Świerk i jodła z polskich gór - szukam adresu sprzedawcy
Moderator: Jan
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Palisandrowe podstrunnice w klasykach grają czasem lepiej niż heban. Masz tyle drewien pod ręką że głowa puchnie i piszesz , że nie wiesz z czego zrobić tył i boczki...? Jeśli mogę coś podpowiedzieć to Ziricote pięknie wygląda na klasyku i nie jest wcale gorsze od palisandru...
podstawa to dokładność
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
To wyszlo troche spontanicznie , przez te Wasze zdjecia instrumentow klasycznych przychodzi ochota wydlubac cos takiego. Juz kiedys podchodzilem do klasyka wg Torresa (siedem belek w abanico) mam plyte wierzchnia ale brak czasu zabil projekt. Na gryf mam lekki mahon (cedrela) i zastanawiam czy z jednego kawalka czy pokombinowac z przeklejaniem .
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
W Polsce nie słyszałem żeby ktoś do instrumentu klasycznego dawał Jatobę na podstrunnicę. To odmiana czereśni jeśli się nie mylę.... Bardzo twarde i stabilne podobno i doskonałe na podlogi. Lepiej chyba nie kombinować... Ja wychodzę z założenia, że jak już się staje do budowy klasyka trzeba robić tak żeby to zagrało. Co do boczków i podłogi można wybierać w drewnach bo to ma mniej wpływu na brzmienie. Natomiast jeśli chodzi o podstrunnice używam tylko trzech drewien. Heban, Palisander, Wenge.
podstawa to dokładność
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt: