
Moja Basia
Moderator: poco
Może i to forum nie tętni życiem jak inne fora traktujęce o wszystkim i o niczym, ale dla mnie kompletnego laika w dziedzinie lutnictwa jest skarbnicę wiedzy.
Dyskusje są jak najbardziej wskazane, ale kłótnie już nie koniecznie.
A co do usuwania postów, jeżeli nie są na temat to jak najbardziej powinny trafię do kosza, z resztę ostatnie kilka postów z moim włęcznie powinny byę chyba wydzielone i trafię do off-topu, to taka moja dygresja
P.S.
A i tak jestem od was starszy :twisted:
Dyskusje są jak najbardziej wskazane, ale kłótnie już nie koniecznie.
A co do usuwania postów, jeżeli nie są na temat to jak najbardziej powinny trafię do kosza, z resztę ostatnie kilka postów z moim włęcznie powinny byę chyba wydzielone i trafię do off-topu, to taka moja dygresja

P.S.
A i tak jestem od was starszy :twisted:
A według mnie powinny bezwzględnie zostaę. Takie wyrażanie opinii może komuł posłużyę, choęby w kierowaniu się gustami. a swoja drogę nie mylmy dyskusji z kłótnię, jeżeli ktoł to za takę uważa. Chciałem tu też powiedzieę, że bardzo dziękuję tym wszystkim mistrzom którzy w sposób wręcz nie wypowiedziany przybliżyli mi sekrety sztuki lutniczej.
Jeszcze w kwestii formalnej... Ocena (o ile to mozna ocena nazwac) typu :
Mi sie nie podoba , nie wnosi wiele .Nie rozmawiamy tu o gustach tylko o sprawach konstrukcyjnych. Patrzac na wioslo Jazzgotta widze bass sklejony z wielu kawalkow roznych drewien , co juz stawia budowniczemu stopien bdb za odwage i probe podejscia do nielatwego problemu laczenia drewna , do tego konstrukcja ntb... Rzecz staje sie wiec o nastepny poziom trudniejsza , a szacunek dla konstruktora rosnie. O ile wiem nie jest to 50-te wioslo strugane przez niego , wiec stosowanie tego samego kryterium oceny dla tego instrumentu jak dla Alembica mija sie z celem. Kazdy z nas , naturalnie chce sklecic cos co bedzie naprawde dobre ale "gaszenie" wystawianego w temacie "Galeria" basu tekstem jak wyzej , nie przynosi nikomu pozytku i nie wnosi niczego konstruktywnego. Mozna np. napisac w stylu :
Uklad przetwornikow taki jak w przedstawianym wiosle mi nie odpowiada , gryfowy palec jest za bardzo przesuniety w kierunku szyjki... Lub , mostek taki jak zastosowal Jazzgott nie wydaje mi sie dobry bo nie ma mozliwosci ustawienia dokladnej menzury dla kazdej struny z osobna.
Trzeba jednak brac pod uwage preferencje budowniczego , ktory byc moze zastosowal nietypowy uklad pickow bo interesuje go wlasnie nietypowe brzmienie , mostek zas jest taki a nie inny bo sound drewnianej konstrukcji jest tym czego szuka.
Mi sie nie podoba , nie wnosi wiele .Nie rozmawiamy tu o gustach tylko o sprawach konstrukcyjnych. Patrzac na wioslo Jazzgotta widze bass sklejony z wielu kawalkow roznych drewien , co juz stawia budowniczemu stopien bdb za odwage i probe podejscia do nielatwego problemu laczenia drewna , do tego konstrukcja ntb... Rzecz staje sie wiec o nastepny poziom trudniejsza , a szacunek dla konstruktora rosnie. O ile wiem nie jest to 50-te wioslo strugane przez niego , wiec stosowanie tego samego kryterium oceny dla tego instrumentu jak dla Alembica mija sie z celem. Kazdy z nas , naturalnie chce sklecic cos co bedzie naprawde dobre ale "gaszenie" wystawianego w temacie "Galeria" basu tekstem jak wyzej , nie przynosi nikomu pozytku i nie wnosi niczego konstruktywnego. Mozna np. napisac w stylu :
Uklad przetwornikow taki jak w przedstawianym wiosle mi nie odpowiada , gryfowy palec jest za bardzo przesuniety w kierunku szyjki... Lub , mostek taki jak zastosowal Jazzgott nie wydaje mi sie dobry bo nie ma mozliwosci ustawienia dokladnej menzury dla kazdej struny z osobna.
