Materiał na korpus i gryf można zakupię w poniższym sklepie. http://www.northridgehardwoods.com/Necks.htm http://www.northridgehardwoods.com/BodyBlanks.htm
+ przesyłka + cło + podatek
Nie warto eksperymentowaę z tanim i niesprawdzonym drzewem.
Jeżeli używamy drzewa i osprzętu najwyższej jakołci nie ma żadnych pułapek i niespodzianek.
Podstawowy problem to wysoki koszt dobrego materiału na gitarę i oryginalnego osprzętu. http://www.thomann.de/pl/search_dir.htm ... der&oa=pra
W jakim celu robię instrument jeżeli jest droższy od oryginału, czy warto ?
Uderzajęc w struny uzyskamy odpowiedz na powyższe pytanie.
A mina i opad szczeny gitarzysty plumkajęcego w swojego oryginalnego Fendera zmotywuje nas do dalszych prac.
PS
Logo zostało rozmyte przez użycie niewłałciwego rozpuszczalnika
patrzac na ceny w tym sklepie , zaczynam rozumiec dlaczego znikaja lasy tropikalne. Przeciez te ceny to morderstwo.
Honduran Mahogany Neck Blanks
4 x 3 x 30 Master Grade $95.25
Za taki sam kawalek Swietenii place (legalnie w sklepie) 7 dolarow a na czarnym rynku mozna taka deske kupic za 2,5 dolara. Ta przebitka jest nieslychana...
A tu jeszcze lepiej:
Body Blanks
Honduran Mahogany
1 3/4 x 18 x 24" One Piece $166.50
To jest chore!
commel pisze:
Wracajęc do jednego z moich pytał czy fender kiedykolwiek kleił podstrunnice z radiusem od strony klejonej ?
Jak najbardziej. Fender naklejal podstrunnice na zradiusowane gryfy. Tutaj fota:
O ja pier... .To sie człowiek całe zycie uczy . Ale powiedz mi jeszcze po co to było. Technologicznie upierdliwołę wielka, mechanicznie teoretycznie bardzo wzmacniai przeciwdziała naginaniu przez struny, ale czy jest to warte "zachodu" ?
Oszczednosc materialowa... palisander to drogi material , poza tym ciensza podstrunnica podobno zmienia brzmienie , dodaje wysokich.
Palisander Rio jest w tej chwili chyba najdrozszym popularnym materialem do budowy instrumentow na rynku. Zeby go sprzedac trzeba miec certyfikat CITES ...
Z Brazyli nie wolno go wywozic juz od 1968 roku. Rzecz zaszla tak daleko , ze przewozac przez granice gitare majaca czesci z rio palisandru nalezy miec certyfikat stwierdzajacy , ze drewno zostalo sciete przed 1992 rokiem (o ile sie nie myle co do daty ) , i w razie braku , masz baardzo powazne problemy , a na pewno nie maszu juz gitary.
Materiał na powyższę gitarę Fendera kosztuję 150$ może 200$ cena kołcowa 5555 Euro to nie jest morderstwo.
W porównaniu do Fendera trzeba na materiał i częłci zainwestowaę prawie całę sumę - gdzie tu logika ?? I jeszcze okazuje się iż gitara jest
2 razy za droga.
W Polsce kubik jesion-a można kupię za 500-1000 zł
Wyjdzie z tego 120 korpusów w teorii - za darmo takiego materiału bym nie chciał na korpus do gitary
PS
Fender naklejał podstrunnice na płasko i z radiusem, Zenek umieścił zdjęcie kilka postów wczełniej.
To że jest to Chiłska strona nie ma żadnego znaczenia.
Po drugie to co jest na zdjęciu ma się nijak do towaru który otrzymujesz.
Takie gitary w Polsce najlepiej schodzę i nikogo nie interesuje że to podróbka - liczy się cena !!
