Technikę podwójnych boczków stosuje i opisuje w swojej księżce Classical Guitar Making John Bogdanovich. Nie jest to zły pomysł tylko wymaga dużego doświadczenia bo przeważnie jest zwięzany z zaawansowanę konstrukcję płyty rezonansowej opartej wyłęcznie na usztywnionych bokach. Podziwiany przeze mnie francuski lutnik Daniel Friederich stosuje to rozwięzanie od kilkudziesięciu lat i laminuje boki z dwóch warstw palisandru indyjskiego. Kontynuatorzy tzw. szkoły francuskiej od wewnętrznej strony laminuję łwierkiem lub cedrem m.in. Bertrand Ligier czy też Jean-Noel Rohe. Temat jest bardzo obszerny a jego ęšłródła są oczywiłcie w Hiszpanii.
Jeżeli naprawdę chcesz zbudowaę gitarę klasycznę proponuję rozwięzanie typu Torres/Hauser oraz zakup księżki Making Master Guitars Roya Courtnalla w której znajdziesz szczegółowe plany i opisy gitar kilku najwybitniejszych lutników.
pozdrawiam
Arek
Grubołci topu, boków i spodu
Moderator: poco
Re: Grubołci topu, boków i spodu
ciężko sobie gorszy wyobrazię;)Uupss - to bardzo zły pomysł czy tylko zły?
Czemu nie chcesz zrobię gitary tak - jak się ję robi od dawien dawna? Rozumiem innowacje i że lepsze jest wrogiem dobrego. Może jednak lepiej poznaę i przeęwiczyę to co dobre?
pozdrowienia
Piotr
Piotr
Re: Grubołci topu, boków i spodu
Ciekawy artykuł dotyczęcy grubołci elementów pudła gitary. link http://www.masterguitars.com/Article1.htm
Pozdrawiam Janek