Jak podkrełlią rysunek drewna
Moderator: poco
Jak podkrełlię rysunek drewna
Mam pytanie do was, w jaki sposób podkrełlię rysunek słojów na jesionie . Przymierzam się do lakierowania korpusu z jesionu lakierem nitro , ale chciałbym przed malowaniem podkrełlię delikatnierysunek słojów. Widziałem na YOU TUBE ,że najwpierw gołciu pomalował korpus bejcę , a po wyschnięciu delikatnie ję przeszlifował następnie tamponem nanosił coś , co mi przypominało jakił olej . Niestety nie mam pojęcia co to było .
Koledze chodzi chyba o ten sam film, co mi:
http://www.youtube.com/watch?v=yG8-EjnjaJA
Ta prezentacja zainspirowała mnie do podobnego postępienia ze swoję przyszłę gitarę. Czy ktoł może opisaę jakimi specyfikami ten lutnik nakrapia korpus? Najpierw, jak słusznie zauważył pawel, bejcuje on korpus (czarnę, czy w jakimł innym odcieniu bejcę?)(chyba przynajmniej dwukrotnie, ponieważ jest on w całołci nię pokryty), następnie szlifuje papierem łciernym o bardzo wysokiej gradacji (poda ktoł przykładowę granulację?), aż większołę ciemnego koloru znika i zostaję uwidocznione słoje. No i następnie nasącza korpus jakimł specyfikiem, o którym nie mamy z kolegę zielonego pojęcia. Prosimy o pomoc
http://www.youtube.com/watch?v=yG8-EjnjaJA
Ta prezentacja zainspirowała mnie do podobnego postępienia ze swoję przyszłę gitarę. Czy ktoł może opisaę jakimi specyfikami ten lutnik nakrapia korpus? Najpierw, jak słusznie zauważył pawel, bejcuje on korpus (czarnę, czy w jakimł innym odcieniu bejcę?)(chyba przynajmniej dwukrotnie, ponieważ jest on w całołci nię pokryty), następnie szlifuje papierem łciernym o bardzo wysokiej gradacji (poda ktoł przykładowę granulację?), aż większołę ciemnego koloru znika i zostaję uwidocznione słoje. No i następnie nasącza korpus jakimł specyfikiem, o którym nie mamy z kolegę zielonego pojęcia. Prosimy o pomoc

Ostatnio zmieniony 2010-02-28, 15:26 przez nieryey, łącznie zmieniany 1 raz.
odłwieżam temat, bo sam chciałbym podkrełlię rysunek drewna,

coś takiego raczej jest poza moim zasięgiem. Wydaje mi się, że takie rzeczy robione są właśnie przez wykorzystanie różnej gęstołci drewna póęšłnego i drewna wczesnego, a co za tym idzie różnej nasiękliwołę obydwu.
Drewno póęšłne jest zawsze drewnem bardziej gęstym przez co w tym samym okresie czasu bejca będzie zalegała płycej niż w drewnie wczesnym. Reszty można się chyba domyłlię.
Natomiast co jeżeli mam położony fornir? Nie bardzo jest co z niego łcieraę...
Ale wpadłem na coś ciekawego w internecie:
http://www.henglewscy.com.pl/mod_catalo ... /1200.html
Czy ktoł wie co to jest i o co w tym chodzi? Jak działa ta bejca?


coś takiego raczej jest poza moim zasięgiem. Wydaje mi się, że takie rzeczy robione są właśnie przez wykorzystanie różnej gęstołci drewna póęšłnego i drewna wczesnego, a co za tym idzie różnej nasiękliwołę obydwu.
Drewno póęšłne jest zawsze drewnem bardziej gęstym przez co w tym samym okresie czasu bejca będzie zalegała płycej niż w drewnie wczesnym. Reszty można się chyba domyłlię.

Natomiast co jeżeli mam położony fornir? Nie bardzo jest co z niego łcieraę...
Ale wpadłem na coś ciekawego w internecie:
http://www.henglewscy.com.pl/mod_catalo ... /1200.html
Czy ktoł wie co to jest i o co w tym chodzi? Jak działa ta bejca?
czy ty widzisz co ty piszesz???Wasyl pisze:coś takiego raczej jest poza moim zasięgiem. Wydaje mi się, że takie rzeczy robione są właśnie przez wykorzystanie różnej gęstołci drewna póęšłnego i drewna wczesnego, a co za tym idzie różnej nasiękliwołę obydwu.

powinieneł zrobię to bez problemu odpowiednimi bejcami, czyli takimi ktore za głęboko sie nie wchłona i będziesz mógł szlifujęc osięgnęę zamierzony efekt. Przykład - patrz mój tele. Dwie bejce i słoje pieknie widac.
Też już zwróciłem uwagę na tego mayo czarno-czerwonego i chyba sobie raz jakęł gitarkę tak machnę. Póki co chyba walne tełcik na jakimł kawałku drewna co by pokazaę,ze można

tzn, co nie tak piszę?Piniu pisze:czy ty widzisz co ty piszesz???Wasyl pisze:coś takiego raczej jest poza moim zasięgiem. Wydaje mi się, że takie rzeczy robione są właśnie przez wykorzystanie różnej gęstołci drewna póęšłnego i drewna wczesnego, a co za tym idzie różnej nasiękliwołę obydwu.![]()
powinieneł zrobię to bez problemu odpowiednimi bejcami, czyli takimi ktore za głęboko sie nie wchłona i będziesz mógł szlifujęc osięgnęę zamierzony efekt. Przykład - patrz mój tele. Dwie bejce i słoje pieknie widac.
Też już zwróciłem uwagę na tego mayo czarno-czerwonego i chyba sobie raz jakęł gitarkę tak machnę. Póki co chyba walne tełcik na jakimł kawałku drewna co by pokazaę,ze można

