Kształt LP
Moderator: poco
Re: Kształt LP
Prawie kupiłem taki sam podgrzewacz jak Sebastian, ale w ostatniej chwili z ciekawołci kupiłem taki z pokrętłem.
Pomiędzy napisem 70 i 100 stopni na podgrzewaczu, można ustawię temperaturę wody pomiędzy 40 i 90 stopni.
Jak się klej podgrzeje do temperatury roboczej, to zaznaczyłem flamastrem ile trzeba cofnęę pokrętło, żeby temperatura nie rosła i nie spadała, przynajmniej przez jakił okres.
Muszę bardziej odpowiedni słoik znaleźć, bo termometr do mięsa ledwo kleju dosięga.
Na dnie położyłem naciętę na środku rurkę teflonowę, w ksztacie litery V, bo akurat miałem, żeby słoik z klejem nie stał na dnie.
Sprawdzałem czy pędzelek z plastikowymi włosami (bo mam taki) nie rozpułci się w temperaturze 80 stopni, i nic mu się nie stało.
Zrobiem dwa próbne klejenia. Za pierwszym razem klej w ogóle nie trzymał, bo niedokładnie dobrałem ilołę wody i kleju i był zbyt wodnisty, ale za drugim razem dobrze złapał.
Ten klej który wypłynęł ze spoiny, po paru godzinach był jeszcze gumowy, co mnie trochę zmartwiło, ale Dzieł póęšłniej zrobił się twardy. Mocno musiałem nożem naciskaę, żeby kawałek kleju usunęę.
Nie mogę złamaę tych dwóch sklejonych deseczek.
Ten klej który mam, zalecaję podgrzaę do 55-58 stopni, tzn nie wiecej niż 60, bo jak to piszę, kolagen się zniszczy.
Ja niechcęcy do 75 podgrzałem.
I tak pomyłlałem że jak w lato jest goręco, to klej może się zrobię trochę miększy a jak trussrod będzie trochę napięty, to czy może się staę, że wypchnie podstrunnicę do góry?
Bo tej klej zaczęł się rozpuszczaę trochę wczełniej niż w 50ciu stopniach.
Pomiędzy napisem 70 i 100 stopni na podgrzewaczu, można ustawię temperaturę wody pomiędzy 40 i 90 stopni.
Jak się klej podgrzeje do temperatury roboczej, to zaznaczyłem flamastrem ile trzeba cofnęę pokrętło, żeby temperatura nie rosła i nie spadała, przynajmniej przez jakił okres.
Muszę bardziej odpowiedni słoik znaleźć, bo termometr do mięsa ledwo kleju dosięga.
Na dnie położyłem naciętę na środku rurkę teflonowę, w ksztacie litery V, bo akurat miałem, żeby słoik z klejem nie stał na dnie.
Sprawdzałem czy pędzelek z plastikowymi włosami (bo mam taki) nie rozpułci się w temperaturze 80 stopni, i nic mu się nie stało.
Zrobiem dwa próbne klejenia. Za pierwszym razem klej w ogóle nie trzymał, bo niedokładnie dobrałem ilołę wody i kleju i był zbyt wodnisty, ale za drugim razem dobrze złapał.
Ten klej który wypłynęł ze spoiny, po paru godzinach był jeszcze gumowy, co mnie trochę zmartwiło, ale Dzieł póęšłniej zrobił się twardy. Mocno musiałem nożem naciskaę, żeby kawałek kleju usunęę.
Nie mogę złamaę tych dwóch sklejonych deseczek.
Ten klej który mam, zalecaję podgrzaę do 55-58 stopni, tzn nie wiecej niż 60, bo jak to piszę, kolagen się zniszczy.
Ja niechcęcy do 75 podgrzałem.
I tak pomyłlałem że jak w lato jest goręco, to klej może się zrobię trochę miększy a jak trussrod będzie trochę napięty, to czy może się staę, że wypchnie podstrunnicę do góry?
Bo tej klej zaczęł się rozpuszczaę trochę wczełniej niż w 50ciu stopniach.
