pierwsze wiosło i od razu ósemka :-)
Moderator: Jan
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2010-12-20, 21:11
- Lokalizacja: WIELICZKA
pierwsze wiosło i od razu ósemka :-)
jak w temacie zbudowałe do spółki z kolegę moje pierwsze wiosło, w zamierzeniu miała to byę kopia RG2228, ale dodałem kilka smaczków, oraz uprołciłem sprawe mostu.
http://szczucinski.fotosik.pl/albumy/763618.html
budowa:
gryf: jesion/wenge
podstrunnica : palisander ( zamówiłem w egitary.pl bo nie miałem narzędzi)
korpus: mahoł
http://szczucinski.fotosik.pl/albumy/763618.html
budowa:
gryf: jesion/wenge
podstrunnica : palisander ( zamówiłem w egitary.pl bo nie miałem narzędzi)
korpus: mahoł
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2010-12-20, 21:11
- Lokalizacja: WIELICZKA
Zenku Drogi!!
zrobiłem ósemkę ( gitare nie bas)bo jeszcze takiej nie miałem, a moi muzyczni idole zaczęli takich używaę. nie jestem zawodowym muzykiem a moja praca nie ma zadnego zwięzku z muzykę, nie gram w zespołach bo nie mam czasu, jestem tylko hobbystycznym odtwórcę cudzych utworów.
troszkę o budowie:
-podstrunnice zamówiłem gotowę gdyż nie mam ani narzędzi ani miejsca na jej wykonanie ( mieszkam na razie w bloku)
-konstrukcję gryfu wymyłliłem sam, drewno kupowałem w kalwarii zebrzydowskiej gdzie jest na każdym kroku duzo, więc można przebieraę w tarcicy. następnię wytworzyłem 9 częłciowa belkę u kolegi który ma duża stoalrnie i klejona była na 5 tonowej prasie
-kształty gryfowi i korpusowi nadawał mój kolega u siebie w garażu prawie ręcznie ( pod moim nadzorem), chłopak ma talent większy ode mnie więc nie ryzkowałem
-ja zajęłem się montażem hardweru i pracami precyzyjnymi, jak obliczanie i wykonywanie miejsc na otwory pod klucze , mostek etc. oraz malowaniem wszystkiego i tu o ile gryf malowałem bezbrawnym nitro matem do drewna, to korpus i główka malowana była w technologii samochodowej, co zapewnia odpowiednia twardołę podkładów jak i samego lakieru minimalizujęc jednoczełnie jego grubołę. a lakier GREY PHANTOM pochodzi z palety kolorów firmy DAEWOO.
-mostek i przetwornik SD AHB-1 pochodza z aukcji na ebay.
koszt wykonania : materiał, częłci praca ludzi i moja, paliwo=1500zł. z czego 45% to koszt przetwornika i mostka.
także nie jestem może lutnikiem w 100% ale niezłym managerem procesu produkcyjnego
problemy który napotkałem, to:
1. wykonanie idealnego połęczenia gryf korpus, to dno gniazda nie wyszło całkiem równe, dletego ubytki wyrównywałem drewnianę szpachlę i szlifowałem raz jeszcze
2.menzura (27 cali), stwarzała pewien problem, bo okazało sie że wartołci obliczeniowe z praktykę ( co odległołci w jakim ma byę zamontowany most) różnia sie o jakieł 8mm. także żeby nie przemieszczaę mostu, oddaliłem gryf przesuwajęc w gnieęšłdzie, zastosowałęm tam taki dystans z metalu, który koniec gryfu docisku do łciany gniazda i zauważyłem po kilku próbach z różnymi metalami, że ma to wpływ na brzmienie, np. dystans z aluminium, a z twardej stali. na zdjęciu tego jeszcze nie ma.
