Lakier alkidowo-uretanowy

Czyli chemia w lutnictwie.

Moderator: poco

Bryza

Lakier alkidowo-uretanowy

Nieprzeczytany post autor: Bryza »

Zajmuję się gitarę Defil Julia 2 (jakby ktoł nie przeczytał mojego przywitania ;) ). Była w opłakanym stanie, więc zdarłem lakier z zamiarem położenia nowego wraz ze zmianę koloru. Gitarę zajmuję się od w sumie roku (głównie sobie leży bo czasu brak).
W wakacje na gołe drewno położyłem lakierobejcę w kolorze palisandru i przykryłem jednę cieniutełkę warstwę lakieru alkidowo-uretanowego. Jak go kupowałem to sprzedawca zarzekał się że ktoł już od niego malował takim lakierem gitarę i sobie chwalił. Przeczesałem całe forum i niestety nic nie znalazłem na ten temat. Stęd nasuwa się pytanie, czy wykołczyę gitarę tym lakierem czy znowu zedrzeę wszystko i malowaę nitrem. Dodam że jest to moje pierwsze malowanie gitary i nie mam za dużego zaplecza technicznego.

PS. wczełniej malowałem takim samym lakierem (tylko że półmat stare meble kowalskiego i wyszło całkiem ładnie przy niewielu warstwach).
Awatar użytkownika
PiotrCh

Re: Lakier alkidowo-uretanowy

Nieprzeczytany post autor: PiotrCh »

ale ta lakierobejca... no nie wiem sam:( Na forum jest opisanych kilka technik barwienia i lakierowania gitar zarówno desek jak i pudeł - może wybierzesz któręł z nich?
pozdrowienia
Piotr
Bryza

Na razie jestem zbyt biedny żeby zmieniaę koncepcję. Pomaluję jak zaczęłem, pewnie zmienię w przyszłołc, jal będę miał trochę większe doświadczenie i zaplecze techniczne
Awatar użytkownika
PiotrCh

To nie tak:-) nie ma tu żadnej zależnołci z zasobnołcię portfela. Poukładaj sobie w głowie technologię. Nie masz warsztatu, pracujesz w pokoju z małym dzieckiem i żonę ? Dostosuj technologię do cichej i niesmrodzęcej:-) masz całe spektrumrozwięzał tanich i dobrych od dajęcych się polerowaę olejów (truoil) po politurę:-) odpicuj tego defila ale nie lakierobejcę:-( pamiętaj,że ideał to wiele cieniutkich warstw szlifowanych międzywarstwowo.
pozdrowienia
Piotr
Bryza