Dziura po przetworniku
Moderator: poco
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2013-02-13, 20:10
- Lokalizacja: Łdz
Dziura po przetworniku
Witam
Chcę , odbudować defila jazz, niestety na wojnie dostał w pudło i jest dziura.
Ktoś wyciął w nim dziurkę pod przetwornik.
Tutaj pytanie do szanownych Państwa , jak i czym to uzupełnić ? i czy w ogóle się da.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Chcę , odbudować defila jazz, niestety na wojnie dostał w pudło i jest dziura.
Ktoś wyciął w nim dziurkę pod przetwornik.
Tutaj pytanie do szanownych Państwa , jak i czym to uzupełnić ? i czy w ogóle się da.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2013-02-13, 20:10
- Lokalizacja: Łdz
To samo pomyślałem, ale nie chciałem pisaćPiniu pisze:Najlepiej będzie uzupełnić to ... przetwornikiem
Wypełnić może być ciężko coś takiego zwłaszcza jeśli nie odklei się płyty wierzchniej od pudła. A jak się uzupełni to będzie to widać, bo lakier nie jest kryjący, a jak się pomaluje kryjącym to będzie brzydka
Także przetwornik (nawet najtańszy albo atrapa) to najprostsze rozwiązanie i powinno najlepiej wyglądać.
Jest metoda uzupełniania takich "ubytków", ale wymaga precyzji i niestety jak napisał michau będzie trochę widoczne. Musiał byś wkleić dokładnie dopasowany kawałek drewienka tak :
-obrobić precyzyjnie krawędzie otworu;- podkleić na klej kostny fornirową ramkę tak wyciętą, żeby była szersza na zewnątrz i do wewnątrz o ok. 10 mm (docisk wykonać można gwintując otwór w kawałku drewna jak na rysunku);- wkleić dopasowany kawałek zaślepki;- wyszlifować do równości powierzchnię + szpachlowanie i szlifowanie na gładko.
Lepszy efekt dało by wykonanie krawędzi w postaci ukosów, a wtedy nie potrzeba wklejać forniru, ale jest to wiele trudniejsze dopasowanie, chyba.
Niestety chcąc zachować oryginalny lakier będzie widać wstawkę, ale można polakierować kryjącym i też będzie ładnie.
Pozdrawiam, Ryszard
-obrobić precyzyjnie krawędzie otworu;- podkleić na klej kostny fornirową ramkę tak wyciętą, żeby była szersza na zewnątrz i do wewnątrz o ok. 10 mm (docisk wykonać można gwintując otwór w kawałku drewna jak na rysunku);- wkleić dopasowany kawałek zaślepki;- wyszlifować do równości powierzchnię + szpachlowanie i szlifowanie na gładko.
Lepszy efekt dało by wykonanie krawędzi w postaci ukosów, a wtedy nie potrzeba wklejać forniru, ale jest to wiele trudniejsze dopasowanie, chyba.
Niestety chcąc zachować oryginalny lakier będzie widać wstawkę, ale można polakierować kryjącym i też będzie ładnie.
Pozdrawiam, Ryszard
- Załączniki
-
- wklejka.xls
- (15 KiB) Pobrany 327 razy
via vita curva est
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2013-02-13, 20:10
- Lokalizacja: Łdz
Dziękuje za odpowiedzi,
W zasadzie myslałem tak jak piszes Poco , żeby podkleić listwą i wstawić pełny element poźniej zaszpachlować , tylko nie opisałem tego aż tak ładnie jak Ty
Na początku źle się wyraziłem , pudło idzie do lakiernika więc po szpachlowianiu (jak zrobieie to dobrze ) pewnie nie będzie śladu .
Jak zrobię, to się pochwalę zobaczymy co wyjdzie .
pozdrawiam
W zasadzie myslałem tak jak piszes Poco , żeby podkleić listwą i wstawić pełny element poźniej zaszpachlować , tylko nie opisałem tego aż tak ładnie jak Ty
Na początku źle się wyraziłem , pudło idzie do lakiernika więc po szpachlowianiu (jak zrobieie to dobrze ) pewnie nie będzie śladu .
Jak zrobię, to się pochwalę zobaczymy co wyjdzie .
pozdrawiam
nie wiem dlaczego ale jak piszesz o listewce mysle o czyms co ma centymetr albo wiecej grubosci
a tu top jest lity czy sklejka?
jak sklejka to mozna byloby zdjac 1 warstwe poza obrys otworu tan na szerokosc 1 cm a na wklejce zostawic ta 1 warstwe
klejone oczywiscie na klej naturalny i szpachle tez wymieszac z tego kleju
gdzies byl przepis na szpachle
a tu top jest lity czy sklejka?
jak sklejka to mozna byloby zdjac 1 warstwe poza obrys otworu tan na szerokosc 1 cm a na wklejce zostawic ta 1 warstwe
klejone oczywiscie na klej naturalny i szpachle tez wymieszac z tego kleju
gdzies byl przepis na szpachle
- Załączniki
-
- WKLEJKA SKLEJKA.xls
- (25.5 KiB) Pobrany 299 razy
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2013-02-13, 20:10
- Lokalizacja: Łdz
Wiem że mało precyzyjnie się wyrażam
To jest sklejka .