- Waldzither9
- Posty: 1173
- Rejestracja: 2018-04-18, 23:05
Re: Kształt LP
Do rozklejenia konieczna woda/wilgoę.A klej stosuj na drewno i w pomieszczeniu powyżej 22stC
Pozdrawiam Andrzej
- SebastianL
- Posty: 751
- Rejestracja: 2020-06-16, 08:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kształt LP
Klej skórny nie mięknie pod wpływem ciepła. Nie obawiaj się upałów.
Co do długiego okresu, gdy klej był wilgotny, to w jakim otoczeniu kleisz? Masz sucho, wilgotno, ciepło, zimno?
Resztki kleju, o ile maję dostęp do powietrza, powinny zastygnęę w kilka godzin. Inaczej jest, gdy woda z kleju będzie miała ograniczone możliwołci parowania.
Inna sprawa. Nadmiar kleju zawsze powinno się usunęę. Można to zrobię mokrym pędzlem, lub zebraę klej wykałaczkę, gdy już stanie się glutowaty.
Co do długiego okresu, gdy klej był wilgotny, to w jakim otoczeniu kleisz? Masz sucho, wilgotno, ciepło, zimno?
Resztki kleju, o ile maję dostęp do powietrza, powinny zastygnęę w kilka godzin. Inaczej jest, gdy woda z kleju będzie miała ograniczone możliwołci parowania.
Inna sprawa. Nadmiar kleju zawsze powinno się usunęę. Można to zrobię mokrym pędzlem, lub zebraę klej wykałaczkę, gdy już stanie się glutowaty.
Re: Kształt LP
Dzięki.
To były tylko moje pierwsze próby klejenia.
Klej zrobiłem za rzadki za pierwszym razem.
Zanim Sebastian napisał proporcje w Gramach, użyłem proporcje StewMac'a według pojemnołci.
Ale ich klej był prawie sproszkowany a mój w granulkach, więc samego kleju nie było tyle samo i wyszedł za rzadki.
Tu wszędzie jest morze, więc i wilgoę jest większa. Temperatura może ze 21 stopni była.
Kleiłem też w kuchni, gdzie się gotuje różne rzeczy i robi kawę i herbatę.
Resztki kleju za spoinę specjalnie zostawiłem, żeby sprawdzię trwardołę kleju, przed próbę złamania spoiny.
Muszę trochę poeksperymentowaę zanim użyję go do przyklejenia podstrunnicy.
Tam gdzie klej kupiłem była taka instrukcja, ale wolę tę od Sebastiana, w gramach.
To były tylko moje pierwsze próby klejenia.
Klej zrobiłem za rzadki za pierwszym razem.
Zanim Sebastian napisał proporcje w Gramach, użyłem proporcje StewMac'a według pojemnołci.
Ale ich klej był prawie sproszkowany a mój w granulkach, więc samego kleju nie było tyle samo i wyszedł za rzadki.
Tu wszędzie jest morze, więc i wilgoę jest większa. Temperatura może ze 21 stopni była.
Kleiłem też w kuchni, gdzie się gotuje różne rzeczy i robi kawę i herbatę.
Resztki kleju za spoinę specjalnie zostawiłem, żeby sprawdzię trwardołę kleju, przed próbę złamania spoiny.
Muszę trochę poeksperymentowaę zanim użyję go do przyklejenia podstrunnicy.
Tam gdzie klej kupiłem była taka instrukcja, ale wolę tę od Sebastiana, w gramach.
Re: Kształt LP
Nie mogę nic znaleźć na ten temat i zdjęę słoi od tyłu też nie pokazuję.
Z której strony 2 częłciowej deski na body najlepiej będzie top klonowy przykleię.
Mam księżkę z dzieciłstwa w której jest kilka rysunków klejenia i paczenia się desek.
Nie A będzie najlepsze?
I jakim klejem byłcie przykleili top?
Czytałem, że Gibson używał jakiegoł kleju z którego bakelit się kiedyś robiło (phenol formaldehyde).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Fenoplasty
Moje jeszcze nieliczne próby z hide glue różnie wychodzę
Wylałem ciepły klej na papier do pieczenia. Miał pewnie ze 2-3 mm grubołci, to i najpierw powierzchnia wyschła a w środku był miękki.
