Dzieł dobry
Moderator: Jan
Dzieł dobry
Dzieł dobry wszystkim! Gram na gitarze akustycznej od lat, trochę też przy niej dłubię. Wg mnie to szczytowy etap rozwoju gitary XXw. Im wiecej ję poznaję, im wiecej literatury wertuję tym bardziej każdy nowy Dzieł pokazuje, jak mało jeszcze o tym instrumencie wiem. Od pewnego czasu zajmuję się problemem nagłasniania gitar akustycznych - budowę systemów nagłosnieniowych wbudowanych w instrument.
Ostatnio zmieniony 2016-10-06, 17:18 przez MK1, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Dzieł dobry
No i po bólu.
Witam na naszym forum i życzę powodzenia.
Pozdrawiam, Ryszard

Witam na naszym forum i życzę powodzenia.
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Mea culpa
- Jacek A. R.
MK1:
Miło powitaę na Forum, ale pozwól, proszę, na następujęcę refleksję: jełli w obszarze pojęcia "gitara akustyczna" miełci się także instrument zwany dził "gitara klasyczna", to oczywiłcie istnieję znakomite konstrukcje nowoczesne (mam na myłli tzw. szkołę australijskę - belkowanie "kratownicowe" (lattice bracing) niemniej gitary z przełomu XIX /XX wieku np. La Leona Torresa nadal są uważane za najwyższe osięgnięcia w dziedzinie lutnictwa gitarowego z racji ich wspaniałych włałciwołci dęšłwiękowych/muzycznych. Oczywiłcie jedna La Leona "nie czyni wiosny", a u nas z racji naszej historii starych gitar (z okresu "Cafe Cantante") nie ma, ale przeględam regularnie mniej znane portale aukcyjne w Hiszpanii i nadal bywa tam oferowanych sporo gitar z czasów Torresa już od kwot kilkuset Euro, a jestem pewien że wiele z nich nadal brzmi przełlicznie.