Za pickupy i mostek tremolo 57/62 do mojej gitary trzeba daę więcej niż 1200zł !!
Ja mowie o przebitkach jakie istnieja na rynku swiatowym. W Republice Dominikanskiej , gdzie mieszkam , moge dostac najlepszy mahon Swietenia na swiecie (Honduran Mahogany wspomniane w linku sprzedawcy wyzej) o regularniejszym rysunku sloi niz na fotach u NothRidge Hartwoods i wysuszonego do poziomu 7% . Cena w uSA lub Europie zabija. Tlumaczy sie to ochrona srodowiska , a po tej stronie granicy gotuje sie tym drewnem w paleniskach. Sam kiedys dostalem kloc zielonego hebanu (zadkie drewno pod ochrona) bo byly wlasciciel by go wyrzucil , wyszly z tego chyba trzy gryfy ... Tu na zdjeciu to ten po lewej:
Ten moj post to tylko taka mala dygresja na maginesie. Jak sie czlowiek temu przyglada to dochodzi do wniosku , ze jest czasami cenowo nabijany w butelke.
Zgadzam się z Tobę w 100% ale w butelkę jesteł nabijany również w wielu innych sytuacjach i to znacznie na większę kasą.
Zazdroszczę Ci jednego że "pływasz" w takich super materiałach na gitarę
Gryf z hebanu a podstrunnica ?? Ten rodzaj hebanu zapewne jest mniej sztywny niż zwykły używany na podstrunnice.
Ostatnio zmieniony 2011-12-04, 21:43 przez MMM, łącznie zmieniany 1 raz.
Podstrunnica to membrillo , rowniez tutejsze twarde drewno. Trzeba je jednak lakierowac bo strasznie absorbuje brud. Zielony heban to wolne tlumaczenie z hiszpanskiego "Ebano Verde" , naturalnie to drewno nie jest spokrewnione z afrykanskim hebanem w zaden sposob...
Commel,napisałem wczełniej co jest przyczynę łukowatej krawędzi szlifowania widocznej na górnej stronie podstrunnicy w widoku z góry i to nie zależy od wprawy czy też tego że szlif jest jakimł beczkowatym przyrzędem. Walce szlifujęce są cylindryczne. Patrzęc z boku będzie linia prosta, z góry zawsze łuk. Poza tym nikt nie zarzuca Ci niestosownołci czy stosownołci zachowania kolejnołci operacji więc nie wiem dlaczego się obruszasz. cyt ".Po za tym czy ja czegoś nie rozumiem ale zazwyczaj obrabia się główkę, po przyklejeniu podstrunnicy, czy to cos złego ? To jest niezgodne ze sztukę ? " To jest wybór wykonawcy , jego możliwołci i metod wykonawczych.
Rozważania dotyczęce cen i tak nie zmienię tego, że jeżeli będzie istniał rynek kolekcjonerski, to zblazowani i zakręceni bogacze będę nakręcaę spiralę cen. Podobnie ma się sprawa na rynku Dzieł sztuki. To nie rzeczywista wartołę i jakieł specjalne włałciwołci narzucaję cenę, ale my sami tworzęc mity i akceptujęc taki stan rzeczy. Wykorzystuję to ci, którzy chcę zarobię duże pieniędze najmniejszym nakładem sił i łrodków. Oczywiłcie nie pozostaje to bez wpływu na ceny nowych instrumentów znanych marek, bo tam siedzę armie ludzi, którzy kreuję wizerunek firmy i swoim działaniem , nazwiskiem, marketingiem-wykorzystujęc nazwiska sławnych muzyków grajęcych na tychże legitymuję jej wysokołę. Nie dotyczy to tylko niewielkiej częłci bardzo dobrych instrumentów smyczkowych / nie mówięc o Amatich, stradivariusach/ i gitar, ale niestety tych "pudlanych" . O "deskach" nie wspominam, bo to nie top cenowy.