Trzeba jednak brac pod uwage preferencje budowniczego , ktory byc moze zastosowal nietypowy uklad pickow bo interesuje go wlasnie nietypowe brzmienie , mostek zas jest taki a nie inny bo sound drewnianej konstrukcji jest tym czego szuka.
... no tak nasz niezastępiony tyrciusz znowu trysnęł swę elokwencję... nie będę jednak odnosił się do jego słów, bo uważam że nie warto (czego też dowód miałem w mailach, które do mnie pisał). Poza tym on ma chyba swoję definicje forum, jako jego moderator...
Zenku, ktoł pisze "podoba mi sie lub nie" i takie są posty... bo może tyrciusz pousuwał te, które mu się nie podobały, z istotnymi informacjami tak jak to było w moim przypadku. Pogadaj z nim to może forum bedzie lepiej wyględaę...
a ty o najmędrzejszy tyrciuszu może pokażesz jakieł swoje Dzieło, bo w każdym temacie tej galerii jest pełno twoich wywdów a jeszcze nic nie pokazałeł...
sory za lekkę złołliwołę, której wcale nie kryje ale szlag mnie trafia na takie coś... jak chcecie to możecie mnie za to zbanowaę.
pozdrawiam użytkowników
Zenku, ktoł pisze "podoba mi sie lub nie" i takie są posty... bo może tyrciusz pousuwał te, które mu się nie podobały, z istotnymi informacjami tak jak to było w moim przypadku. Pogadaj z nim to może forum bedzie lepiej wyględaę...
a ty o najmędrzejszy tyrciuszu może pokażesz jakieł swoje Dzieło, bo w każdym temacie tej galerii jest pełno twoich wywdów a jeszcze nic nie pokazałeł...
sory za lekkę złołliwołę, której wcale nie kryje ale szlag mnie trafia na takie coś... jak chcecie to możecie mnie za to zbanowaę.
pozdrawiam użytkowników
... o proszę chciałem napisaę posta pod tym co napisał tyrciusz a się okazuje że już na następnej stronie jestem... co to znaczy? czyż nie to, że jak się troche emocji i kontrowersji pojawi a może nawet, jak niektórzy twierdzę kłótni to forum zaczyna żyę?!!! Tak powinno byę chyba, jest fajnie i nie nudno, jasne może i niekiedy w tym przypadku nie na temat, ale myłlę że do tego nasza społecznołę forumowa musi się dotrzeę jeszcze...
a teraz na temat, choę niestety mogę tę "basie" rozpatrywęę tylko pod względem tego jak ję ja widzę. Otóż jestem z zawodu stolarzem, z wykształcenia technologiem drewna i wiem co nieco o tym. Klejenie drewna Zenku nie jest jakimł wielkim wyzwaniem, wierz mi. No może dla kogoł kto tego nigdy nie robił to tak ale z tego co widaę na zdjęciach tego basu, drewno jest poklejone w miare dobrze więc musiał to robię fachowieę - nie wiem czy kolega autor tej gitary sam to robił czy jakił stolarz mu to zrobił. W każdym razi z technicznego i technologicznego punktu widzenia to żaden wyczyn pokleię drewno. Co do pomysłu poklejenia drewna to znowu...gust, o którym się nie dyskutuje... mi wizualnie to się nibardzo podoba. Wielki za to szacunek dla wykonawcy tego basu za konstrukcję ntb, wiem że nie jest prosto z tym tematem, bo już to przerabiałem. Podsumowujęc - z mojej strony nic nadzwyczajnego w tej gitarze nie widzę i tyle. może nadzwyczjnie jest jej posłuchaę i o to w sumie powinno najbardziej chodzię, chociaż nie wiem jaki może byę efekt brzmieniowy po połęczeniu tylu gatunków drewna i to w tak węskich elementach. Jednakże uważam iż kolega Jazzgot odniósł duży sukces na tym forum, ponieważ chyba jego gitarka spowodowała dyskusje i ożywiła forum...
