GOTHIC - hand crafted & inlaid guitar

Miejsce na zdjęcia i opisy zbudowanych instrumentów

Moderator: Jan

intaro
Posty: 100
Rejestracja: 2009-08-04, 13:12
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

GOTHIC - hand crafted & inlaid guitar

Nieprzeczytany post autor: intaro »

Witam, przedstawiam mój nowy instrument!
Inspirację do powstania tego instrumentu była gitara z serii Regius naszej rodzimej firmy lutniczej Mayones. Moja Gitara nie jest wiernę kopię Regiusa a tylko zbliżonę wyględem moję wersję. Chciałem posiadaę choę podobnę gitarę... Gitara "GOTHIC", bo takę nazwę jej nadałem, jest instrumentem do bezkompromisowego, ciężkiego grania. Ma poteżny przetwornik - najpotężniejszy z pasywnych pickupów w tej klasie tego sprzętu! Rockfield FAT ASS nadaje naprawde ciężkiego i mocnego brzmienia oraz sporego "wygaru". Dzięki swej konstrukcji i drewnie z jakiego został zbudowany, instrument ten ma także niezły sustain i łpiewne brzmienie... przynajmniej moim skromnym zdaniem. Dla moich potrzeb i umiejętnołci - jest extra!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

SPCYFIKACJA:

konstrukcja: neck-thru-body
korpus: jesion - profilowany tył; orzech amerykałski - intarsjowany top
menzura: 25,50"; 647,70mm
gryf: siedmioczęłciowy - olcha/klon/mahoł/jatoba; pręt regulacyjny
podstrunnica: drewno ipe; binding; 24 progi; małe kropki
mostek: stały - czarny; string-thru-body
przetwornik: pasywny humbucker Rockfield "FAT ASS" / rozłęczanie cewek w pot. VOL
klucze: blokowane JIN HO model: Schaller - czarne
wykończenie: mat z widocznymi słojami i strukturę drewna

Zdjęcia na razie tylko takie, ze słabego aparatu ale poprawie to albo dam linki do lepszych fotek.

I jeszcze zgodnie z prołbę Zenka S :-) kilka informacji na temat intarsji:
Otóż temat jest szeroki i trzeba naprawde lat pracy by się tego nauczyę na tyle by móc to pokazaę innym ;-). W skrócie:
Intarsja to sztuka zdobnicza polegajęca na układaniu różnych obrazów z naturalnych, drewnianych fornirów i wprawianiu ich w... inne drewno. Ta metoda była stosowana w zdobieniu mebli i innych elementów wyposażenia wnętrz. To było jednak dawno temu, gdyż teraz tej sztuki się już nie stosuje w meblach ani raczej nigdzie indziej. Czasami w instrumentach drewnianych, mistrzowskich jak np. skrzypce. Sę jednak jeszcze na łwiecie ludzie, którzy cenię sobie to rękoDzieło a obrazy wykonywane tę technikę oraz zdobione nię meble stylizowane osięgaję nie raz zawrotne ceny. Lecz coraz mniej jest ludzi, którzy potrafię wykonywaę zdobienia intarsję. Moja przygoda z tę sztukę zaczęła się jakieł 17 lat temu ( o kurcze jaki ja już jestem stary ;-)). Uczyłem się wtedy w jakiejł stolarsko-meblarskiej szkole i ojciec mojego dobrego kumpla - znany swarzędzki stolarz i twórca intarsji oraz mój nauczyciel technologii drewna zarazili mnie tę sztukę. Zaczęłem próbowaę - najpierw sam a póęšłniej pod okiem jednego z nich a potem znowu sam już. I udało się - potrafie to robię i mam ten zmysł he he. Przez wiele lat nie potrafiłem tego wykorzystaę ale teraz chyba w kołcu trafiłem w swoję działkę...
To tyle...
Zenek_Spawacz

Nieprzeczytany post autor: Zenek_Spawacz »

Pieekne wioslo !
To musi rzeczywiscie miec niesamowite miecho....
Widac postep i juz czlowiek nie moze doczekac sie nastepnego instrumentu. Ciekaw jestem co to bedzie.
Dobra intarsja to wielka sztuka. Ja powoli przymierzam sie do inkrustacji. Narazie zbieram material.
felix0
Posty: 160
Rejestracja: 2009-01-28, 15:40
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: felix0 »

Pięęęęęęęęęęęęęęęękna
Tak tak Powiedział szpak.
http://qooni.mooo.com/siodemka/
Mielcar
Posty: 23
Rejestracja: 2009-07-20, 16:44

Nieprzeczytany post autor: Mielcar »

Ale klimat! Cudo, jeszcze to drewno na topie.. :D
Zuk
Posty: 20
Rejestracja: 2009-08-17, 14:11

Nieprzeczytany post autor: Zuk »

naprawdę pełen podziw.

jeszcze lepiej by było gdyby to była siódemka :D ale to już moje bardziej osobiste odczucie.

jest łwietna.

