Techniki łączenia drewna (dobieranie rodzajów do siebie)
Moderator: poco
W internecie natrafiłem się na opis jeszcze kilku gatunków drewna (żeby uzupełnię to, co napisał Zenek).
Lipa amerykałska, (baswood) - doskonała do ostrej muzyki, równomierne i pełne wybrzmiewanie, dęšłwięk dobrze zbalansowany, dobra współpraca zarówno z przetwornikami typu single
jak i humbucker.
Olcha - uniwersalne drewno o równym wybrzmiewaniu, zbalansowanym brzmieniu i umiarkowanym ataku.
Topola - głębokie niskie tony, równomierne wybrzmiewanie, miękkie łrodkowe częstotliwołci, bardzo lekka.
(ęšłĄródło: http://guitarnet.pl/artykul/korpus-gita ... rycznej/45 )
Lipa amerykałska, (baswood) - doskonała do ostrej muzyki, równomierne i pełne wybrzmiewanie, dęšłwięk dobrze zbalansowany, dobra współpraca zarówno z przetwornikami typu single
jak i humbucker.
Olcha - uniwersalne drewno o równym wybrzmiewaniu, zbalansowanym brzmieniu i umiarkowanym ataku.
Topola - głębokie niskie tony, równomierne wybrzmiewanie, miękkie łrodkowe częstotliwołci, bardzo lekka.
(ęšłĄródło: http://guitarnet.pl/artykul/korpus-gita ... rycznej/45 )
Witam
Ja tylko w kwestii olchy na gryf. Moim zdaniem olcha nadaje się na gryf, choę to może faktycznie niekonwencjonalne przeznaczenie tego drewna. W jednej z moich gitar wykonałem gryf w konstrukcji ntb właśnie z olchy, lecz przełożyłem ję innymi drewnami twardszymi - egzotykami. O efekcie brzmieniowym trudno mówię rozpatrujęc sam gryf ale w połęczeniu z jesionem na korpusie dało niesamowity charakter tej gitarze. Mam opinie jednego z muzyków na temat tej gitary, dołę szczegółowo opisane aspekty brzmieniowe. Pozwolicie że dam adres mojej nowej strony na której znajdziecie te opinie.
Reasumujęc - moim zdaniem olcha to ciekawy materiał na gryf ale chyba tylko wtedy gdy jest przełożona innymi drewnami. Trzeba by spróbowaę zrobię gryf z samej olchy żeby się przekonaę...
www.intaro.pl
Ja tylko w kwestii olchy na gryf. Moim zdaniem olcha nadaje się na gryf, choę to może faktycznie niekonwencjonalne przeznaczenie tego drewna. W jednej z moich gitar wykonałem gryf w konstrukcji ntb właśnie z olchy, lecz przełożyłem ję innymi drewnami twardszymi - egzotykami. O efekcie brzmieniowym trudno mówię rozpatrujęc sam gryf ale w połęczeniu z jesionem na korpusie dało niesamowity charakter tej gitarze. Mam opinie jednego z muzyków na temat tej gitary, dołę szczegółowo opisane aspekty brzmieniowe. Pozwolicie że dam adres mojej nowej strony na której znajdziecie te opinie.
Reasumujęc - moim zdaniem olcha to ciekawy materiał na gryf ale chyba tylko wtedy gdy jest przełożona innymi drewnami. Trzeba by spróbowaę zrobię gryf z samej olchy żeby się przekonaę...
www.intaro.pl
Palisander raczej bym odpułcił . Heban może daę fajny perkusyjny atak (byę może mniej składowych (zależy od matriału)i lepszy sustain . Napisz coś więcej jaki typ tej gitary ma byę , tzn bardziej w strone semi czy hollow . Czasem nawet i klon potrafi ciemniej zabrzmieę . łwierk to bardzo zacne drewno w gitarach typu archtop . W tychże ma bardzo dobre włałciwołci rezonansowe w całym zakresie . Ma sporo blasku i jest dołę "jaskrawym" drewnem , ale jednoczełnie dobrze słyszalne są podstawy i daje mocny "okręgły" ton . Natomiast w sztywniejszych konstrukcjach typu semihollow , gdzie stosowany jest blok centralny , może byę że rozjałni charakter reszty .. Ale wiedomo , co kto lubi.tetigon pisze:Dzięki trochę się dowiedziałem o brzmieniu i mam pytanie, obecnie zabieram się za zrobienie gitary typu jazz.... i myłlę i myłlę i nie mogę wyczaię jakę daę podstrunnice - palisander czy może heban - nie wiem co będzie lepiej brzmieę w takiej gitarze. Dodam że korpus będzie klonowy top łwierk gryf klon (tu myłlałem o przekładce z palisandrem ale zrezygnowałem).
Trochę się boję że uzyskam za jasne brzmienie ale chyba łwierk mi to wynagrodzi, no chyba że zaproponujecie coś innego - topu nie mam jeszcze kupionego. Chodzi o to żeby lekko przyciemnię ten klon.
Zaprojektowałem już główkę przerzuciłem na drewno, więc przydała by mi się szybka pomoc bo gryf już powoli wycinamaaa nie napisałem że będę 2 komory rezonansowe.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-09-06, 11:52
- Lokalizacja: Radom
Odłwieżę temat. Jakbym się nie wstrzelił, bo to mój pierwszy post oprócz przywitania, proszę przeniełę. Chciałbym zapytaę, z ilu elementów kleię dechę na korpus i z ilu na gryf. Chciałbym skleię od razu gryf ntb i bolt-on oraz 2 dechy na korpusy. Drewnem jest jesion, klej Rakoll D4. Czy 3 kawałki na gryf to nie za mało? Proszę o rady, na razie jestem na etapie selekcji jesionu (mam sporo wysuszonego). Chyba sposób klejenia słojami pod 90st jest poprawny? Załęczam rysunek
nie wiem czy poprawnie dodałem więc w razi coś http://chomikuj.pl/schmeichelq/Prywatne ... 951114.JPG
nie wiem czy poprawnie dodałem więc w razi coś http://chomikuj.pl/schmeichelq/Prywatne ... 951114.JPG
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-09-06, 11:52
- Lokalizacja: Radom
sorry już poprawiam
zapomniałem hehe http://chomikuj.pl/schmeichelq/Galeria tutaj jest

Obejrzałem ten chomik, ale taka klejonka do mnie nie przemawia w przypadku gitary lakierowanej transparentnie. Za dużo łęczeł, poziome i pionowe. Nie potrafię powiedzieę jaki rezultat akustyczny będzie z takiego rozwięzania, bo konstrukcyjnie , to można nawet z cienkich listewek skleię blok i wykonaę z niego gitarę. Na korpus będzie się nadawaę. Przeginajęc , to czemu nie robię z płyty wiórowej?
No , ale cel ułwięca łrodki i byę może wyjdzie Ci takie wiosło, że powali Gibsony. Tego Ci życzę. Decydujęc się na oględane rozwięzanie zawsze pamiętaj, że klej trzyma, gdzie go ni ma, czyli jak najcieniej kleju.Jeżeli do tego jeszcze ładnie kolorowy lakierek walniesz, to czapki z głów.Pozdrawiam,Ryszard

via vita curva est
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-09-06, 11:52
- Lokalizacja: Radom
Korpus skleiłem z 5 kawałków jesionu. Takie miałem możliwołci materiałowe i wyszło chyba nie tak strasznie, jak na poczętek zabawy w budowanie gitary
http://chomikuj.pl/schmeichelq/Galeria/ ... 9ty+korpus
