Bas menzura 30" - dywagacje
Moderator: poco
Bas menzura 30" - dywagacje
Zgłosił się do mnie "mały" kolega basista.
Z pytaniem czy by mu nie wykonaę wiosełka - zmniejszonego Jazz Bassa.
Chodzi tu o menzurę 30", przy okazji mógł bym zrobię drugi dla córki która już męczy od jakiegoł czasu. Pytanko tylko czy macie jakieł doświadczenia z ta menzurę. Jak zmienia się dęšłwięk w wypadku tej 30" w stosunku do standardu 34"?
Czy w ogóle warto robię coś takiego czy nie zostaę i przekonaę człowieka do 34"?
Sam nie wiem nie mam doświadczenia
Pozdrawiam
Z pytaniem czy by mu nie wykonaę wiosełka - zmniejszonego Jazz Bassa.
Chodzi tu o menzurę 30", przy okazji mógł bym zrobię drugi dla córki która już męczy od jakiegoł czasu. Pytanko tylko czy macie jakieł doświadczenia z ta menzurę. Jak zmienia się dęšłwięk w wypadku tej 30" w stosunku do standardu 34"?
Czy w ogóle warto robię coś takiego czy nie zostaę i przekonaę człowieka do 34"?
Sam nie wiem nie mam doświadczenia
Pozdrawiam
Popiku, narysuj sobie na kartce to co ci wychodzi z posiadanych gotowych elementów i samo Ci wyjdzie co potrzeba. Jako mostu możesz użyę pojedynczych mostków pod struny, a wtedy możesz zrobię sobie rozstaw jaki chcesz. Zobacz tez w moim połcie n/t mostków do basów może coś znajdziesz. Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Standartowy rozstaw strun w gitarze basowej czterostrunowej to 19 mm (srodek struny do strodka struny). W piecistrunowcach przyjelo sie uzywanie rozstawu 17mm a czasami niektorzy robia szersze jak w czworce aby ulatwic przejscie z instrumentu na instrument.
Najmniejszy mi znany ustawialny rozstaw strun posiada mostek Wilkinsona -15mm . Do kupienia w niemczech w www.rockinger.com
Przetworniki mozna uzyc z klingami zamiast tych z polepieces.
Najmniejszy mi znany ustawialny rozstaw strun posiada mostek Wilkinsona -15mm . Do kupienia w niemczech w www.rockinger.com
Przetworniki mozna uzyc z klingami zamiast tych z polepieces.
Jako fan gitar marki Defil chciałbym wrzucię 3 grosze.