gratuluje
a teraz na temat, choę niestety mogę tę "basie" rozpatrywęę tylko pod względem tego jak ję ja widzę. Otóż jestem z zawodu stolarzem, z wykształcenia technologiem drewna i wiem co nieco o tym. Klejenie drewna Zenku nie jest jakimł wielkim wyzwaniem, wierz mi. No może dla kogoł kto tego nigdy nie robił to tak ale z tego co widaę na zdjęciach tego basu, drewno jest poklejone w miare dobrze więc musiał to robię fachowieę - nie wiem czy kolega autor tej gitary sam to robił czy jakił stolarz mu to zrobił. W każdym razi z technicznego i technologicznego punktu widzenia to żaden wyczyn pokleię drewno. Co do pomysłu poklejenia drewna to znowu...gust, o którym się nie dyskutuje... mi wizualnie to się nibardzo podoba. Wielki za to szacunek dla wykonawcy tego basu za konstrukcję ntb, wiem że nie jest prosto z tym tematem, bo już to przerabiałem. Podsumowujęc - z mojej strony nic nadzwyczajnego w tej gitarze nie widzę i tyle. może nadzwyczjnie jest jej posłuchaę i o to w sumie powinno najbardziej chodzię, chociaż nie wiem jaki może byę efekt brzmieniowy po połęczeniu tylu gatunków drewna i to w tak węskich elementach. Jednakże uważam iż kolega Jazzgot odniósł duży sukces na tym forum, ponieważ chyba jego gitarka spowodowała dyskusje i ożywiła forum...
gratuluje

drogi intaro
właśnie pokazałeł swój największy zapała n forum
gdybył przeględał forum to znalazł był moja prace która jest prawie gotowa i pokazuje poszczególne elementy mojej pracy. fakt udzielam się w każdym temacie bo chce przekazaę trochę wiedzy ty natomiast nie robisz w tym kierunku nic proszęc tylko o opinie na temat twojej pracy. widzisz jak ktoł cie zapytał na temat wykonywania ilustracji na korpusie za pomocę forniru odpowiedziałeł ze to sztuka i bardzo trudna(lutnictwo tez nie jest łatwe a jednak są osoby które się tym interesuję i które konstruuję.ja nie będę się reklamował i nie będę w każdym temacie pisał ,, zobaczcie mój instrument,, sorry ale jak ktoł będzie się interesował akustycznym brzmieniem to tam zaględnie jełli nie to nie. dlatego chodzi mi o czystołę na forum. jak to Zenek napisał piszemy tu o konstrukcjach i technice nie tylko o opiniach. Choę galerie można na to przeznaczyę 



żal mi cie tyrciusz, już nie wypowiadaj się lepiej w odpowiedziach na moje posty, ja cie znam mędralo z innej strony (w prywatnych mailach pokazałeł coś za jeden), daj se spokój. co do intarsji to na prołbę Zenka opisałem wszystko co można. Poprostu nie da się wiecej pisaę, trzeba spróbowaę. Ja jestem praktykiem a nie teoretykiem tak jak ty. Nie udzielam się we wszystkich tematach, tylko w takich na jakich się znam. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. proszę cię rób swoje, ja będę robił swoje i nie wchodęšłmy sobie w drogę, tym bardziej że nasze drogi zdecydowanie się różnię! a jeżeli ktoł będzie chciał jakiejł mojej porady to znajdzie droge do mnie, nie musze się wywnętrzniaę wszędzie gdzie ktoł zapoda temat, tak jak ty... zastanów się nad tym i nie załmiecaj już tego tmatu, panie "moderatorze"...
przepraszam wszystkich użytkowników za te smęty ale kolega tyrciusz wyraęšłnie ma jakił kompleks lub problem ze sobę
przepraszam wszystkich użytkowników za te smęty ale kolega tyrciusz wyraęšłnie ma jakił kompleks lub problem ze sobę

No to nie za bardzo o to idzie ... Samo klejenie jako czynnosc wymaga starannosci i dobrych narzedzi. Mi chodzilo bardziej o takaprobe dobrania drewna aby uzyskac efekt brzmieniowy o jaki chodzilo. Nawet jezeli za pierwszym razem nie wyjdzie zbiera sie cenne doswiadczenie.intaro pisze: Klejenie drewna Zenku nie jest jakimł wielkim wyzwaniem, wierz mi. No może dla kogoł kto tego nigdy nie robił to tak ale z tego co widaę na zdjęciach tego basu, drewno jest poklejone w miare dobrze więc musiał to robię fachowieę
ojej zerkam na forum po małej przerwie i co wiedzę.... buuu
co do martwego forum - są tu dwie osoby Zenek_Spawacz, Tyrciusz które się najbardziej udzielaję, jak mogę i tylko dzięki nim wiem co wiem - dzięki im za to, więc proszę ich nie krytykowaę, a konkretnie Tyrciusza.
