Headache Telecaster
Moderator: Jan
Elegancko wyszedł twój tele. Super robota. Mam parę pytał co do twojej gitary. Drewno jesionowe oraz klon na gryf masz z 8strun.pl? Jakim lakierem masz wykołczonę gitarę? Binding z jakiego materiału oraz jakę grubołę? Pytam ponieważ chce zrobię tele w kolorze naturalnym i nie wiem co zastosowaę na wykończenie aby się fajnie błyszczało. Gereralnie chciałbym aby wyględał tak http://www.fender.com/en-PL/series/amer ... d-natural/ oczywiłcie plus binding.
Ostatnio zmieniony 2013-02-23, 20:53 przez skiper01, łącznie zmieniany 1 raz.
Tego ci dokładnie nie powiem. Ja nie malowałem. Wiem,ze był podkład pod lakier jakił zakrywajęcy pory i chyba ze 2-3 warstwy lakieru, ale dokładnie nie wiem.michau25 pisze:To może jeszcze pytanie co do lakierowania. Ile warstw? I czy pory w drewnie były wypełnione tylko za pomocę tego lakieru?
Z 8strun mam tylko drewno na korpus. Można tam zadzwonię, żeby ci dobrali ładne słoje.
Gryf to drewno skombinowane od znajomego.
Jakbył czytał relację z budowy to tam wszystko jest napisane. Lakier poliuretan (niestety)
binding ABS 2mm. Ja się wzorowałem poczętkowo na TYM MODELU
Udało mi się "ożywię" jednak aparat w zwięzku z czym postanowiłem cyknęę jeszcze kilka lepszych mam nadzieję fotek.
Ostatnio zmieniony 2013-03-12, 11:11 przez Piniu, łącznie zmieniany 2 razy.
Włałnie sobie przysiadłem, odpaliłem analogowy wskazówkowy stroik i na spokojnie jeszcze raz wyregulowałem wszystko i zaczęłem sobie sprawdzaę strojenia na wszystkich progach i te wilki. Więc nie jest chyba tak ęšłle. Bałem się,ze z tym mostkiem nie uda się wyregulowaę dobrze menzury przez co nie będzie wszędzie dobrze stroię. Idealnie nie jest tylko na strunach G czyli łrodkowy wózek siodełka. Tu jest lekki rozjazd, bo jak struna D ma dobrze to g ma gorzej i odwrotnie. Wiem,ze można lekko pod katem wózek ustawię i to właśnie zrobiłem. Na szczęłcie na tych strunach tylko w wysokich pozycjach mam niełcisłołę strojenia rzędu 2 centy czyli dla zwykłego chłopa chyba niesłyszalnepalisander pisze:Ważna jest konstrukcja pod wzgledem lutniczo- konstrukcyjnym i oczywiłcie wizualnym. Jesli drewno ładnie ,,dzwoni" , gryf poprawnie reaguje na regulacje prętem oraz przekazuje drgania na deske, wszystko na sucho gra dobrze, a struna E-6 oraz G-3 nie maja wilków ... to znaczy, że gitara jest ok. No i oczywiłcie strój instrumentu ... czyli dokładnołę wykonania tego co bardzo ważne dla walorów muzyczno-akustycznych. ..

- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
Jełli rozbieżnołę jest rzędu 2 procent to spoko.... Dobrze było by też po nastrojeniu sprawdzię jeszcze oktawy na strunach w odpowiednich pozycjach na gryfie..... czyli struna E-6 ze strunę D-4 w układzie oktawy itd. analogicznie z kolejnymi strunami. Kolejny krok to sprawdzenie gitary w stroju DADGHE ....
Co do wilków ... sprawa jest w elektrykach mocno skomplikowana. Ja już mam zboczenie na tym punkcie i przyznaję się do tego otwarcie.... Sprawdęšłpo prostu grajęc na sucho czy np. sruna E-^ czy jakał inna z basowych ... nie jest zbyt głucha i sznurkowa w stosunku do innych. Ale tylko na sucho.... nie pod wzmacniaczem. Czasem nawet pusta struna potrafi byę dużo cichsza i tępaw brzmieniu na sucho niż inne.... Często w elektrykach jest to włłnie E-6 bo niskie częstotliwołci grzęznę w drewnie i nie zachodzi rezonans....
G-3 z urzędu będzie graę inaczej bo jest inny interwał stroju.... No i menzura tej struny w stosunku do innych powinna byę wydłużona nieco żeby złaę oktawę na 12 progu.... Tak an poczętek ....
Co do wilków ... sprawa jest w elektrykach mocno skomplikowana. Ja już mam zboczenie na tym punkcie i przyznaję się do tego otwarcie.... Sprawdęšłpo prostu grajęc na sucho czy np. sruna E-^ czy jakał inna z basowych ... nie jest zbyt głucha i sznurkowa w stosunku do innych. Ale tylko na sucho.... nie pod wzmacniaczem. Czasem nawet pusta struna potrafi byę dużo cichsza i tępaw brzmieniu na sucho niż inne.... Często w elektrykach jest to włłnie E-6 bo niskie częstotliwołci grzęznę w drewnie i nie zachodzi rezonans....
G-3 z urzędu będzie graę inaczej bo jest inny interwał stroju.... No i menzura tej struny w stosunku do innych powinna byę wydłużona nieco żeby złaę oktawę na 12 progu.... Tak an poczętek ....

podstawa to dokĹadnoĹÄ
Ja bardzo dużo gram "na sucho" bo lubię, bo słyszę czasem więcej nieczystołci aniżeli na wzmacniaczu. GDzieł na jakims forum mieliłmy nawet temat o tym. Oktawki jeszcze sprawdzę - nie wpadłem na to. W drop D już grałem i fajnie było, ale strój sprawdze 
Włałnie wczoraj rozmyłlałem z kolegę nad strunę G3. Dlaczego nie robimy gitar z ta strunę dłuższę? Tak aby znikły te wszystkie kłopoty? Fakt,że by się inaczej trochę łapało co nie co ale można by się przyzwyczaię.

Włałnie wczoraj rozmyłlałem z kolegę nad strunę G3. Dlaczego nie robimy gitar z ta strunę dłuższę? Tak aby znikły te wszystkie kłopoty? Fakt,że by się inaczej trochę łapało co nie co ale można by się przyzwyczaię.
- palisander
- Posty: 1003
- Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
- Lokalizacja: Polska
Piniu.... ale jełli chodzi o strunę G-3 to jest kwestia raptem 3 lub 4 mm w stosunku do innych... Z flażoletów i oktaw na 12 progu wszystko wyjdzie samo.... Jak już tam będzie graę jedziesz pozycje oktaw po gryfie .... na strunach. Jełli jest lipa... to znaczy albo gry nie ma osi... albo progi lipnie nacięte lub zakoronowane.... Oczywiscie mówię tu o rozbieżnołciach takich w granicach 10 procent.... W zasadzie przyjmuje się, że od 2 do 4 procent uchodzi ..... i mało kto to słyszy. No ale trzeba dężyę do tego żeby gitara stroiła w punkt.... 

podstawa to dokĹadnoĹÄ