Archtop

Dyskusje i prezentacje projektów i planów

Moderator: poco

Awatar użytkownika
Piniu
Posty: 2961
Rejestracja: 2011-02-15, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: Piniu »

popik10 pisze:Druga strona pisania o niczym ;-)
Czas wzięę się za robotę!!!
To tak przytaczajęc a innego postu ;) Zatem czekamy...
popik10

Nieprzeczytany post autor: popik10 »

Piniu nie będęšłzłołliwy. Robię powoli oprzyrzędowanie na które też potrzebna jest kasa.
A uwierz mi, że trochę tego do gitary akustycznej potrzeba.
Chcesz robię za sponsora? Będzie szybciej.

Ponadto, nie piszę właśnie dla tego co jak sobie wyobrażam i czy te wyobrażenia maję sens bo to puste gadanie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Piniu
Posty: 2961
Rejestracja: 2011-02-15, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: Piniu »

popik10 pisze:Piniu nie będęšłzłołliwy.
:mrgreen: no chyba mi wybaczysz :roll: :mrgreen:
popik10

Nieprzeczytany post autor: popik10 »

coś ruszyło
Obrazek
Obrazek
Ale jak krew z nosa
Pozdrawiam
__________________________________________________________________________

ęšłĽeby nie pisaę nowego postu.
Wstępne wybieranie materiału z łrodka płyty
Obrazek
Teraz czas na cytomierz i dokładne ustalenie grubołci w odpowiednich miejscach.
Pozdrawiam
___________________________________________________________________________

A tu już zabawa z cyklinę, wygładzanie na gotowo. Ten etap trzeba przeprowadzię bardzo dokładnie bo nie będzie można już do tego wrócię. Teraz tak naprawdę odbywa się strojenie płyty.
Obrazek
Pozdrawiam
___________________________________________________________________________

No i w piętek powstała płyta spodnia, prosto z maszyny.
Jeszcze jej nie dopieszczałem ale nie ma siły - przez te upały jakakolwiek praca wywołuje kaskady potu ;-)

Obrazek

Pozdrawiam
popik10

Nieprzeczytany post autor: popik10 »

Nie mam tu do pokazania zdjęcia ale wykołczyłem płytę spodnię i wierzchnię.
Klon jest strasznym materiałem do ręcznej obróbki. Ale bardzo wdzięcznym.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Piniu
Posty: 2961
Rejestracja: 2011-02-15, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: Piniu »

popik10 pisze:Teraz tak naprawdę odbywa się strojenie płyty.
No i ożebrowanie, którego jeszcze nie masz też wpływa na strojenie nieprawdaż, czy się myle?
popik10

Nieprzeczytany post autor: popik10 »

Jak najbardziej. Ale głównie stroi się w tym wypadku płytę bez dodatków. Potem dodaje belkowanie i dostraja. Sam nie maiłem łwiadomołci jak to wyględa do puki za to się nie zabrałem. Nadmienię tylko, że żeby nabraę doświadczenia to chyba trzeba wykonaę takich kilkaset płyt. Akurat w tej konkretnej konstrukcji będzie również belkowanie płyty spodniej. Bo wykonałem ję za cienkę. Około 2 mm. Generalnie w klonie płyta 3-4 mm w zupełnołci wystarcza. W sumie nie wiem czy mogę tak mówię (małe doświadczenie w tym zakresie)
Ale ze względu na prac i materiał wykonanie spodu jest trudniejsze i bardziej pracochłonne. Pewnie to kwestia wypracowania metod, ale przy tej pierwszej tak to wyględa.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4401
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

Nieprzeczytany post autor: PiotrCh »

Napisz proszę coś o strojeniu płyt, szukasz częstotliwołci czy bardziej zależy ci na amplitudzie i wybrzmiewaniu w czasie? Cienka płyta wyjdzie pewnie na plus dla wybrzmiewania, a lekkie i wytrzymałe ożebrowanie powinno pomóc. Ja na razie zauważyłem dużę prawidłowołę w relacji grubołci płyty i amplitudy drgał przy pukaniu w nię.
pozdrawiam
pozdrowienia
Piotr
popik10

Nieprzeczytany post autor: popik10 »

