło z linkami.
Ostatnio zmieniony 2010-07-31, 11:52 przez sczmur, łącznie zmieniany 4 razy.
No to w kołcu wrzucam zdjęcia planu. Plan zrobiony w skali 1:1 więc tylko aparatem się dało.

Uploaded with ImageShack.us
I od razu pytanie czy drewno wytrzyma jełli kieszonke na elektronike wywierce tam gdzie zaznaczyłem?
PS Ten prostokęt na samym dole to mostek.

Uploaded with ImageShack.us
I od razu pytanie czy drewno wytrzyma jełli kieszonke na elektronike wywierce tam gdzie zaznaczyłem?
PS Ten prostokęt na samym dole to mostek.
Faktycznie kieszonka troche kusa ... Mozesz jednak wpuscic gryf az do konca otworu na przetwornik , nikt nie powiedzial , ze miejsce na szyje musi sie konczyc przed przetwornikiem , nie bedzie wtedy bolt on a set inn.
Jezeli chodzi o miejsca na przetworniki to miej na uwadze to , ze alikwoty tzn ich miejsca zmieniaja sie w zaleznosci od uzytego progu. Duze obliczenia nie maja wiec sensu. Les Paul ma np w gryfowym przetworniku srubki regulacyjne humbuckerow mniej wiecej w miejscu 24 progu i nikt sie tym nie przejmuje...
Jezeli chodzi o miejsca na przetworniki to miej na uwadze to , ze alikwoty tzn ich miejsca zmieniaja sie w zaleznosci od uzytego progu. Duze obliczenia nie maja wiec sensu. Les Paul ma np w gryfowym przetworniku srubki regulacyjne humbuckerow mniej wiecej w miejscu 24 progu i nikt sie tym nie przejmuje...
Hmm. A jak to jest robione w innych gitarach? Liczone na każdym progu alikwoty?
No a tak przy okazji alikwot i miejsca na przetworniki to szukam jakiegoł sposobu na jak najbardziej dyskretny mechanizm umożliwiajęcy zmianę pozycji. Może ma ktoł jakił pomysł?
EDIT
Tu link do super znaleziska z ktorego rozumiem tylko czesc ale zawsze cos
http://www.till.com/articles/PickupResp ... index.html
No a tak przy okazji alikwot i miejsca na przetworniki to szukam jakiegoł sposobu na jak najbardziej dyskretny mechanizm umożliwiajęcy zmianę pozycji. Może ma ktoł jakił pomysł?
EDIT
Tu link do super znaleziska z ktorego rozumiem tylko czesc ale zawsze cos
http://www.till.com/articles/PickupResp ... index.html
Projekt powoli posuwa sie na przod, zalaczam rendering z projektu 3d jeszcze nie skonczonego ale juz prawie...

Uploaded with ImageShack.us[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]