Kondensatory i poty
Moderator: poco
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 2013-01-21, 02:08
- Lokalizacja: Piła/okolice
Kondensatory i poty
Witajcie, mam takie pytanie... Ma ktoś może doświadczenia związane z kondensatorami ? jak brzmi gitara bez nich i jakich w ogóle używać..
Drugie pytanie- czy potencjometry tone, volume różnią się czymś ? wiem że na single powinny być 250 Ka ale czy jeden ma być liniowy ? jak to jest.. Bo co inne forum- tam inne rady
I ostatnie...
Co ma na celu podłączenie gniazda jack mono ?? bo widziałem kilka takich...
W większości raczej stosuje się stereo prawda ?
Dzięki i pozdrawiam !
Drugie pytanie- czy potencjometry tone, volume różnią się czymś ? wiem że na single powinny być 250 Ka ale czy jeden ma być liniowy ? jak to jest.. Bo co inne forum- tam inne rady
I ostatnie...
Co ma na celu podłączenie gniazda jack mono ?? bo widziałem kilka takich...
W większości raczej stosuje się stereo prawda ?
Dzięki i pozdrawiam !
Vol powinien być logarytmiczny, bo taka jest charakterystyka naszego słuchu, wtedy głośność zmienia się płynnie.
Tone jeśli bym dawał w ogóle to liniowy. Chyba, że to jakiś układ korekcyjny (tam wg schematu).
Co do gniazda to raczej zwykle jest mono. Z gitary mamy tylko jeden sygnał.
A kondensatory mają wpływ na brzmienie.
KLIK
Tone jeśli bym dawał w ogóle to liniowy. Chyba, że to jakiś układ korekcyjny (tam wg schematu).
Co do gniazda to raczej zwykle jest mono. Z gitary mamy tylko jeden sygnał.
A kondensatory mają wpływ na brzmienie.
KLIK
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 2013-01-21, 02:08
- Lokalizacja: Piła/okolice
Okej, to jeszcze ostatnie pytanie żeby nowego wątku nie robić i już nie zawracam głowy
Zauważyłem że przy przełącznikach 3 pozycyjnych typowo strat,tele jest 8 miejsc na lutowanie, na schemacie większość jest uwzględnionych...
Ale przy innych przełącznikach już są tylko trzy miejsca na lutowanie np lespaul
O co w tym chodzi? Bo nie miło byłoby gdybym podłączył po swojemu ten przełącznik i coś by nie działało
Zauważyłem że przy przełącznikach 3 pozycyjnych typowo strat,tele jest 8 miejsc na lutowanie, na schemacie większość jest uwzględnionych...
Ale przy innych przełącznikach już są tylko trzy miejsca na lutowanie np lespaul
O co w tym chodzi? Bo nie miło byłoby gdybym podłączył po swojemu ten przełącznik i coś by nie działało
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 2013-01-21, 02:08
- Lokalizacja: Piła/okolice
Akurat mnie chodzi o telecastera... A w sklepach piszę że to przełączniki dla strato i tele. Wiem że strat ma 5pozycyjny, ale to nie istotne... Wybacz jesli źle zrozumiałeś
Głównie chodzi mi o te miejsca do przylutowania... Bo czy to jest 5 pozycyjny czy 3, to jest ich 8 jeśli chodzi o fenderowskie. A dla lespaula tylko trzy
Głównie chodzi mi o te miejsca do przylutowania... Bo czy to jest 5 pozycyjny czy 3, to jest ich 8 jeśli chodzi o fenderowskie. A dla lespaula tylko trzy
Jeszcze tylko o gniazdach gwoli ścisłości.
Gniazda stereo (trzykońcówkowe - masa, kanał lewy i prawy) stosuje się w gitarach aktywnych. Sygnał z gitary jest mono (oprócz wynalazków z komputerami pokładowymi i tym podobnych), drugi kanał podłącza się jako zamknięcie masy do baterii po to, aby bateria była odłączona w czasie, kiedy jacka nie ma w gnieździe. Po prostu jack mono (czyli gitarowy) zwiera styk jednego z kanałów do masy zamykając obwód zasilania.
Oczywiście, można stosować gniazda stereo do pasywnych gitar, wtedy jednego z kanałów się nie podłącza.
Gniazda stereo (trzykońcówkowe - masa, kanał lewy i prawy) stosuje się w gitarach aktywnych. Sygnał z gitary jest mono (oprócz wynalazków z komputerami pokładowymi i tym podobnych), drugi kanał podłącza się jako zamknięcie masy do baterii po to, aby bateria była odłączona w czasie, kiedy jacka nie ma w gnieździe. Po prostu jack mono (czyli gitarowy) zwiera styk jednego z kanałów do masy zamykając obwód zasilania.
Oczywiście, można stosować gniazda stereo do pasywnych gitar, wtedy jednego z kanałów się nie podłącza.
Re: Kondensatory i poty
Kondensatory w gitarze pracują w układzie regulacji barwy (obcinania wysokich składowych).Broneek-13 pisze:...Ma ktoś może doświadczenia związane z kondensatorami ? jak brzmi gitara bez nich i jakich w ogóle używać...
Powinny być stosowane takie same typy kondensatorów, jak dla układów korekcji barwy urządzeń audio.
Kondensatory powinny być stabilne w czasie, ich pojemność nie powinna zależeć od temperatury i częstotliwości, powinny mieć małą upływność i "rozsądną" tolerancję pojemności.
Najlepsze do korekcji barwy są kondensatory styrofleksowe (nieco mniej poliwęglanowe) które spełniają powyższe warunki.
Pojemność kondensatorów poliestrowych zależy od temperatury i częstotliwości, więc są mniej zalecane.
Nie powinno się natomiast stosować kondensatorów ceramicznych, choć są małe, że aż kusi… (są znakomicie niestabilne temperaturowo i częstotliwościowo).
Gitara bez kondensatorów brzmi nieskrępowaną pełnią dźwięku z przetworników.
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2013-04-28, 15:01
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Kondensatory i poty
Częstotliwości czego?pickups pisze:Pojemność kondensatorów poliestrowych zależy od temperatury i częstotliwości, więc są mniej zalecane.
Re: Kondensatory i poty
Sygnału oczywiście.cherlawyleon pisze:Częstotliwości czego?pickups pisze:Pojemność kondensatorów poliestrowych zależy od temperatury i częstotliwości, więc są mniej zalecane.
Określone typy kondensatorów (ferroelektryczne, ceramiczne, poliestrowe, elektrolityczne), ze względu na cechy materiałów dielektrycznych, zmieniają pojemność w zależności od częstotliwości podawanego na nie sygnału (mają również duży dryft temperaturowy czyli zmieniają pojemność przy zmianie temperatury).
To znane elektronikom cechy.
Stosowne dane można znaleźć w kartach katalogowych kondensatorów czy internecie (np: http://elementy-elektroniczne.republika ... atory.html )