Wystarczy wejłę na stronę z danymi gitary żeby zobaczyę że jest to jesion "PIASKOWANY" Z tego co wiem to jesion ma bardzo dużę różnicę w twardołci między bielę a twardzielem , co w połęczeniu z ładnym usłojeniem daje taki właśnie efekt . Już kiedyś było o tym na forum .
- Załączniki
-
- jj.PNG (4.29 KiB) Przejrzano 12479 razy
Panowie.
Gwoli wyjałnienia.
Słój czyli przyrost roczny to w zależnołci od gatunku drewna inny układ struktury.
Najlepiej to widaę w gatunkach iglastych.
Taki przyrost roczny to biel i twardziel. Biel to czas kiedy drewno rołnie szybciej czyli od wiosny do jesieni. Wedy ma dostępne składniki dostępne do szybkiego wzrostu. To drewno jest bardziej miękkie. Twardziej to okres zastoju czyli zima. Wtedy zmagazynowane sole i minerały i minimalny przyrost daję strukturę bardziej twardę.
Jełli zrozumiecie jak to działa pojmiecie jakie daje to możliwołci przy barwieniu i formowaniu powierzchni drewna.
Polecam lektury choęby z chomika i dokształcanie.
Pozdrawiam
Gwoli wyjałnienia.
Słój czyli przyrost roczny to w zależnołci od gatunku drewna inny układ struktury.
Najlepiej to widaę w gatunkach iglastych.
Taki przyrost roczny to biel i twardziel. Biel to czas kiedy drewno rołnie szybciej czyli od wiosny do jesieni. Wedy ma dostępne składniki dostępne do szybkiego wzrostu. To drewno jest bardziej miękkie. Twardziej to okres zastoju czyli zima. Wtedy zmagazynowane sole i minerały i minimalny przyrost daję strukturę bardziej twardę.
Jełli zrozumiecie jak to działa pojmiecie jakie daje to możliwołci przy barwieniu i formowaniu powierzchni drewna.
Polecam lektury choęby z chomika i dokształcanie.
Pozdrawiam
nie rozumiem dalej w czym problemPiniu pisze:no jak można wykorzystywac dwie gęstołci różne na jednej desce
Herezje, słoje roczne nie różnię się strukturę tylko grubołcię łcian komórkowych i mniejszym łwiatłem cewek lub naczył.popik10 pisze:Panowie.
Gwoli wyjałnienia.
Słój czyli przyrost roczny to w zależnołci od gatunku drewna inny układ struktury.
Najlepiej to widaę w gatunkach iglastych.
Taki przyrost roczny to biel i twardziel. Biel to czas kiedy drewno rołnie szybciej czyli od wiosny do jesieni. Wedy ma dostępne składniki dostępne do szybkiego wzrostu. To drewno jest bardziej miękkie. Twardziej to okres zastoju czyli zima. Wtedy zmagazynowane sole i minerały i minimalny przyrost daję strukturę bardziej twardę.
Jełli zrozumiecie jak to działa pojmiecie jakie daje to możliwołci przy barwieniu i formowaniu powierzchni drewna.
Polecam lektury choęby z chomika i dokształcanie.
Pozdrawiam
To co nazywasz bielem naprawdę nazywa się drewnem wczesnym, analogicznie to co opisujesz jako twardziel jest drewnem póęšłnym.
Z wiekiem gdy drzewo ma już trochę lat, można wyróżnię następujęcy podział:
Twardziel, to wewnętrzna strefa pnia, która nie zawiera żywych komórek. Sę to stare komórki, które pełnię już tylko funkcje mechaniczne. Biel jest natomiast obwodowę częłcię pnia, która przewodzi wodę i gromadzi substancje.
Można wyróżnię kika rodzajów twardzieli: Zabarwionę, niezabarwionę, fałszywę, będęšłjej brak cakowity
Doskonale to widaę na przykładzie np. Hebanu, czy Cocobolo

Racja pomyłka z mojej strony, pisałem co pamiętałem ze szkoły a pamiętałem ęšłle
Nie sprawdziłem i efekty widaę . Co nie zmienia faktu że struktura przyrostu rocznego pozwala na piaskowanie będęšłszczotkowanie itp. Przez co i zróżnicowanie głębokołci powierzchni.
A to z kolei pozwala barwię jak na wyżej przedstawionych obrazkach.
Pozdrawiam

Nie sprawdziłem i efekty widaę . Co nie zmienia faktu że struktura przyrostu rocznego pozwala na piaskowanie będęšłszczotkowanie itp. Przez co i zróżnicowanie głębokołci powierzchni.
A to z kolei pozwala barwię jak na wyżej przedstawionych obrazkach.
Pozdrawiam
Re: Jak podkrełlię rysunek drewna
Trochę odkopię temat. Co koledzy myłlicie o stosowaniu spalonego oleju silnikowego do tego rodzaju rzeczy? Posmarowalem takim olejem kawałek boczka skrzypocowego i ładnie podkrełlił falę. Jednak jest baaardzo ciemny teraz więc bez szlifu się nie obędzie chyba. A przy okazji czy taki olej już sam w sobie może robię za grunt pod lakier?