MMM pisze:A zastanawiałeł się nad tym czy mostek produkowany współczełnie przez fendera, posiada   taki sam  skład materiału jak w latach 50-60  ?
To nie ma juz znaczenia , bo wymiary sa juz celowo inne... 
MMM pisze:
Można np. kupię również oryginalny potencjometry CTS z lat 60 - NOWY NOS !! po 1000 zł od sztuki tylko PO CO ?? identyczny współczesny 35-50 zł 
Po drugie PO CO robię kopię  oryginalniejszę od oryginału ??  
 
Materiały, częłci i robocizna bedę kilkakrotnie więcej kosztowały od kwoty za jakę byłbył  w stanie sprzedaę instrument  

 
Po pierwsze , poco w ogole robic kopie? Ja kiedys mialem pomysl , zeby zrobic sobie kolekcje replik interesujacych instrumentow. Do mojej biblioteki . Les Paul Sunburst 1959 , strat z lat szescdziesiatych , stare tele , jazzbas itd Robocizna mnie nic nie kosztuje bo sam to wszystko strugam a oryginalu LP sobie nie kupie bo 250 tysiecy dolarow nie mam tak o na wydanie. Oprocz tego , ze zabawa to sprawdzian manualno -historyczny. O sprzedazy w ogole nie mowimy bo handel tak zrobionych instrumentow  to rzecz nielegalna . Na wlasny uzytek kazdy moze sobie zrobic ale sprzedaz to juz oszustwo.
MMM pisze:
Stare instrumenty pomimo wysokich cen jakie osięgaję, niestety maję osprzęt w stanie agonalnym i często nie nadaję się do grania.
Nie wszystkie stare instrumenty sa kupowane w celu grania , istnieja jeszcze kolekcjonerzy , ktorzy za wiosla "Vintage" placa spore sumy , nawet jezeli gitara nie nadaje sie juz do uzytku na scenie. 
MMM pisze:
Oryginalne fenderowskie częłci wsadziłem nie dla wyględu  tylko  dlatego że są bardzo dobrej  jakołci !
A moze bys napisal , jaki instrument sluzyl za wzor i troche technicznych danych ze strugania , jakie szablony , problemy itd itd...