3. problem z wykonaniem progu "0" z grafitu, no nie miałęm pilników do tego ale sobie poradziłem , w oczy nie razi a wymagania techniczne i konstrukcyjne spełnia.
to chyba tyle
zrobiłem ósemkę ( gitare nie bas)bo jeszcze takiej nie miałem, a moi muzyczni idole zaczęli takich używaę. nie jestem zawodowym muzykiem a moja praca nie ma zadnego zwięzku z muzykę, nie gram w zespołach bo nie mam czasu, jestem tylko hobbystycznym odtwórcę cudzych utworów.
troszkę o budowie:
-podstrunnice zamówiłem gotowę gdyż nie mam ani narzędzi ani miejsca na jej wykonanie ( mieszkam na razie w bloku)
-konstrukcję gryfu wymyłliłem sam, drewno kupowałem w kalwarii zebrzydowskiej gdzie jest na każdym kroku duzo, więc można przebieraę w tarcicy. następnię wytworzyłem 9 częłciowa belkę u kolegi który ma duża stoalrnie i klejona była na 5 tonowej prasie
-kształty gryfowi i korpusowi nadawał mój kolega u siebie w garażu prawie ręcznie ( pod moim nadzorem), chłopak ma talent większy ode mnie więc nie ryzkowałem
-ja zajęłem się montażem hardweru i pracami precyzyjnymi, jak obliczanie i wykonywanie miejsc na otwory pod klucze , mostek etc. oraz malowaniem wszystkiego i tu o ile gryf malowałem bezbrawnym nitro matem do drewna, to korpus i główka malowana była w technologii samochodowej, co zapewnia odpowiednia twardołę podkładów jak i samego lakieru minimalizujęc jednoczełnie jego grubołę. a lakier GREY PHANTOM pochodzi z palety kolorów firmy DAEWOO.
-mostek i przetwornik SD AHB-1 pochodza z aukcji na ebay.
koszt wykonania : materiał, częłci praca ludzi i moja, paliwo=1500zł. z czego 45% to koszt przetwornika i mostka.
także nie jestem może lutnikiem w 100% ale niezłym managerem procesu produkcyjnego

problemy który napotkałem, to:
1. wykonanie idealnego połęczenia gryf korpus, to dno gniazda nie wyszło całkiem równe, dletego ubytki wyrównywałem drewnianę szpachlę i szlifowałem raz jeszcze
2.menzura (27 cali), stwarzała pewien problem, bo okazało sie że wartołci obliczeniowe z praktykę ( co odległołci w jakim ma byę zamontowany most) różnia sie o jakieł 8mm. także żeby nie przemieszczaę mostu, oddaliłem gryf przesuwajęc w gnieęšłdzie, zastosowałęm tam taki dystans z metalu, który koniec gryfu docisku do łciany gniazda i zauważyłem po kilku próbach z różnymi metalami, że ma to wpływ na brzmienie, np. dystans z aluminium, a z twardej stali. na zdjęciu tego jeszcze nie ma.
3. problem z wykonaniem progu "0" z grafitu, no nie miałęm pilników do tego ale sobie poradziłem , w oczy nie razi a wymagania techniczne i konstrukcyjne spełnia.
to chyba tyle
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2010-12-20, 21:11
- Lokalizacja: WIELICZKA
sam gram mało swoich rzeczy, nie mam tyle czasu żeby dac dojłę do głosu Venie, zrezztę jestem realistę, i nie mam zamiaryu w tym wieku robic kariery, kiedys owszem łoiłem w death metalowej kapeli, ale to było dawno. teraz przyjemnołę sprawia mi realizowanie projektów gitarowych a co do gry to cały czas się uczę. teraz przerabiam tego Pana : http://www.youtube.com/watch?v=L_NDrgQ7hl4
a jak skołcze tamtego to zaczne tego: http://www.youtube.com/watch?v=LKR0RJ7E8Bc
a jak skołcze tamtego to zaczne tego: http://www.youtube.com/watch?v=LKR0RJ7E8Bc
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2010-12-20, 21:11
- Lokalizacja: WIELICZKA