Bardzo się cieszę z wpisu Przedmówcy, jest on ważnym dla mnie przyczynkiem do refleksji na temat tego jak z czasem to, co nie miełci się w dobrym stereotypie zyskuje - jełli jest wysokiej jakołci - renomę i dobrę sławę.
Gitary klasyczne były nie tak dawno temu nie bardzo znane w Japonii, i te pierwsze powstały z inspiracji kilku lutników z Europy czy USA, należał dio nich np. Juan Orozco przez laty z Nowego Yorku, USA, który mi sam o tym opowiadał kiedy go odwiedziłem 22 paęšłdziernika 1986 roku w Jego warsztacie i sklepie w Nowym Jorku. Tu
będzie nieco ciekawych informacji o pierwszych japołskich lutnikach gitar klasycznych.
http://orozcoguitars.blogspot.com
Gitary Masaru Kono (potem się pisał Kohno) należę do najbardziej znanych i poszukiwanych a jego kuzyn - właśnie nasz Masaki Sakurai rozwinęł szeroko działalnołę.
Gitary budowane przez lutników japołskich cechuję się bardzo zróżnicowanę jakołcię a - UWAGA - generalnie te używane można kupię na portalach japołskich tanio a nawet bardzo tanio. Nasz przyjaciel ze Szwecji Jon Rineby prowadzi bardzo ciekawy wętek na ten temat oczywiłcie na portalu prof. Delcampa.
We who love Japanese classical guitars - Delcamp
https://www.classicalguitardelcamp.com/ ... se+guitars
Rozpoczęłem ten wpis od zdania iż jest to przyczynek do refleksji na temat tego jak z czasem to, co nie miełci się w dobrym stereotypie zyskuje - jełli jest wysokiej jakołci - renomę i dobrę sławę. Oczywiłcie mam na myłli obecnie nie cenione gitary chiłskie. Zobacxzymy za kilkanałcie lat, czy dzialania Kenny Hilla (amerykanski mistrz lutniczy, współorganizujęcy budowę gitar chiłskich Martinez) przyniosą takie pozytywne rezultaty jakie kilkadziesięt lat temu stały się ujdzialem nieznanych wóâ??czas a wspominanych lutników japołskich. Obecnier bowiem zbyt częłto słyszymy pogardliwy epitet "chiłszczyzna" gdy mowa o gitarach klasycznych z Chin.
...a maestro Dylla gra na bardzo wielu bardzo różnych gitarach...tutaj warto posłuchaę jego testowego grania na szełciu różnych (a każda znakomita) gitarach.
Marcin Dylla plays Capricho Arabe by Francisco Tęęrrega on six different guitars.
https://www.youtube.com/watch?v=U0Z56kWNVfs
1.) 1964 Manuel de la Chica
2.) 1996 Ignacio Fleta e hijos
3.) 2014 Roy Fankhę¤nel
4.) 2014 Bernd Holzgruber double top
5.) 2014 Keijo Korelin double top
6.) 1999 Ignacio Fleta e hijos
moim zdaniem warto zwrócię szczegółnę uwagę na dęšłwięki gitar Ignacio Flety.