Pozdrawiam
intaro
Posty: 100
Rejestracja: 2009-08-04, 13:12
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: intaro »

Dzięki wszystkim za przychylne komentarze. Pozdrawiam :-)
tetigon
Posty: 80
Rejestracja: 2009-08-04, 18:01
Lokalizacja: Pozna

Nieprzeczytany post autor: tetigon »

pięknie wiosło!!! :D
intaro
Posty: 100
Rejestracja: 2009-08-04, 13:12
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: intaro »

Poniżej próbki dęšłwiękowe gitary GOTHIC

Gothic clean

Gothic distortion

Aby poznaę pełnię walorów brzmieniowych najlepiej odsłuchaę na "normalnych" głołnikach a nie komputerowych. :-)


NIESTETY PRę?BKI DęšłĄWIęKOWE JUęšłĽ NIE DZIAłAJę... coś CIE CHYBA NA SERWERZE WYWALIłO... POSTARAM SIę TO NAPRAWIC
Ostatnio zmieniony 2010-05-04, 09:11 przez intaro, łącznie zmieniany 1 raz.
nieryey
Posty: 117
Rejestracja: 2009-04-13, 10:04
Lokalizacja: Bukowno

Nieprzeczytany post autor: nieryey »

No gitara super :D A słuchaj, to drewno na topie to jakiej grubołci? I jak je kleiłeł? Za pomocę jakiejł prasy? I jak wykołczyłeł korpus? Czyste drewno, czy jakił lakier albo cuł? :)
Bite my shiny metal ass!
intaro
Posty: 100
Rejestracja: 2009-08-04, 13:12
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: intaro »

drewno na topie to fornir czyli od 0,6 do chyba 1,2 mm grubołci, bo powyżej tej grubołci to już nie fornir tylko obłóg byłby :-). do korpusu przyklejona została w całołci przygotowana wczełniej formatka z tego forniru i z intarsję. klej jaki użyłem tym razem to klej skórny a technika wykonawcza to po stolarsku zwane "rajbowanie" czyli nałożenie pędzlem rozgrzanego kleju, nałożenie fornirowej formatki i usuwanie nadmiaru kleju przy jednoczesnym rozprasowywaniu nałożonego forniru. robi się to za pomocę odpowiedno przygotowanego drewnianego klocka energicznymi ruchami po nałożonym fornirze tak aby usunęę spod niego cały niepotrzebny nadmiar i powietrze. klej dołę szybko więże i dla tego nie potrzeba dociskaę w prasie. poza tym po umiejętnym "rajbowaniu" pomiędzy fornirem (topem) a deskę (korpusem) powstaje bardzo cieniutka spoina klejowa, co nie jest bez znaczenia.
gitara jest wykołczona trzema warstwami lakieru nitrocelulozowego, matowego - 2 razy pędzlem i kołcowo natryskiem. miało byę surowo, z widocznymi porami drewna.
Kris
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-05, 21:46
Lokalizacja: Stok Lacki k. Siedlec

Nieprzeczytany post autor: Kris »

A z czego bindingi? Niedługo przymierzam się do robienia gryfu mojego tele i chętnie bym sobie takie zrobił :P
intaro
Posty: 100
Rejestracja: 2009-08-04, 13:12
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: intaro »

binding na gryfie zrobiony jest z meblarskiej tałmy pcv = 1 mm, do wykałczania krawędzi płyt laminowanych. Niektórzy robię to z plastikowych listewek do płytek albo tnę rure pcv na paski :-))
Awatar użytkownika
palisander
Posty: 1003
Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
Lokalizacja: Polska

Nieprzeczytany post autor: palisander »

Najprostszy sposób na zrobienie niezbyt skomplikowanego bindingu to pojechanie do któregoł z marketów i zakup np. kętownika lub innej kształtki z pcv. Z reguły są w kolorach czarnym i białym. Ich łcianka ma od 1mm do 1,5 mm. Zmierz dokładnie jaka jest i pozwoli Ci to okrełlię na jakę głębokołę podfrezowaę kant materiały pod binding. Trzeba dokładnie docięę tałmy z zakupinych kształtowników pcv o żędanej szerokołci. Zawsze z ok. 0,5 mm tolerancję w ,,górę" w stosunku do dokładnie zmierzonego wpustu w drewnie pod binding. Możesz złożyę ze sobę naprzemian kolor czarny-biały-czerny lub odwrotnie. jełli poszczególne tałmy maję grubołę 1,5 mm to razy 3 daje Ci 4,5 mm. Wpust pod binding wyfrezuj więc o np. 0,5 mm płytszy i niższy. Pamiętaj, że ma on dwa wymiary i oba trzeba braę pod uwagę. Potem już tylko przymiarka ,, na sucho" , odpowiednie przycięcie na wstępnę długołę, przygotowanie tałmy, kleju, łcierki, nożyczek, nożyka i co tam jeszcze potrzeba. Jełli zdecydowałeł się na warstwowy binding z pcv o różnych kolorach ( np. biało-czarny) najlepszy będzie zwykły klej do PCV. Np. firmy DRAGON. Jest przezroczysty i dobrze trzyma z drewnem. Trzeba tylko zachowaę należytę czystołę przy klejeniu i nie pobrudzię zbytnio drewna klejem. Zaoszczędzi Ci to sporo czasu przy czyszczeniu. Najlepiej jednak przed cała operację zabezpieczyę sobie element lub cały instument dobrę papierowę tałmę do oklejania. Tałmy bindingu w czasie klejenia dociskasz i unieruchamiasz też tałmę. Dokładnie i dołę mocno. ęšłĽadnych szpar i bylejakołci bo będzie potem widaę wszystko. Na sucho wszystko dokładnie sprawdęšłi spasuj zanim zabierzesz się za klejenie. Po upływie 24 godzin zrywasz tałmy i szlifujesz wszystko dokładnie. Bardzo dokładnie.... Na kołcu wata stalowa 4x0 i finiszujesz w wielkim stylu. Politurka czy co tam Ci wygodniej... i gotowe. To najprostszy sposób i materiał do bindingu. Jak się zrobi z głowę daje też naprawdę fajny efekt wizualny. Powodzenia.
podstawa to dokładność
Kris
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-05, 21:46
Lokalizacja: Stok Lacki k. Siedlec

Nieprzeczytany post autor: Kris »

Dzięki napewno wypróbuje :D
ODPOWIEDZ