Drugiego dnia jeszcze był miękki jak galareta i można go było wyginaę jak dętkę rowerowę, jak na zdjęciu.
Ale po tygodniu zrobił się sztywny i twardy jak kamieł i udało mi się go złamaę.
Chciałem też podstrunnicę nakleię, ale poczekam. Może jakił lepszy pomysł mi przyjdzie na kolejnołę działania.
Z której strony 2 częłciowej deski na body najlepiej będzie top klonowy przykleię.
Mam księżkę z dzieciłstwa w której jest kilka rysunków klejenia i paczenia się desek.
Nie A będzie najlepsze?
I jakim klejem byłcie przykleili top?
Czytałem, że Gibson używał jakiegoł kleju z którego bakelit się kiedyś robiło (phenol formaldehyde).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Fenoplasty
Moje jeszcze nieliczne próby z hide glue różnie wychodzę

Wylałem ciepły klej na papier do pieczenia. Miał pewnie ze 2-3 mm grubołci, to i najpierw powierzchnia wyschła a w środku był miękki.
Drugiego dnia jeszcze był miękki jak galareta i można go było wyginaę jak dętkę rowerowę, jak na zdjęciu.
Ale po tygodniu zrobił się sztywny i twardy jak kamieł i udało mi się go złamaę.
Chciałem też podstrunnicę nakleię, ale poczekam. Może jakił lepszy pomysł mi przyjdzie na kolejnołę działania.
Re: Kształt LP
Ja mniej więcej też na tym etapie z gryfem jestem. Podstrunnicę będę kleił po spasowaniu gryfu z korpusem. No ale u Ciebie CNC i dochodzę jeszcze inne kwestie jak widaę.
Re: Kształt LP
Miejsce styku tenon z szerszę częłcię gryfu masz wycięte pod kętem oczywiłcie? Podpytuję, bo nie widaę z fotek.
Re: Kształt LP
To szybko robisz
Jełli myłlisz o tych 4 stopniach, jak na zdjęciu, to nie zrobiłem.
Wcale nie jest tak łatwo, że się deskę kładzie pod maszynę cnc i gitara wychodzi
Oczywiłcie zależy za ile maszyna.
Myłlałem od poczętku żeby to ręcznie zrobię. Dużo drewna niby nie trzeba usunęę, ale nie można się pomylię .
Pewnie jakił test body najpierw zrobię w sklejce, to i będę mógł je użyę do zrobienia tych 4 stopni w gryfie.
Usunę tyle drewna z body, żeby gryf się zmiełcił razem z tę częłcię na kołcu gryfu do mocowania.
Parę dni temu obrabiałem deski kolonowe od spodu, żeby mogły płasko leżeę i frezowałem kant, żeby ładnie przylegały do siebie. Kupiłem też jakił czas temu takie łciski do tego celu, więc niedługo będę je sklejał, pewnie na czerwony Titebond.
Robiłem też wczoraj test rozmiaru dziurek. Frezarka ma luzy ok. 0,15mm i nie chce mi się tego cały czas ustawiaę,
więc otwór 12,7mm musiał byę 12,8mm. Powiększałem o 0,1mm do skutku. Zaczęłem od 12,6mm.
Nie mogę znaleźć odpowiedniego plastiku na wieczka na komorę z potencjometrami i na przełęcznik do wybierania przystawek. Z tego co czytałem w wielu wętkach na sieci, grubołc tego plastiku jest 2 - 2,5mm a głębokołę na nie w body 2,5 - 2,8 mm.
A metalowe wieczka na przełęcznik są 3mm grubołci.
Z 10 lat temu kupiłem duży arkusz 1,5mm grubołci czarnego na powierzchni i białego pod spodem plastiku. Skleiłem takie 2 na superglue i maję teraz 3mm grubołci. Może je użyję.
Pewnie wytnę 3,2mm na gębokołę i w razie czego podkładki będę używał pod ciełsze wieczka.
Bo moje wieczka maję kształt " Custom"
Zależy kto rysunek robił, wszystkie inaczej wyględaję. A ja jeden z tych rysunków obrysowałem.
Ciekaw jestem ile gitar Sebastian i PiotrCh zrobię, zanim ja tę skołczę

Jełli myłlisz o tych 4 stopniach, jak na zdjęciu, to nie zrobiłem.
