Naprawa mostka w taniej gitarze klasycznej

Jak się to robi ... pytania i odpowiedzi.

Moderator: poco

Dawid90
Posty: 1
Rejestracja: 2013-04-26, 19:51
Lokalizacja: Wrocław

Naprawa mostka w taniej gitarze klasycznej

Post autor: Dawid90 » 2013-04-26, 19:56

Witam wszystkich
Jestem początkującym posiadaczem gitary.
Chciałbym zasięgnąć porady. Otóż w ręce wpadła mi gitara, najtańsza z najtańszych gitar dostępnych na znanym portalu aukcyjnym za 100zł. Osobie która ja miała zażyczyła sobie struny metalowe w niej. I takie założono wymieniając przy tym klucze na solidniejsze. I tak to gitara była użytkowana przez 3-4 lata jak nie więcej. Było pewne że prędzej czy później mostek nie wytrzyma i zacznie się odklejać. I tak się stało. Wiadomo, gitara nic prawie nie warta, idealna jako podpałka jak to się mówi czasami dla tanich gitar. Ale chciałbym ją chociaż na trochę jeszcze ożywić, tyle że na strunach nylonowych. Oddanie jej do lutnika nie jest opłacalne bo za tą cenę to kupić można nową taką samą. Mianowicie chciałbym sam skleić mostek. Czytałem, czytałem, oglądałem filmy na YouTube. Należało by odkleić go, poprzednio podgrzewając mostek, zdjąć klej, wyczyścić i idealnie wkleić w miejsce w jakim było. Dodaje zdjęcie jak to wygląda
Obrazek

Obrazek

Od spodu udało mi się zrobić jedynie takie zdjęcie

Obrazek

Widać tam kołek drewniany który idzie do mostka, jest też drugi, nie widać go na zdjęciu.
Zakupiłem klej kostny, czytałem że taki jest dobry do klejenia tego typu rzeczy. I co teraz radzicie? Trochę się boję odklejać w całości ten mostek, ze względu na to by sklejki nie rozwalić. Może lepszym sposobem będzie nie odklejanie go, wprowadzenie kleju w szczelinę i docisnąć na okres klejenia? Jakieś wskazówki? Pozdrawiam i dziękuje z góry za wszystkie odpowiedzi :)
poco
Moderator
Posty: 4626
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Post autor: poco » 2013-04-27, 17:07

Sympatyczny- chyba Dawidzie90.