Technikę podwójnych boczków stosuje i opisuje w swojej książce Classical Guitar Making John Bogdanovich. Nie jest to zły pomysł tylko wymaga dużego doświadczenia bo przeważnie jest związany z zaawansowaną konstrukcją płyty rezonansowej opartej wyłącznie na usztywnionych bokach. Podziwiany przeze mnie francuski lutnik Daniel Friederich stosuje to rozwiązanie od kilkudziesięciu lat i laminuje boki z dwóch warstw palisandru indyjskiego. Kontynuatorzy tzw. szkoły francuskiej od wewnętrznej strony laminują świerkiem lub cedrem m.in. Bertrand Ligier czy też Jean-Noel Rohe. Temat jest bardzo obszerny a jego źródła są oczywiście w Hiszpanii.
Jeżeli naprawdę chcesz zbudować gitarę klasyczną proponuję rozwiązanie typu Torres/Hauser oraz zakup książki Making Master Guitars Roya Courtnalla w której znajdziesz szczegółowe plany i opisy gitar kilku najwybitniejszych lutników.
pozdrawiam
Arek
Grubości topu, boków i spodu
Moderator: poco
Re: Grubości topu, boków i spodu
ciężko sobie gorszy wyobrazić;)Uupss - to bardzo zły pomysł czy tylko zły?
Czemu nie chcesz zrobić gitary tak - jak się ją robi od dawien dawna? Rozumiem innowacje i że lepsze jest wrogiem dobrego. Może jednak lepiej poznać i przećwiczyć to co dobre?
pozdrowienia
Piotr
Piotr
Re: Grubości topu, boków i spodu
Ciekawy artykuł dotyczący grubości elementów pudła gitary. link http://www.masterguitars.com/Article1.htm
Pozdrawiam Janek