Wcale nie jest tak łatwo, że się deskę kładzie pod maszynę cnc i gitara wychodzi

Oczywiłcie zależy za ile maszyna.
Myłlałem od poczętku żeby to ręcznie zrobię. Dużo drewna niby nie trzeba usunęę, ale nie można się pomylię .
Pewnie jakił test body najpierw zrobię w sklejce, to i będę mógł je użyę do zrobienia tych 4 stopni w gryfie.
Usunę tyle drewna z body, żeby gryf się zmiełcił razem z tę częłcię na kołcu gryfu do mocowania.
Parę dni temu obrabiałem deski kolonowe od spodu, żeby mogły płasko leżeę i frezowałem kant, żeby ładnie przylegały do siebie. Kupiłem też jakił czas temu takie łciski do tego celu, więc niedługo będę je sklejał, pewnie na czerwony Titebond.
Robiłem też wczoraj test rozmiaru dziurek. Frezarka ma luzy ok. 0,15mm i nie chce mi się tego cały czas ustawiaę,
więc otwór 12,7mm musiał byę 12,8mm. Powiększałem o 0,1mm do skutku. Zaczęłem od 12,6mm.
Nie mogę znaleźć odpowiedniego plastiku na wieczka na komorę z potencjometrami i na przełęcznik do wybierania przystawek. Z tego co czytałem w wielu wętkach na sieci, grubołc tego plastiku jest 2 - 2,5mm a głębokołę na nie w body 2,5 - 2,8 mm.
A metalowe wieczka na przełęcznik są 3mm grubołci.
Z 10 lat temu kupiłem duży arkusz 1,5mm grubołci czarnego na powierzchni i białego pod spodem plastiku. Skleiłem takie 2 na superglue i maję teraz 3mm grubołci. Może je użyję.
Pewnie wytnę 3,2mm na gębokołę i w razie czego podkładki będę używał pod ciełsze wieczka.
Bo moje wieczka maję kształt " Custom"

Zależy kto rysunek robił, wszystkie inaczej wyględaję. A ja jeden z tych rysunków obrysowałem.
Ciekaw jestem ile gitar Sebastian i PiotrCh zrobię, zanim ja tę skołczę

Ostatnio zmieniony 2022-05-13, 09:24 przez Kak, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kształt LP
Ja ten kęt ~4 stopnie zrobiłem przy użyciu takiej skrzynki, której jeden bok był przycięty pod tym kętem właśnie i po tej łciance jeęšłdził frez z łożyskiem. Oczywiłcie finalnie trzeba będzie ręcznie dopiełcię.
Re: Kształt LP
Dzięki .
Rzeczywiłcie widziałem gDzieł takę skrzynkę, ale dawno temu i zapomiałem o niej.
Myłlałem o zrobieniu tych 4 stopni dłutem. Tzn przyłożyę gryf do body i narysowaę kreskę ołówkiem.
Nie wiem czy się obędzie bez szablonów, bo wolał bym ich nie gromadzię.
Mam mało miejsca.
Od jakiegoł czasu widziałem że coś gDzieł z moimi wymiarami jest nie tak, na łęczeniu gryfu i body, ale nigdy nie miałem czasu obejrzeę dokładnie.
Dzisiaj to zrobiłem i się okazało, że sknociłem znowu.
Ten kant który powienien mieę 4 stopnie jest o 5mm za daleko w stronę główki...
Wydawało mi się że w miarę opanowałem wymiary gryfu jak leży poziomo i jak się go opułci o 4 stopnie - widok z góry, widok z boku i może coś jeszcze. Ale za bardzo na główce byłem skupiony.
Trzeba sztukowaę, trudno.
Przypomniało mi się że jakił czas temu widziałem, że szczęki łcisku stolarskiego w niektórych modelach można przekręcię, żeby rozpierały zamiast sciskaę. Mam zamiar wypróbowaę do sztukowania.
Kolejny Dzieł.
Jednak niepotrzebnie dosztukowałem...
Te brakujęce 5mm jest z tęd, że ten "tenon" w gryfie ma 105mm dugołci a wycięcie na tenon w body ma 110mm długołci.
