Nie leza ... Zmierzylem dokladnie i rzeczywiscie jest roznica , okolo pol milimetra od linii. Na zdjeciu widac rzecz troche wyolbrzymiona poprzez krzywe wlozenie pickow.
Pochylenie stosuje sie w celu uwypuklenia tonow niskich badz wysokich w zaleznosci od tego co sie preferuje. Ritter stosuje pochylenie 7 stopni inni wieksze. Rzecz jest naturalnie ograniczona aktywna dlugoscia picka.
Edyta:
Na dodatek , po dokladnym obejrzeniu wszystkiego musze stwierdzic , ze krawedzie przetwornikow Merlina nie sa rowne... Odrysowalem forme bezposrednio z picka i to byl blad , przyjalem bez sprawdzenia , ze przystawka jest prosta.
To sa Bassblastery pasywne...
Tak jeszcze o formie korpusu... Nie calkiem jest ok. Zauwazylem , ze naprawde trudno jest nabrac dystansu do wlasnych designow. Nie potrafie wylapac bledow ( czy moze lepiej , nieregularnosci i niekonsekwencji w prowadzeniu linii) . Dopiero po jakims czasie i dlugiej przerwie widze felery , ktore wtedy wydaja mi sie oczywiste. W aktualnym projekcie nie wspolgraja mi oba rogi . Zreszta kolega z innego forum rowniez to zauwazyl. probuje to jakos zalatwic ale jakos nie wychodzi...
Zenek_Spawacz pisze:W aktualnym projekcie nie wspolgraja mi oba rogi . Zreszta kolega z innego forum rowniez to zauwazyl. probuje to jakos zalatwic ale jakos nie wychodzi...
Wzięłem dolny róg, proporcjonalnie zwiększyłem jego rozmiar, obróciłem o 2 stopnie (co widaę po słojach) i wkomponowałem tak aby z tego rogu górnego dało się to zrobię.... no i wyszło mi coś takiego: Mnie się podoba i bym to tak przerobił.
Pikapy zawsze można ustalię poprawnie i dopiero przymocowaę na krótko, no chyba, że wchodzę na wcisk, ale po cieniach na focie widaę, że jest możliwołę ich wypozycjonowania.
Kształt korpusu jest ciekawy, ja jeszcze nie widzę niedopasowania rogów, ale nigdy nie zaszkodzi przy następnym projekcie podumaę i nad tym.
Swoję drogę stosuje się takie pochylone. Nawet gDzieł ten temat był poruszany, ale nierozwięzany, bo stanęło - "stosujmy sprawdzone rozwięzania".
jak to nie rozwięzany? Pikap na tałmę dwustronnę i szukasz tego co ci pasuje;) Na pewno nie jest to kęt w minutach (jak na zdjęciu Zenka sprzed wypozycjonowania pikapów) a w stopniach, żeby efekt dęšłwiękowy mógł byę zauważalny
PiotrCh pisze:
jak to nie rozwięzany? Pikap na tałmę dwustronnę i szukasz tego co ci pasuje;) Na pewno nie jest to kęt w minutach (jak na zdjęciu Zenka sprzed wypozycjonowania pikapów) a w stopniach, żeby efekt dęšłwiękowy mógł byę zauważalny
Nie potrafię sobie tego wyobrazię. Skoro przetwornik ma wysokołę ze 2cm to o ile musiałbym uniełę mostek i struny, żeby sobie tak przykleię picka i dostosowuwywaę
Shopik,
Niech wyobraęšłnia cię nie ogranicza:-) dołwiadczalnie jest najłatwiej. Zależnołę pomiędzy widmem częstotliwołci a kętem pochylenia jest łatwa do przewidzenia i nie ma co jej obliczaę - trzeba sprawdzię. Jak ktoł nie chce to niech stosuje sprawdzone pozycje pikapów - więc problem jednak jest rozwięzany:-)
Zenka przepraszam za offtop. Super, że pokazujesz relację z budowy, projekt jest ciekawy, dobrze jest szukaę nowych rozwięzał i tworzyę własny design. Mnie to przynajmniej zachęca:-)
Drewno w obu korpusach to Andiroba andina czyli Carapa guianensis. Andiroba ma niesamowity rozrzut , zarowno w wygladzie jak i w twardosci i wadze. Moje drewienko jest z Brazylii.
Ostatnio zmieniony 2014-06-23, 07:38 przez Zenek_Spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.
Zenek_Spawacz pisze:W aktualnym projekcie nie wspolgraja mi oba rogi . Zreszta kolega z innego forum rowniez to zauwazyl. probuje to jakos zalatwic ale jakos nie wychodzi...
Wzięłem dolny róg, proporcjonalnie zwiększyłem jego rozmiar, obróciłem o 2 stopnie (co widaę po słojach) i wkomponowałem tak aby z tego rogu górnego dało się to zrobię.... no i wyszło mi coś takiego: Mnie się podoba i bym to tak przerobił.
Jest jeszcze maly problem...Te rogi to nie tylko sprawa estetyki. W headlesie poprzez zawieszenie strun cala menzura jest przesunieta. Aby grac w niskich pozycjach trzeba o wiele dalej wyciagac lape. Gorny , dlugi rog mial to w pewnym sensie kompensowac. Moj inny model z malymi rogami jest ladny ale niewygodny.
Piotr , rzeczywiscie najlepsze rezultaty przy pozycjonowaniu przetwornikow daje metoda prob i bledow. Chociazby dlatego , ze w pewnej mierze szukane brzmienie zalezy rowniez od techniki i preferencji grajacego. Caly czas zastanawiam sie jak rozwiazac ten problemik i jedynym sensownym rozwiazaniem jest zrobienie modelu probnego. Mam taki juz w mocno zaawansowanym stadium i niebawem pokaze. Chodzi o to aby moc sprawdzic jak bas brzmi przy roznych katach pochylenia pickow i w jakich pozycjach jest najlepiej.
Teraz zabieram sie za trzeci basik z tej serii , pieciostrunowy a potem przechodze do jazz basow , ktorych bedzie cale mnostwo.
Otóż to, wyfrezowana kieszeł na pickup z możliwołcię regulacji rozwieje wszystkie wętpliwołci. Model do testowania zawsze będzie przydatny, nowe/różne pikapy i elektronika (preampy, połęczenia przetworników. Klient może mieę możliwołę pogrania na różnych konfiguracjach...same zalety:)
Ten górny basik ma piękny rysunek drewna, pod lakierem/olejem to dopiero wyjdzie w pełnym spektrum.
No wlasnie odkrywam w moim skladziku ciekawe rysunki drewna w Andirobie. Trzymam te dechy nieobrobione bo nigdy nie wiadomo do czego sie przydadza i heblowanie jest zawsze niespodzianka. Tutaj fota przykladowa
A tutaj polakierowana andiroba o ciekawym wzorze , plamiasta taka...Ciekawe , deski z takimi wzorami sa twardsze niz "normalne" kawalki.