a co z resztę hmmm pewnie to tak jak ze mnę mało wiem, jestem dosłownym laikiem, zero doświadczenia i wyszkolenia w tym kierunku - a forum jak pisano wyżej specyficzne a lutnictwo (nawet klejenie) nie jest proste chyba że się jest stolarzem jak intaro to luz, ale ja nie jestem dlatego szacun dla autora tej basi
A tak nawiasem jest to chyba najbardziej żywe forum lutnicze....
Z drugiej strony nie rozumiem dlaczego nie można napisaę że komuł się projekt mało podoba, jełli nie jest wulgarny itd.. niech se piszę
Więc prołba - WYLUZUJMY
i zajmijmy się już specyfikę tego forum, dużo z nas posiada jakęł wiedzę i wierzę że będziemy sobie pomagaę na tyle na ile będziemy potrafili.
co do martwego forum - są tu dwie osoby Zenek_Spawacz, Tyrciusz które się najbardziej udzielaję, jak mogę i tylko dzięki nim wiem co wiem - dzięki im za to, więc proszę ich nie krytykowaę, a konkretnie Tyrciusza.
a co z resztę hmmm pewnie to tak jak ze mnę mało wiem, jestem dosłownym laikiem, zero doświadczenia i wyszkolenia w tym kierunku - a forum jak pisano wyżej specyficzne a lutnictwo (nawet klejenie) nie jest proste chyba że się jest stolarzem jak intaro to luz, ale ja nie jestem dlatego szacun dla autora tej basi

Z drugiej strony nie rozumiem dlaczego nie można napisaę że komuł się projekt mało podoba, jełli nie jest wulgarny itd.. niech se piszę
Więc prołba - WYLUZUJMY

Ostatnio zmieniony 2009-11-03, 15:07 przez tetigon, łącznie zmieniany 1 raz.
no tak tak, oczywiłcie że klejenie drewna wymaga starannołci, trzeba dobrze przygotowaę klejone powierzchnie, przede wszystkim dobrze zestrugaę, by dobrze dolegały do siebie, były równe. Do tego potrzeba strugarki/wyrówniarki lub grubołciówki. To jasne, że pod tym względem klejenie też wymaga dokładnołci. Masz racje Zenku. Natomiast jełli chodzi o brzmienie to właśnie zastanawiam się co można uzyskaę z takiego zestawu jaki zaserwował sobie Jazzgott w tym basie. Nie ma tam wyraęšłnie przeważajęcego gatunku drewna, który mógłby nadawaę charakter brzmienia, więc tym bardziej ciekawy jestem tego. Jest tam mahoł, padouk i dęb, jełli dobrze pamiętam. Mahoł to raczej takie cięższe brzmienie, dęb brzmieniowo chyba nie ma wielkiego znaczenia a padouk - nie wiem... No mieszanka niekonwencjonalna, poza tym to troche zbyt dużo elementów i spoin klejowych, i to moim zdaniem może mieę niestety negatywny wpływ na brzmienie. Choę może przez to charakter dęšłwięku i włęsciwołci tego instrumentu będę niepowtarzalne i oryginalne...
Ostatnio zmieniony 2009-11-03, 15:24 przez intaro, łącznie zmieniany 1 raz.
intaro jesteł stolarzem z tego co piszesz, a stolarka różni się od lutnictwa ważnymi szczegółami... więc nie dziwota że możesz nie czaię brzmienia wynikajęce ze specyfiki drewna i jego łęczenia...
Użył takiego drewna jakiego użył (może tylko takie miał), służ mu radę żeby w przyszłołci mógł zrobię lesze wiosło, o brzmieniu takim jakiego szuka - bo zaczynam mieę odczucie że tylko jesteł zdolny do krytyki!!