Zrobiem tenon w gryfie niechcęcy na 110mm.
A kant body ma byę pod 16stym progiem.
Oczywiłcie mierzone według rysunku który autorzy przeskanowali i zrobili go w PDF, a ja jego rozmiary dopasowałem jak najlepiej się dało w osi X i Y. Może inne rysunki maję inne wymiary.
Mój rysunek, lub moje rysunki, a mam ich juęšłze 20, zrobiły się trochę skomplikowane
A ostatnie 5 rysunków nazywaję się " Wersja ostateczna, Wersja ostateczna 2, Wersja ostateczna 3, itp.
Sztukowanie do usunięcia, ale kołcówkę gryfu trzeba skrócię.
Rzeczywiłcie widziałem gDzieł takę skrzynkę, ale dawno temu i zapomiałem o niej.
Myłlałem o zrobieniu tych 4 stopni dłutem. Tzn przyłożyę gryf do body i narysowaę kreskę ołówkiem.
Nie wiem czy się obędzie bez szablonów, bo wolał bym ich nie gromadzię.
Mam mało miejsca.
Od jakiegoł czasu widziałem że coś gDzieł z moimi wymiarami jest nie tak, na łęczeniu gryfu i body, ale nigdy nie miałem czasu obejrzeę dokładnie.
Dzisiaj to zrobiłem i się okazało, że sknociłem znowu.
Ten kant który powienien mieę 4 stopnie jest o 5mm za daleko w stronę główki...
Wydawało mi się że w miarę opanowałem wymiary gryfu jak leży poziomo i jak się go opułci o 4 stopnie - widok z góry, widok z boku i może coś jeszcze. Ale za bardzo na główce byłem skupiony.
Trzeba sztukowaę, trudno.
Przypomniało mi się że jakił czas temu widziałem, że szczęki łcisku stolarskiego w niektórych modelach można przekręcię, żeby rozpierały zamiast sciskaę. Mam zamiar wypróbowaę do sztukowania.
Kolejny Dzieł.
Jednak niepotrzebnie dosztukowałem...
Te brakujęce 5mm jest z tęd, że ten "tenon" w gryfie ma 105mm dugołci a wycięcie na tenon w body ma 110mm długołci.
Zrobiem tenon w gryfie niechcęcy na 110mm.
A kant body ma byę pod 16stym progiem.
Oczywiłcie mierzone według rysunku który autorzy przeskanowali i zrobili go w PDF, a ja jego rozmiary dopasowałem jak najlepiej się dało w osi X i Y. Może inne rysunki maję inne wymiary.
Mój rysunek, lub moje rysunki, a mam ich juęšłze 20, zrobiły się trochę skomplikowane

A ostatnie 5 rysunków nazywaję się " Wersja ostateczna, Wersja ostateczna 2, Wersja ostateczna 3, itp.
Sztukowanie do usunięcia, ale kołcówkę gryfu trzeba skrócię.
Re: Kształt LP
Chciałem zrobię dwa wieczka z tego czarno-białego plastiku, ale kupiłem wczełniej dwie deseczki palisandrowe na główkę, a w jednej prawie na środku była dziurka na wylot 1mm łrednicy.
Więc zrobiłem z niej dwa wieczka. Podobaję mi się.
Napisałem na kartce moje inicjały moim charakterem pisma i zrobiłem z tego logo
Już miałem zamiar smarowaę to olejem wczoraj, ale zobaczyłem co ludzie o tym piszę i się okazuje że palisander ma olej w sobie i jak się to posmaruje olejem to może nie wsięknęę, nie zaschnęę i kleię się cały czas.
Co z tym zrobię? Chciałem całę gitarę Tru oil'em posmarowaę.
Ale pod olejem, oczywiłcie po próbach, chciałem barwnikami spróbowaę kolorki "zachodzęcego słołca" zrobię. Burst.
Barwniki z włoch, jak na zdjęciu. Chyba są do mieszania ze spirytusem. Napis "all'aloool czy alcool" to chyba był spirytus.
Na główkę też miałem przykleię palisander, ale jak gryf da się olejem smarowaę a palisander na główce nie, to nie za dobrze.
