Przygotowanie szablonu

Jak się to robi ... pytania i odpowiedzi.

Moderator: poco

Awatar użytkownika
molu
Posty: 1418
Rejestracja: 2012-02-21, 14:42
Lokalizacja: Kraków

Post autor: molu » 2012-10-31, 18:38

Szablon za głęboko wyciąłeś czy dechę?

T.
Wasyl
Posty: 478
Rejestracja: 2011-12-17, 13:57

Post autor: Wasyl » 2012-10-31, 19:27

szablon, sklejka brzozowa 12mm
poco
Moderator
Posty: 4626
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Post autor: poco » 2012-10-31, 20:53

Żaden problem, bo możesz to uzupełnić potem jakąś twardą szpachlówką, np. samochodową i obrobić papierem ściernym.
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Wasyl
Posty: 478
Rejestracja: 2011-12-17, 13:57

Post autor: Wasyl » 2012-10-31, 21:45

właśnie tak sobie myślę, że już kiedyś tym pracowałem, z tego co pamiętam to trzeba cienko nakładać, bo przy dużych ilościach pęka, no cóż, ale 2mm to mogę zrobić na kilka razy :P przemęczę się
poco
Moderator
Posty: 4626
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Post autor: poco » 2012-11-01, 07:55

Zmieszaj szpachlę z trocinami po cięciu płyt wiórowych nie będzie pękać.
Szpachlówki są na bazie poliestru i gdybyś nabył lakier poliestrowy, to przy użyciu wypełniaczy mineralnych i organicznych możesz zrobić sobie szpachlówkę jaką chcesz.
Z braku szpachlówki , a posiadaniu żywicy dwuskładnikowej (chemoutwardzalnej) można tez ta metoda zrobić szpachlówkę. Ponieważ jednak czas utwardzania w stosunku do konsystencji jest długi taka szpachlówka będzie się rozpływać więc zajdzie potrzeba ograniczenia tego procesu poprzez wykonanie bariery lub dodania więcej utwardzacza + przyspieszacz. :-D
Jak sobie wykonasz ten szablon, to polakieruj go solidnie , a będziesz go mógł używać do końca swoich dni.
Teraz nasunęła mi się myśl związana z usztywnieniem krawędzi szablonów przy użyciu precyzyjnego aluminiowego ceownika /wcisnąć, wklecić na krawędź/ dostępnego w sklepach zaopatrzenia stolarzy, szklarzy, modelarzy lub w marketach budowlanych. Pamiętać przy tym należy o wykonaniu szablonu odpowiedniej grubości i mniejszego o grubość ścianki ceownika. Przykładowy ceownik na sklejkę 6 mm w katalogu poniżej.
http://www.sapagroup.com/companies/Sapa ... %20str.pdf
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Awatar użytkownika
Piniu
Posty: 2939
Rejestracja: 2011-02-15, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Piniu » 2012-11-01, 09:57

Powodzenia przy wyginaniu tego ceownika ;) Ja bym prędzej dał plaskownik alu. A takie rzeczy to znajdziecie w castoramie za małe pieniądze.
Awatar użytkownika
Makowy
Posty: 406
Rejestracja: 2012-01-21, 22:07
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Makowy » 2012-11-01, 10:03

Czy to czasem nie będzie przerost formy nad treścią? Przecież dokładnie wykonany szablon ze sklejki starczy na lata. Bez żadnego lakierowania itp. Chyba, że trzymany na balkonie.
poco
Moderator
Posty: 4626
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Post autor: poco » 2012-11-01, 10:45

Piniu. Wygnę jak chcę, bez problemu, ale nie o to chodzi. Ja po prostu wskazałem na możliwości jakie tkwią w innych materiałach, a dodatkowo łatwo się dają łączyć.
Możliwe, że ktoś to wykorzysta do innych celów. ;-)
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Awatar użytkownika
palisander
Posty: 1003
Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: palisander » 2012-11-01, 14:29

Klej CA. . . trochę pyłu drzewnego ... potem papier 240 na małym klocku ... 10 minut i po sprawie. Nie rozumiem dyskusji nad prostą ja drut rzeczą. Nie szkoda czasu Panowie...? ;-)
podstawa to dokładność
Wasyl
Posty: 478
Rejestracja: 2011-12-17, 13:57

Post autor: Wasyl » 2012-11-02, 19:27

Mam takie pytanie, zastanawiam się jak dokładnie da się przenieść obrys z szablonu poprzez frezarkę na deskę właściwą? Dlatego, ze mam taki problem, że spędziłem trochę godzin nad szablonem i jest z grubsza gotowy, tylko tak się zastanawiam, bo jak się patrzy, to wygląda równiutko, ale jak przejadę palcem to czuć nierówności. Doszedłem do wniosku, że wynika to z tego iż nie da się zrobić ścian idealnie prostopadłych do siebie przy pomocy pilnika i papieru (a przynajmniej ja nie umiem hehe) dlatego raz pilnik układa się tak / a raz \ względem powierzchni pionowej | czyli boków mojego szablonu. No i w ten sposób powstają pewne fale. Mam zamiar kupić ściernicę listkową, zamontować do wiertarki stołowej i trochę wyrównać żeby te powierzchnie były prostopadłe do siebie, dobry pomysł?
Awatar użytkownika
molu
Posty: 1418
Rejestracja: 2012-02-21, 14:42
Lokalizacja: Kraków

Post autor: molu » 2012-11-02, 21:33

Wasyl pisze:Dlatego, ze mam taki problem, że spędziłem trochę godzin nad szablonem i jest z grubsza gotowy, tylko tak się zastanawiam, bo jak się patrzy, to wygląda równiutko, ale jak przejadę palcem to czuć nierówności. Doszedłem do wniosku, że wynika to z tego iż nie da się zrobić ścian idealnie prostopadłych do siebie przy pomocy pilnika i papieru
Kwestia wprawy. Albo zrób sobie "pomoce" do szlifowania. Będziesz mieć pewność, że jest kąt prosty. Coś jak na załączonym rysunku. Jeden do łuków, jeden do prostych odcinków.
Obrazek

T.
Wasyl
Posty: 478
Rejestracja: 2011-12-17, 13:57

Post autor: Wasyl » 2012-11-02, 22:04

rozumiem, że to czerwone to płótno ścierne przyklejone na jakiś klej?
w związku z tym mój pomysł jest do bani?
Awatar użytkownika
shopiK
Posty: 859
Rejestracja: 2012-06-01, 18:32
Lokalizacja: Łódź

Post autor: shopiK » 2012-11-02, 23:12

Ściernicy listkowej też nie utrzymasz tak równo... Pomysł, który przedstawił molu, bardzo mi się podoba - szkoda, że wcześniej tego nie widziałem :-)
Wasyl
Posty: 478
Rejestracja: 2011-12-17, 13:57

Post autor: Wasyl » 2012-11-02, 23:52

nie ja ją będę trzymał tylko wiertarka stołowa ;D
Awatar użytkownika
shopiK
Posty: 859
Rejestracja: 2012-06-01, 18:32
Lokalizacja: Łódź

Post autor: shopiK » 2012-11-03, 07:25

Powodzenia :-)
ODPOWIEDZ