Proponował bym przeniełę dysputy na powyższy temat do innego działu, bo to off-topem pachnieę zaczyna, a tutaj w Galerii niech mówię wytwory naszych forumowiczów. To jest ciekawsze, bo bliższe życia. Ten, kogo będzie staę na kupno drogiego , markowego sprzętu nie będzie zawracał sobie głowy naszym forum.
Skoro robimy w większołci kopie, to czerpmy radołę tworzenia i dzielmy się uwagami na naszym podwórku.
Wcale nie jest powiedziane, że którył z nas nie zbuduje gitary o unikalnych włałciwołciach i to nie koniecznie używajęc materiałów z najwyższej półki. Pozdrawiam, Ryszard
Nie obruszam sie tylko pytam, bo widze ze macie czasami takie "purytałskie" (prosze bez urazy) podejłcie do lutnictwa, a ja czysto intuicyjne, podparte jedynie czytaniem i doswiadczeniem z własnej pracy. Nigdy natomiast nie zastanawiałem sie nad niektórymi aspektami na co tutaj czasami zwracacie uwagę, a co mnie zwyczajnie dziwi.
To nie jest purytanizm, chociaż tak to się oględa z zewnętrz, ale respektowanie zasad i "procedur" wypracowanych przez poprzedników przez bardzo wiele lat. Nie zmienia to jednak faktu, że każdy może budowaę swoje wiosełka tak, jak uważa, a jeżeli odbiega to od przyjętych reguł, to wystarczy zwyczajnie podaę czym się kierujemy, że robimy niejako "po swojemu". Każda droga prowadzi wprawdzie do celu, ale dlaczego właśnie tę, a nie inna podężamy wymaga wyjałnienia. Powodem takiego ujęcia tematu jest to, że nie wszyscy forumowicze maję takie jak Ty doświadczenie i czytajęc Twoje posty może nie rozumieę o co chodzi, skoro gdzie indziej piszę , że powinno byę inaczej. To nie jest forum lutników, a forum lutnicze. Lutnicy z wykształcenia i zakręceni pomagaję innym w realizowaniu ich pasji służęc radę i pomocę. Pozdrawiam i myłlę, że teraz będę/dzie zrozumiałe dlaczego tak się odnoszę do tematu.Ryszard
Próbka dzwiękowa gitary.
Kanał lewy i prawy nagrywane różnymi mikrofonami.
kolejnołę
1. NECK
2. N+M PARALLEL
3. MIDLE
4. M+B PARALLEL
5. BRIDGE
6. N+B+M SERIES
7. M+N SERIES
8. B+M SERIES + NECK PARALLEL
9. B+M SERIES
10. M+M+N PARALEL
11 N+B+M SERIES
12 M+N SERIES
13 B+M SERIES + NECK PARALLEL
14 B+M SERIES
15 M+M+N PARALEL
Pięę ostatnich próbek inne ustawienie gałek na wzmacniaczu
Ostatnio zmieniony 2011-12-17, 19:58 przez MMM, łącznie zmieniany 1 raz.
Albo mój pecet jest coś nie teges, albo coś się porobiło z trełcię. Po pierwsze u mnie nie ma w połcie skorowidzu z numerami 1-15, OOOO pojawiło się, a pokazuje się dopiero po wciłnięciu odpowiedęšł, po drugie primo po kliknięciu na głołnik uruchamia się wrzuta z trełciami "dozwolone od lat 18-tu". Nie mam zamiaru szukaę czegoś w niczym, a byłem zainteresowany odsłuchem gitar/y/. Popraw proszę lub wyrzucę to do kosza i potraktuję jako ostrzeżenie. Jeżeli to chochlik, to ok, ale jeżeli działanie z premedytacja, to zmieł forum. Moje poczucie humoru nie miełci się w tych proponowanych klimatach, a zaręczam, że jestem niezłym jajusem.Pozdrawiam, Ryszard