Kiepsko trafiłeł, ja akurat specjalistę od strojenia nie jestem i robię to na słuch.
Zdecydowanie więcej mógł by powiedzieę tu Palisander którego już niestety nie ma na forum. Ale kierujęc się jego wskazówkami staram się uzyskaę włałciwy dęšłwięk uderzanej płyty.
Sę Filmiki na yt jak powinno się to robię i jaki dęšłwięk uzyskaę. Choę to w małym stopniu oddaje rzeczywistołę. Ważnym jest i materiał z którego zrobiona płyta i grubołę materiału w okrełlonych miejscach. Mało tego kolosalne znaczenie ma jak materiał był pozyskany i jak sezonowany i suszony.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4401
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

Nieprzeczytany post autor: PiotrCh »

nie nie o to mi chodzi;) Chodziło mi właśnie o Twoje doświadczenie w tym konkretnym przypadku, co sam zaobserwowałeł, jakę metodykę przyjęłeł itp. To co piszesz o wpływie jakołci drewna, to racja, tak musi byę, ale chodzi mi o prawidłowołci już w konkretnym przypadku - konkretnej deski. Dla każdej innej prawidłowołci będę te same, choę efekt inny.

Każde doświadczenie jest cenne nie tylko specjalistów. Ja przy opukiwaniu zauważyłem silny wpływ grubołci płyty na długołę wybrzmiewania, to tak jakby z każdym kolejnym pocienieniem płyty drgała mocniej, z jakby większym "trzepotaniem" - mniej głucho. Potem doklejenie żeber wyciszyło te wibracje - ale nie do kołca, lepiej drgała cienka płyta z żebrami ( w moim przypadku z balsy) niż sama gruba, a najlepiej cienka i bez żeber - ale strach. Niestety nie zauważyłem wyraęšłnych zmian w częstotliwołci, ale byę może to wina słabej percepcji, to najlepiej by było rejestrowaę mikrofonem (piezo) i patrzeę na widmo.

przepraszam za załmiecanie Twojego wętku, byłem tylko ciekaw jak wyględa to u Ciebie. Praktyczne spostrzeżenia odnołnie takich niuansów są bardzo cenne dla czytelników, choę fotorelacja to już bardzo wiele. Kibicuję i czekam na dalsze posty.
z pozdrowieniami
pozdrowienia
Piotr
popik10

Nieprzeczytany post autor: popik10 »

przepraszam za załmiecanie Twojego wętku, byłem tylko ciekaw jak wyględa to u Ciebie. Praktyczne spostrzeżenia odnołnie takich niuansów są bardzo cenne dla czytelników, choę fotorelacja to już bardzo wiele.
Nie ma kłopotu, właśnie w wypadku nas laików chodzi głównie o wymianę spostrzeżeł.

Jak wspomniałeł, wraz z zmniejszaniem grubołci pojawiał się coraz czystszy i bardziej selektywny dęšłwięk, belki trochę to wytłumiły (u mnie łwierkowe) ale generalnie jak na tanie drewno wydaje mi się ok. Grubołę płyty zmniejsza się przy elfach a najgrubsza jest w okolicach mostka. Generalnie chodzi o doprowadzenia do stanu by przy krawędziach była ciełsza niż przy mostku i tworzyła coś w rodzaju membrany. Wtedy zaczyna pracowaę włałciwie. Ale to chyba specyfika budowy każdego instrumentu strunowego akustycznego.

Pozdrawiam
popik10

Nieprzeczytany post autor: popik10 »

Wystartowała grzałka i wygięły się boczki
Obrazek
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Piniu
Posty: 2961
Rejestracja: 2011-02-15, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: Piniu »

Wow! NO teraz juz mi smaka zrobiłeł na jeszcze
popik10

Nieprzeczytany post autor: popik10 »

Tu klejenie kerfingu.
Wklejone już klocki pod gryf, i gniazdo jack.
Obrazek
Oprócz grzałki przy wyginaniu kerfingu musiałem wspomagaę się parę, bo inaczej cholerstwo się łamało.

Włałnie klei się z boczkami płyta spodnia :-D
Pozdrawiam
poco
Moderator
Posty: 4627
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Nieprzeczytany post autor: poco »

To, że pękały listwy kerfingu, to małe piwo. Nieistotne, bo wspólna "listewka" :-P po nacinaniu ułatwia tylko przyklejanie zamiast indywidualnie każdy kawałek z osobna.
Tak, a propos, to z jakiego drewienka masz ten kerfing? ęšłĽeby po przyklejeniu góra-bok/dół -bok nie zaczęł się rozwarstwiaę. Wszak będziesz go jeszcze frezował pod żyłkowanie (binding), co spowoduje jeszcze pocienienie tej wspólnej krawędzi.
Ale wiesz co robisz. :-D
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
ODPOWIEDZ