Les Paul Goldtop 1952
Moderator: poco
Bardzo jestem ciekaw jak kolega kibic uzyska ten kolor w nitro.
Toż napisali:
"Color
The top of the Les Paul Tribute 1952 comes in a classically beautiful Gold finish, just as Lesâ?? first Les Paul Model guitars did. The rim, back and neck showcase the beautiful grain patterns of Grade A mahogany and are treated to many coats of high-gloss lacquer. This lacquer accentuates the beautiful wood grain patterns of the mahogany body and protects its maple top.
Surface Texture
The 90-sheen lacquer finish gives the Les Paul Tribute 1952 a sleek surface thatâ??s smooth to the touch.
Process
The Les Paul Tribute 1952 gets it finish by hand in a process that demands several coats and many hours. Unlike many other manufacturers who settle for a polyurethane finish, Gibson opts for a nitrocellulose finish that will encourage the natural vibration of the instrument for a purer tone. In addition, a nitro finish is very porous and actually gets thinner over time. That way your guitarâ??s wood can breathe and age beautifully."
Co jeszcze mnie ciekawi to wejłcie gryfu
Chyba, że jak i drewno - lakier w tym wypadku kolega potraktuje umownie.
ęšłĽyczę powodzenia i pozdrawiam
Toż napisali:
"Color
The top of the Les Paul Tribute 1952 comes in a classically beautiful Gold finish, just as Lesâ?? first Les Paul Model guitars did. The rim, back and neck showcase the beautiful grain patterns of Grade A mahogany and are treated to many coats of high-gloss lacquer. This lacquer accentuates the beautiful wood grain patterns of the mahogany body and protects its maple top.
Surface Texture
The 90-sheen lacquer finish gives the Les Paul Tribute 1952 a sleek surface thatâ??s smooth to the touch.
Process
The Les Paul Tribute 1952 gets it finish by hand in a process that demands several coats and many hours. Unlike many other manufacturers who settle for a polyurethane finish, Gibson opts for a nitrocellulose finish that will encourage the natural vibration of the instrument for a purer tone. In addition, a nitro finish is very porous and actually gets thinner over time. That way your guitarâ??s wood can breathe and age beautifully."
Co jeszcze mnie ciekawi to wejłcie gryfu
Chyba, że jak i drewno - lakier w tym wypadku kolega potraktuje umownie.
ęšłĽyczę powodzenia i pozdrawiam
Czy kolega ma jakieł zastrzeżenia do wejłcia gryfu w mojej gitarze?popik10 pisze: Co jeszcze mnie ciekawi to wejłcie gryfu
[img]http://www2.gibson.com/Images/Products/ ... &width=760]Obrazek[/img]
Chyba, że jak i drewno - lakier w tym wypadku kolega potraktuje umownie.
Głównie chodzi mi o pasowanie gryfu i gniazda, robiłem to w firebirdzie i było to do pewnego stopnia kłopotliwe dla mnie, dla tego ciekawy jestem jak koledze uda się to spasowaę. Ponieważ podstrunnica w zasadzie klejona jest do klonowego topu, zatem i wpust gryfowy musi mieę odpowiednio dobranę głębokołę aby nigdzie nie powstawały szczeliny klejowe.
W mojej opinii żeby to zrobię dobrze powinno się zrobię odpowiednie szablony zarówno dla gniazda jak i trzpienia. Poza tym należy pamiętaę o kęcie wejłcia gryfu wiec i nachylenie łcianki przylegajęcej do korpusu musi byę odpowiednie.
Generalnie - trudne połęczenie, więc jestem ciekaw...
Pozdrawiam
W mojej opinii żeby to zrobię dobrze powinno się zrobię odpowiednie szablony zarówno dla gniazda jak i trzpienia. Poza tym należy pamiętaę o kęcie wejłcia gryfu wiec i nachylenie łcianki przylegajęcej do korpusu musi byę odpowiednie.
Generalnie - trudne połęczenie, więc jestem ciekaw...
Pozdrawiam
- KrzysiekGl
- Posty: 107
- Rejestracja: 2014-06-17, 19:48
- Lokalizacja: GĹogĂłw
- KrzysiekGl
- Posty: 107
- Rejestracja: 2014-06-17, 19:48
- Lokalizacja: GĹogĂłw
Jak zamierzasz wykołczyę tył korpusu?
W stanach praktycznie do mahoniu używaję tzw. Grain filler'a, czyli pasty na bazie wody, która wypełnia pory i jednoczełnie barwi drewno. Potem tylko lakier nitro i polerowanie.
Gołę wykonuje refinish instrumentów:
W stanach praktycznie do mahoniu używaję tzw. Grain filler'a, czyli pasty na bazie wody, która wypełnia pory i jednoczełnie barwi drewno. Potem tylko lakier nitro i polerowanie.
Gołę wykonuje refinish instrumentów:
Ostatnio zmieniony 2014-08-28, 18:02 przez KrzysiekGl, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem czy mamy na myłli ten sam "efekt". To łcięcie wychodzi w sumie "przy okazji". Powierzchnia, na której mocowane są potencjometry jest mniej więcej pod kętem takim jak top.. czyli w pewnym momencie trzeba wyfrezowaę dno komory na elektronikę po skosie. I właśnie przy okazji łcina się kawałki łcianek.kibic pisze: Scięte boki kieszeni na elektronikę. Zrobiłem to choę za cholerę nie wiem po co?!? Ktoł wie dlaczego Gibson to robi?

T.
Tył korpusu w Les Paulach z 1952 roku nie był barwiony. Jedynie był lakierowany bezbarwnym (niektóre z custom shopów były malowane jak top na złoty).KrzysiekGl pisze:Jak zamierzasz wykołczyę tył korpusu?
Więc włałciwie planowałem użyę bezbarwnego wypełniacza porów choę taki wypełniacz w kolorze Mahoniu też mógłby się przedaę. Wiesz może gdzie można taki kupię?
molu pisze:To łcięcie wychodzi w sumie "przy okazji". Powierzchnia, na której mocowane są potencjometry jest mniej więcej pod kętem takim jak top.. czyli w pewnym momencie trzeba wyfrezowaę dno komory na elektronikę po skosie. I właśnie przy okazji łcina się kawałki łcianek.








Jak sądzisz otwory na potencjometry powinny byę wiercone pod kętem czy prostopadle ?