Pumeks jak aplikować?
Moderator: poco
Pumeks jak aplikować?
Witam!
Mam problem z wypełnieniem porów na korpusie machoniowym.
Capon nie daje rady ich zapełnić...
Nosze się z zamiarem użycia pumeksu tylko nie wiem jak go aplikować???
Na sucho potem kryć caponem? Czy może wymieszać z caponem, w jakiej proporcji?
Z czym to się je? Jak pozbyć się tych uciążliwych porów?
Korpus będzie kryty kolorem (czarnym) na koniec bezbarwny lakier nitro.
Pozdrawiam!
Dominik
Mam problem z wypełnieniem porów na korpusie machoniowym.
Capon nie daje rady ich zapełnić...
Nosze się z zamiarem użycia pumeksu tylko nie wiem jak go aplikować???
Na sucho potem kryć caponem? Czy może wymieszać z caponem, w jakiej proporcji?
Z czym to się je? Jak pozbyć się tych uciążliwych porów?
Korpus będzie kryty kolorem (czarnym) na koniec bezbarwny lakier nitro.
Pozdrawiam!
Dominik
Wstrzymaj się z tym pumeksem.
Zalewanie caponem porów też nie ma sensu.
Czarna przekładka między warstwami nitro też będzie nitro?? - to tak z ciekawości.
Jeśli całość będzie nitro wystarczy dać 1-2 warstwy caponu, potem już nitro ale każdą warstwę trzeba szlifować na mokro żeby sprawdzić właśnie czy zalane już są pory. Uwaga na przeszlifowanie. Myślę że 4 warstwy powinny wystarczyć na na bank.
Choć w sumie zależy to od drewna, jesion i dąb trudniej zalać.
Pozdrawiam
Zalewanie caponem porów też nie ma sensu.
Czarna przekładka między warstwami nitro też będzie nitro?? - to tak z ciekawości.
Jeśli całość będzie nitro wystarczy dać 1-2 warstwy caponu, potem już nitro ale każdą warstwę trzeba szlifować na mokro żeby sprawdzić właśnie czy zalane już są pory. Uwaga na przeszlifowanie. Myślę że 4 warstwy powinny wystarczyć na na bank.
Choć w sumie zależy to od drewna, jesion i dąb trudniej zalać.
Pozdrawiam
Dzięki popik za szybką odpowiedź!
Zrobię tak. Wyrównam teraz pory lakierem nitro, potem dam kolor (czarny mat),
na to ponownie dam lakier nitro by uzyskać połysk.
Czarna przekładka to capon barwiony pigmentem i farbą olejną malarską ( chciałem mieć pewność czarności ).
Mieszanina którą w ten sposób uzyskałem daje bardzo dobre krycie ale matowe.
Czy kapon to odpowiedni nośnik barwy pigmentu?
Czy lepiej barwić sam lakier?
Lakierowanie to dla mnie czarna magia a nie chciał bym popsuć projektu,
którym jest całkiem zgrabnie wykonany Ibanez RG.
Po ukończeniu obowiązkowo zamieszczę foto relację.
Zrobię tak. Wyrównam teraz pory lakierem nitro, potem dam kolor (czarny mat),
na to ponownie dam lakier nitro by uzyskać połysk.
Czarna przekładka to capon barwiony pigmentem i farbą olejną malarską ( chciałem mieć pewność czarności ).
Mieszanina którą w ten sposób uzyskałem daje bardzo dobre krycie ale matowe.
Czy kapon to odpowiedni nośnik barwy pigmentu?
Czy lepiej barwić sam lakier?
Lakierowanie to dla mnie czarna magia a nie chciał bym popsuć projektu,
którym jest całkiem zgrabnie wykonany Ibanez RG.
Po ukończeniu obowiązkowo zamieszczę foto relację.
Nie mieszaj z caponem a z lakierem.Czarna przekładka to capon barwiony pigmentem i farbą olejną malarską ( chciałem mieć pewność czarności ).
Mieszanina którą w ten sposób uzyskałem daje bardzo dobre krycie ale matowe.
Czy kapon to odpowiedni nośnik barwy pigmentu?
Czy lepiej barwić sam lakier?
Szybciej zapełnisz pory.
Czyli capon - barwiony lakier - czyste nitro.
Jak dasz na koniec czyste nitro zwiększy się głębia czarnego.
Jak nie masz doświadczenia z nitro to zrób sobie testy na boku. Weź jakąś dechę i wykonaj lakierowanie na gotowo. Będziesz maił mniej stresu przy właściwej pracy.
Pozdrawiam
Ja nigdy nie barwiłem pigmentem tylko bejcą spirytusową. Ale też mnie nie zależało na kolorze kryjącym tylko transparentnym. Zakładam że musisz dodawać go w drobnych dawkach żeby się zmieszał nie zważył. Lepiej położyć 2 cienkie warstwy półprzezroczyste z większą ilością lakieru niż jedną pełną z kolorem pełnym. Ale niech cie chłopaki wypowiedzą również - ja ma takie doświadczenia.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Tak przypadkowo trafiłem na ten wątek i od razu przypomniałem sobie, że w Defilu w celu wypełnienia porów, do lakieru podkładowego dodawano rzadki roztwór kleju kostnego.
Natomiast w fabryce fortepianów i pianin w Legnicy stosowali specjalny wypełniacz firmy BASF i podobno był on nakładany po lakierze podkładowym, jakim był Capon.
Natomiast w fabryce fortepianów i pianin w Legnicy stosowali specjalny wypełniacz firmy BASF i podobno był on nakładany po lakierze podkładowym, jakim był Capon.