Jest inny pomysł.
Podłużnie w pudle rezonansowym wklejone są dwie listwy szerokości okolo centymetra.
to wycięcię jest pomiędzy nimi . Żeby nie angażować dodatkowych elementów, może oprzeć to wypełnienie na tych dwóch które już tam są?
Dodam że ten montaż to taki jak w Tym Twoim exelu tylko po tej krótkiej krawędzi .
To jest sklejka .
Jest inny pomysł.
Podłużnie w pudle rezonansowym wklejone są dwie listwy szerokości okolo centymetra.
to wycięcię jest pomiędzy nimi . Żeby nie angażować dodatkowych elementów, może oprzeć to wypełnienie na tych dwóch które już tam są?
Dodam że ten montaż to taki jak w Tym Twoim exelu tylko po tej krótkiej krawędzi .
Ostatnio zmieniony 2013-02-14, 10:26 przez lifeilustrator, łącznie zmieniany 1 raz.
akurat ulozenie listewek na topie nie powinno byc przypadkowe
NOWOŚĆ - FORUM
więcej na
http://www.defil-vintage.pl
http://www.facebook.com/pages/DEFIL-Vin ... 6225767829
więcej na
http://www.defil-vintage.pl
http://www.facebook.com/pages/DEFIL-Vin ... 6225767829
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2013-02-13, 20:10
- Lokalizacja: Łdz
rzech, czyli lepiej nie ingerować w środek pudła rezonansowego, i zrobić to w oparciu o juz istniejącą konstrukcję .
po usunięciu lakieru i wyrównaniu tej dziury , zrobię fotę to może ktoś oceni czy będzie dobrze.
po usunięciu lakieru i wyrównaniu tej dziury , zrobię fotę to może ktoś oceni czy będzie dobrze.
Ostatnio zmieniony 2013-02-14, 10:40 przez lifeilustrator, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój rysunek jest tylko obrazowym przedstawieniem sposobu działania, zatem nie ma kierunku. . Co do sklejki, to wszystkie gitary semi i hollow są wykonane ze sklejki. Jedynie archtopy mają lite drewno . Spróbuj dobrać sklejkę liściastą do tej posiadanej w gitarze i sam wybierz metodę naprawy.
Co do mnie, to ta gitara aby brzmiała powinna być napędzana przetwornikiem/-ami z uwagi właśnie na sklejkę użytą do budowy topu. To jest sztywny materiał konstrukcyjny i nie pomaga w brzmieniu drewna. Ale jako konstrukcja do uzyskania wcale niezłej gitary będzie idealna. Popatrz na Gretscha , czyż jego biały kolor nie jest powalający , a do tego osprzęt w chromie . Może i Ty pokusisz się na taki design -modne słowo i z tej gitary wydobędziesz to coś. Może ten biding trzeba by zmienić itd.
Pozdrawiam, Ryszard
Co do mnie, to ta gitara aby brzmiała powinna być napędzana przetwornikiem/-ami z uwagi właśnie na sklejkę użytą do budowy topu. To jest sztywny materiał konstrukcyjny i nie pomaga w brzmieniu drewna. Ale jako konstrukcja do uzyskania wcale niezłej gitary będzie idealna. Popatrz na Gretscha , czyż jego biały kolor nie jest powalający , a do tego osprzęt w chromie . Może i Ty pokusisz się na taki design -modne słowo i z tej gitary wydobędziesz to coś. Może ten biding trzeba by zmienić itd.
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2013-02-13, 20:10
- Lokalizacja: Łdz
Dzisiaj pudło przeszło chemioterapię ;)zjechałem lakier i o dziwo jest całkiem nieźle , binding jest biały i nie jest uszkodzony. Zostanie biały
Tak sobie myślałem o wczorajszej propozycji wrzucenia w tą dziurę przetwornika.
Tylko, ta gitara ma wysoko osadzony gryf, i przez to struny idą również wysoko .
Chciałem przetwornik przy gryfie ,ponieważ tam najlepiej by zbierał.
Czy cos w moim toku myslenia jest błędne? i czy jesli osadze ten przetwornik te 5 centrymetrów dalej (w aktualnej dziurce) to będzie "słabsza akcja"?
Tak sobie myślałem o wczorajszej propozycji wrzucenia w tą dziurę przetwornika.
Tylko, ta gitara ma wysoko osadzony gryf, i przez to struny idą również wysoko .
Chciałem przetwornik przy gryfie ,ponieważ tam najlepiej by zbierał.
Czy cos w moim toku myslenia jest błędne? i czy jesli osadze ten przetwornik te 5 centrymetrów dalej (w aktualnej dziurce) to będzie "słabsza akcja"?