Sę jakieł inne ciemne drewna które da się olejem smarowaę?
Więc zrobiłem z niej dwa wieczka. Podobaję mi się.
Napisałem na kartce moje inicjały moim charakterem pisma i zrobiłem z tego logo

Już miałem zamiar smarowaę to olejem wczoraj, ale zobaczyłem co ludzie o tym piszę i się okazuje że palisander ma olej w sobie i jak się to posmaruje olejem to może nie wsięknęę, nie zaschnęę i kleię się cały czas.
Co z tym zrobię? Chciałem całę gitarę Tru oil'em posmarowaę.
Ale pod olejem, oczywiłcie po próbach, chciałem barwnikami spróbowaę kolorki "zachodzęcego słołca" zrobię. Burst.
Barwniki z włoch, jak na zdjęciu. Chyba są do mieszania ze spirytusem. Napis "all'aloool czy alcool" to chyba był spirytus.
Na główkę też miałem przykleię palisander, ale jak gryf da się olejem smarowaę a palisander na główce nie, to nie za dobrze.
Sę jakieł inne ciemne drewna które da się olejem smarowaę?
Re: Kształt LP
Truoil i danish oil na palisandrze wyschnę i stwardnieję jak na każdym innym drewnie, to są oleje wzbogacone o komponenty przyspieszajęce twardnienie. Zrób testy. Jesteł zdecydowany na olej?
Jak chcesz bursta zrobię bejcami na klonie falistym - to proponuję zrobię najpierw test na boku. łatwo narobię ciap, i efekt może Cię zmartwię. Wystarczy, że gDzieł klej podciekł w drewno i już bejca nie złapie. GDzieł za długo przytrzymasz i już plama. Rozważ 2 razy.
Jak chcesz bursta zrobię bejcami na klonie falistym - to proponuję zrobię najpierw test na boku. łatwo narobię ciap, i efekt może Cię zmartwię. Wystarczy, że gDzieł klej podciekł w drewno i już bejca nie złapie. GDzieł za długo przytrzymasz i już plama. Rozważ 2 razy.
pozdrowienia
Piotr
Piotr
Re: Kształt LP
Jak kiedyś pau ferro traktowałem truoilem (nakładka na główce i różne załlepki) to właśnie drewno bardzo kiepsko przyjmowało olej. Ostatecznie obrobiłem papierami do gradacji 3000, wełnę i samo bez oleju wyszło ok. Na palisandrze nie próbowałem.
Re: Kształt LP
Ideę truoila i danish oila nie jest wsiękanie w drewno, a film na powierzchni - w tym celu zostały zrobione.
pozdrowienia
Piotr
Piotr
Re: Kształt LP
Wyczytałem że można acetonem przetrzeę drewno i odtłułcię je trochę w ten sposób na powierzchni, więc tak zrobiłem wczoraj i posmarowałem Tru oil'em po godzinie. Pierwszy raz Tru oil używam.
Kawałkiem starego przełcieradła smarowałem, który zostawiłem żeby sprawdzaę stan wysychania i sztywnołci oleju.
Przed chwilę przetarłem papierem łciernym 1200 i posmarowałem jeszcze raz.
Do suszenia odstawiam na czubki wkreconych w deskę łrub.
Wyględa tak:
Wydawało mi się że najłatwiej by było olejem gitarę posmarowaę, bo to można wszędzie zrobię i nic nie jest potrzebne oprócz szmatki i papieru łciernego.
Dobra uwaga z tym wsiękniętym w drewno klejem. Sam to widziałem. Zrobiłem dawno temu kolumny głołnikowe ale nie skołczyłem ich i sprzedałem. A ten kto je kupił nie wyszlifował ich i lakier położył. Wszędzie zacieki kleju było widaę.
Klej się wylewa, może trochę z nim przesadziłem
Tobie PiotrCh fajnie wyszło politurę. Nie znam się na tym ale próbowałem z 8 lat temu.
Kupiłem 100 gram Shellaku w płatkach, jakił jasny i odwoskowany ( nawet nie wiem o co chodzi z tym woskiem) i wydaje mi się że politurowanie to głęboki temat.