A co klejenia jeszcze napisze że tu nie chodzi tylko o starannołę ale sprawę dobrania kleju, samo klejenie - chodzi mi o ułożenie słoi (kleię na przemian czy lepiej nie) - to były niektóre pytania które mnie nurtowały
Użył takiego drewna jakiego użył (może tylko takie miał), służ mu radę żeby w przyszłołci mógł zrobię lesze wiosło, o brzmieniu takim jakiego szuka - bo zaczynam mieę odczucie że tylko jesteł zdolny do krytyki!!
A co klejenia jeszcze napisze że tu nie chodzi tylko o starannołę ale sprawę dobrania kleju, samo klejenie - chodzi mi o ułożenie słoi (kleię na przemian czy lepiej nie) - to były niektóre pytania które mnie nurtowały
Boże... tetigon sam napisałeł żeby wyluzowaę więc prosze cię... ja nie krytykuję tu Jazzgota, jesli już to tylko wyrażam swoję opinię o tym co widzę. nie podoba mi się to co uczynił tej gitarce i to wszystko. Tak jestem stolarzem i mam dołwadczenie i wiedze na temat różnych rzeczy z tym zwięzanych i jest mi o wiele łatwiej z tym robię to, co my wszyscy tu próbujemy. w kołcu nikt z nas nie jest wykształconym lutnikiem a tylko amatorami!!! jełli ktoł chce fachowej wiedzy z zakresu obróbki drewna to proszę pytaę, rozpoczynaę wętki ja też chętnie przekaże zainteresowanym wiedzę. Ja z kolei odnoszę wrażenie, że to jakał grupka wzajemnej adoracji się tu utworzyła i nie można wypowiedzieę się negatywnie o jej członkach, by nie mieę za chwile tekstu w stylu: "ty to tylko krytykowaę potrafisz"!!! szkoda...
a teraz skoro twoim zdaniem jako stolarz nie czaję brzmienia ze specyfiki drewna i jego połęczenia to poprostu ołwieę mnie i wytłumacz jełli wiesz, co można uzyskaę łęczęc te a nie inne gatunki drewna w taki a nie inny sposób. oczywiłcie na powyższym przykładzie, bo to mnie w tym momencie najbardziej frapuje.
dziękuję i pozdrawiam
a teraz skoro twoim zdaniem jako stolarz nie czaję brzmienia ze specyfiki drewna i jego połęczenia to poprostu ołwieę mnie i wytłumacz jełli wiesz, co można uzyskaę łęczęc te a nie inne gatunki drewna w taki a nie inny sposób. oczywiłcie na powyższym przykładzie, bo to mnie w tym momencie najbardziej frapuje.
dziękuję i pozdrawiam
oki luzuje... i jestem również za krytykę dlatego jak pisałem wyżej sam się dziwię dlaczego nie można napisaę że coś się komuł nie podoba, co do Twojego pytania cóż nie umiem na nie odpowiedzieę - to chyba tylko potrafi bardzo dołwiadczony lutnik i tylko o to mi chodziło. Nie chcę negowaę Twojej wiedzy bo sam się zachwycałem Twoim Dziełem tutaj i zachwycam wcięż - tak z innej beczki mógłbył daę próbki brzmienia, naprawdę jestem ciekaw jak to brzmi.
intaro ok nie wchodęšłmy sobie w drogę . tylko kwestia dlaczego nie napiszesz na forum jak się do mnie odnosiłeł? twoje teksty na prv łwiadczyły o twojej kulturze i wychowaniu . i to ty się pokazałeł na całej lini.
jak już pisałem nie jestem tylko teoretykiem ale gdybył łledził na bieżęco inne posty wiedział był i widział przede wszystkim ,niestety ciebie interesuje tylko i wyłęczne czubek własnego nosa. Fakt może przedstawianych prac jest przeze mnie mało ale udzieliłem paru wskazówek które może w małym stopniu komuł pomogły. nie wypowiadam się w każdym temacie tylko w tych w których mam jakieł doświadczenie czy choęby teorie.
spoko nie chcecie nie będę się odzywał.
jak już pisałem nie jestem tylko teoretykiem ale gdybył łledził na bieżęco inne posty wiedział był i widział przede wszystkim ,niestety ciebie interesuje tylko i wyłęczne czubek własnego nosa. Fakt może przedstawianych prac jest przeze mnie mało ale udzieliłem paru wskazówek które może w małym stopniu komuł pomogły. nie wypowiadam się w każdym temacie tylko w tych w których mam jakieł doświadczenie czy choęby teorie.
spoko nie chcecie nie będę się odzywał.