Ryszard dobrze napisał - trzeba wrócię do lekcji fizyki (pewnie dawno było i nie prawda). Wyprowadzię sobie trzeba równanie równowagi - w tym przypadku równowagi momentów i na koniec podstawiaę sobie ciężar włałciwy różnych gatunków drewna i analizowaę. Równanie momentów jest bardzo proste, tylko trzeba okrełlię łrodki masy po obu stronach podparcia, którym jest z kolei łrodek tej częłci paska, która przylega do pleców;)
Drugi etap jest trudniejszy, bo w zależnołci od tarcia pomiędzy paskiem i koszulę oraz pomiędzy koszulę a skórę pleców gitara będzie inaczej wędrowaę zgodnie z różnicę momentów główka-korpus;)
To tak trochę żartem i trochę serio:) Chciałeł na logikę przecież:)
Nie ma na oko. Drewno ma swój ciężar włałciwy i bez znajomołci pewnych liczb niczego nie przewidzisz. Musisz ustalię przynajmniej gatunki drewna i znaleźć w literaturze parametry. Inaczej teoretycznie sprawy nie rozwiężesz bo drewno lipy nie waży tyle samo akacji przy tej samej objętołci o czym wszyscy dobrze wiemy;)
Proponuję szacowanie przez doświadczenia.
Ten temat można analizowaę na 100000 sposobów. Jeden z nich to skleę deskę przeznaczonę na korpus z deskę na gryf, dopnij pasek, doklej osprzęt tałmę klejęcę tam gdzie będzie docelowo i zobacz czy są duże dysproporcje w masach po obu stronach szyi

Jak jest duża dysproporcja to szacuj dalej i przemyłl wpływ kolejnych procesów obróbki (frezowanie kształtu), czy podziała na korzyłę czy na niekorzyłę, jełli to drugie to myłl o zmianach kształtu, drewna..jakkolwiek. Trzeba trochę pogłówkowaę i na pewno się uda.
Wszystko co napisałem to gdybanie i filozofowanie - w instrumentach, które robię problem ten nie występuje:)