Oględałem trochę filmów i czytałem, ale wolał bym staę z boku i zobaczyę jak ktoł dołwiadczony to robi.
Zalałem płatki shellaku 99,9 procentowym spirytusem. Jeszcze mam 90 gram płatków i zostało mi trochę spirytusu.
Wystarczy 90 gram na całę gitarę?
Nie bardzo mi wychodziło wtedy.
Raz się przecięgnie shellak po drewnie i zasycha od razu. Już się nie da poprawię.
A jak się nakłada po francusku i się w kółko kręci szmatkę, to już w ogóle się rozmazuje to co już prawie zdężyło zaschnęę.
Nie wiem o co w tym chodzi.
A jeszcze widziałem że parę kropelek oliwy ktoł kapał na gitarę, żeby się lepiej łlizgało - jak można oliwę dodawaę do czegoś co ma się przykleię do poprzedniej warstwy shellaku?
Mam dwie sklejki 30mm grubołci. Szkoda że nie 45mm i 15mm, to bym mógł prawdziwę próbe zrobienia body zrobię. Musiałem tylko odcięę kawałek góry i przykleię po bokach, żeby najszersze miejsce body się zmiełciło.
Ta sklejka to miał byę właśnie przód do kolumn głołmikowych ze zdjęcia wczełniej.
Jakoł tak miało wyględaę.
Ale jeszcze daleka droga do zrobienia testu body. Wymiary mi muszę najpierw pasowaę.
Kawałkiem starego przełcieradła smarowałem, który zostawiłem żeby sprawdzaę stan wysychania i sztywnołci oleju.
Przed chwilę przetarłem papierem łciernym 1200 i posmarowałem jeszcze raz.
Do suszenia odstawiam na czubki wkreconych w deskę łrub.
Wyględa tak:
Wydawało mi się że najłatwiej by było olejem gitarę posmarowaę, bo to można wszędzie zrobię i nic nie jest potrzebne oprócz szmatki i papieru łciernego.
Dobra uwaga z tym wsiękniętym w drewno klejem. Sam to widziałem. Zrobiłem dawno temu kolumny głołnikowe ale nie skołczyłem ich i sprzedałem. A ten kto je kupił nie wyszlifował ich i lakier położył. Wszędzie zacieki kleju było widaę.
Klej się wylewa, może trochę z nim przesadziłem

Tobie PiotrCh fajnie wyszło politurę. Nie znam się na tym ale próbowałem z 8 lat temu.
Kupiłem 100 gram Shellaku w płatkach, jakił jasny i odwoskowany ( nawet nie wiem o co chodzi z tym woskiem) i wydaje mi się że politurowanie to głęboki temat.
Oględałem trochę filmów i czytałem, ale wolał bym staę z boku i zobaczyę jak ktoł dołwiadczony to robi.
Zalałem płatki shellaku 99,9 procentowym spirytusem. Jeszcze mam 90 gram płatków i zostało mi trochę spirytusu.
Wystarczy 90 gram na całę gitarę?
Nie bardzo mi wychodziło wtedy.
Raz się przecięgnie shellak po drewnie i zasycha od razu. Już się nie da poprawię.
A jak się nakłada po francusku i się w kółko kręci szmatkę, to już w ogóle się rozmazuje to co już prawie zdężyło zaschnęę.
Nie wiem o co w tym chodzi.
A jeszcze widziałem że parę kropelek oliwy ktoł kapał na gitarę, żeby się lepiej łlizgało - jak można oliwę dodawaę do czegoś co ma się przykleię do poprzedniej warstwy shellaku?
Mam dwie sklejki 30mm grubołci. Szkoda że nie 45mm i 15mm, to bym mógł prawdziwę próbe zrobienia body zrobię. Musiałem tylko odcięę kawałek góry i przykleię po bokach, żeby najszersze miejsce body się zmiełciło.
Ta sklejka to miał byę właśnie przód do kolumn głołmikowych ze zdjęcia wczełniej.
Jakoł tak miało wyględaę.
Ale jeszcze daleka droga do zrobienia testu body. Wymiary mi muszę najpierw pasowaę.
Ostatnio zmieniony 2022-05-14, 11:01 przez Kak, łącznie zmieniany 1 raz.