Pilka do nacinania progów
Moderator: poco
Witam
Dorzucę swoje 3 grosze
http://www.ostrenarzedzia.pl/index.php? ... sowe-swb-1
http://www.ostrenarzedzia.pl/index.php? ... e-kb4-ws-3
Ciekawe jakby zamontowaę to pomiędzy dwoma listwami (drewnianymi albo coś na kształt piłki Zenka)
Ten pierwszy ma szerokołę 0.45mm, ale ciekawe jaki sznit zostawia..
Dorzucę swoje 3 grosze

http://www.ostrenarzedzia.pl/index.php? ... sowe-swb-1
http://www.ostrenarzedzia.pl/index.php? ... e-kb4-ws-3
Ciekawe jakby zamontowaę to pomiędzy dwoma listwami (drewnianymi albo coś na kształt piłki Zenka)
Ten pierwszy ma szerokołę 0.45mm, ale ciekawe jaki sznit zostawia..
witam.
szczeliny pod progi najdokładniej można nacięę za pomocę piłki tarczowej .
oczywiłcie nie mam na myłli jakieł " trajzegi " - tylko małę piłkę z frezem fi63mm.
za jej pomocę tnie się precyzyjnie również belki , podstawki , żyłki , elementy do rozetek itp .
oczywiłcie jak ktoł ma zamiar zrobię jeden instrument to nie warto robię całego urzędzenia - do większej ilołci z pewnołcię .
pozdrawiam .
szczeliny pod progi najdokładniej można nacięę za pomocę piłki tarczowej .
oczywiłcie nie mam na myłli jakieł " trajzegi " - tylko małę piłkę z frezem fi63mm.
za jej pomocę tnie się precyzyjnie również belki , podstawki , żyłki , elementy do rozetek itp .
oczywiłcie jak ktoł ma zamiar zrobię jeden instrument to nie warto robię całego urzędzenia - do większej ilołci z pewnołcię .
pozdrawiam .
pamiÄ
taj o cyklinie !
Ja kupiłem ostrza zapasowe olfy te z 2-go linka, zrobiłem sobie także prototypowę piłkę a raczej przedpotopowę, nacinajęc podstrunnice zrobiłem jeden poważny błęd, ostrza tnęce dałem naprzeciw siebie( 2 ostrza w linii), co w realu powoduje przy popychaniu piłki łcieranie się zębków przedniego ostrza, a przycięgajęc powoduje łcieranie sie tylnego ostrza, nie przewidziałem tego, ale rowki wyszły idealnie
Wypróbowałeł pomysł w praktycedonkirk24 pisze:...jeden poważny błęd, ostrza tnęce dałem naprzeciw siebie( 2 ostrza w linii), co w realu powoduje przy popychaniu piłki łcieranie się zębków przedniego ostrza, a przycięgajęc powoduje łcieranie sie tylnego ostrza...

Pozdr.
ejj chłopaki.. a macie jakieł prowadnice do tych piłek? czy nacinacie wg kresek zrobionych ołówkiem na desce?
bo generalnie to wydaje mi sie, że dokładnosą tej metody raczej mierna..
ja używam piłki do progów którę sam zrobiłem i której koszt nie przekroczył 400 zł..
wyglada tak:
http://img801.imageshack.us/i/img3497z.jpg/
dzięki temu wszystkie progi sąrówno położone na podstrunnicy, wszystkie są do siebie idealnie równoległe a całe nacinanie trwa około 5 min..
No.. ale jak ktoł ma zamiar zrobic jedna gitare to wiadomo, że nie będzie wydawał tyle kasy na zrobienie jednej podstrunnicy. lepiej kupię gotowę..

ja używam piłki do progów którę sam zrobiłem i której koszt nie przekroczył 400 zł..
wyglada tak:
http://img801.imageshack.us/i/img3497z.jpg/
dzięki temu wszystkie progi sąrówno położone na podstrunnicy, wszystkie są do siebie idealnie równoległe a całe nacinanie trwa około 5 min..
No.. ale jak ktoł ma zamiar zrobic jedna gitare to wiadomo, że nie będzie wydawał tyle kasy na zrobienie jednej podstrunnicy. lepiej kupię gotowę..
drewno - moja pasja
zasada działania i sama budowa jest bardzo prosta..
coś na tej zasadzie:
http://www.youtube.com/watch?v=0niBEfb5csk
a tarczke proxxona kupiłem w castoramie

szablon do nacinania też zrobiłem sam, i może nie ma dokłędnosci co do setnych częłci milimetra, ale na pewno jest o niebo dokładniej niż nacinanie wg kresek z ołówka..

aha.. i jeszcze.. ja oczywiłcie nie chcękrytykowaę żadnych metod.. bo każda metoda jest na swój sposób dobra.. ale jełli chcecie wyznaczaę położenie progów to raczej nie linijkę, ani suwmiarkę, tylko najlepiej w jakimł CADzie zrobię projekt i wydrukowaę, a jeszcze lepiej szybciej i łatwiej łcięgnęę program który sam oblicza odległołci, generuje szablon i drukuje go.. wtedy będzie najdokładniej..
Taki program to np "WFret" ja go używam i polecam..

na kropki nie patrzcie że krzywe.. to tak sobie tylko patrzyłem jak kolorystycznie bedzie pasowaę ;]
coś na tej zasadzie:
http://www.youtube.com/watch?v=0niBEfb5csk
a tarczke proxxona kupiłem w castoramie

szablon do nacinania też zrobiłem sam, i może nie ma dokłędnosci co do setnych częłci milimetra, ale na pewno jest o niebo dokładniej niż nacinanie wg kresek z ołówka..

aha.. i jeszcze.. ja oczywiłcie nie chcękrytykowaę żadnych metod.. bo każda metoda jest na swój sposób dobra.. ale jełli chcecie wyznaczaę położenie progów to raczej nie linijkę, ani suwmiarkę, tylko najlepiej w jakimł CADzie zrobię projekt i wydrukowaę, a jeszcze lepiej szybciej i łatwiej łcięgnęę program który sam oblicza odległołci, generuje szablon i drukuje go.. wtedy będzie najdokładniej..
Taki program to np "WFret" ja go używam i polecam..

na kropki nie patrzcie że krzywe.. to tak sobie tylko patrzyłem jak kolorystycznie bedzie pasowaę ;]
drewno - moja pasja
Ja do cięcia tak węskich szczelin używam brzeszczota piłki do metalu, w którym zeszlifowuję "falę" tworzęcę efekt rozwiedzenia zębów i mocuję tak, żeby cięła przy cięgnięciu jak ta japołska. Zresztę piłka ramowę do metalu też tak tnę, przez co brzeszczot nie wibruje. Tak samo używam brzeszczota przy cięciu bez oprawki . Wstępne nacinanie progów na płaskiej jeszcze podstrunnicy można wykonaę na niepełna głębokołę, a ostateczna uzyskuje się na gotowym gryfie z podstrunnicę. Stosuje się wtedy różne patenty umożliwiajęce kontrolę głębokołci rzazu np. mocujęc brzeszczot piły w okładkach drewnianych pozostawiajęc tylko węski pasek brzeszczota na głębokołę progu. To ostateczne cięcie odbywa się jako jedna z ostatnich operacji przy podstrunnicy i jest prowadzone po krzywięšłnie podstrunnicy. Najlepiej kupię odpowiednie narzędzie
lub użyę mózgu i sprytu. Jak wszędzie. Pozdrawiam Ryszard.

via vita curva est